Bomber Harris held of oorlogsmisdadiger?

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie

Ik vind Bomber Harris een oorlogsmisdadiger

Ja, jammer dat hij niet voor het gerecht gebracht is.
61
47%
Nee, absoluut niet hij gaf de Duitsers "hun verdiende loon"
26
20%
Moeilijk, heb me er nog niet goed in verdiept
43
33%

Totaal aantal stemmen: 130

BBB
Lid

Bericht door BBB »

Harro schreef:In iedere discussie? Toemaar :mrgreen:
typisch dat je iedere fout opzoekt....... bij een ander
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Misschien kun je mijn fouten even aanwijzen. Of je kunt gewoon weer on-topic gaan :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Sbf.Koch schreef:@BBB: Een discussie bestaat niet louter uit complimentjes en begrip. Als iemand 7 pagina's lang niet wil toegeven aan iets dat al 65 jaar wereldwijd geaccepteerd word terwijl hij tientallen bewijzen en uitleggen voor zijn neus krijgt, is het bij mij ook gedaan met 'ik snap je punt maar' en 'Natuurlijk, maar mag ik je er nog even vriendelijk op wijzen...".
Maar door iemand af te breken, belachelijk te maken en kleinerende woorden te gebruiken zal je in een discussie zelden resultaat bereiken, zie maar in het echte leven, dan krijg je een ergere reactie, nog hardere woorden en dan ontploft de boel.
Harro zijn manier vind ik weinig opvoedend (!) en reeds in vele discussies gebruikt hij die manier om een ander aan te pakken.
Dat hij de kennis heeft staat buiten kijf maar hij mag die niet misbruiken.
Staat iemands mening je niet aan, reageer er niet op of laat hem in zijn wezen (zoals ze bij ons zeggen)
Am Ende steht der Sieg
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Harro schreef:Misschien kun je mijn fouten even aanwijzen. Of je kunt gewoon weer on-topic gaan :roll:
On topic? der zijn hier al vele bladzijden "on-topic"
Am Ende steht der Sieg
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Kennis misbruiken? Waar heb je het over.

Fouten? Wat heeft het met deze thread vandoen?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Het fraaie is dat jullie nu dankbaar mijn gedrag aangrijpen om een discussie waarin jullie geen eer meer kunnen behalen, een andere kant op te sturen. Losers.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Harro schreef:Het fraaie is dat jullie nu dankbaar mijn gedrag aangrijpen om een discussie waarin jullie geen eer meer kunnen behalen, een andere kant op te sturen. Losers.
Geen eer meer kunnen halen? Laat me niet lachen,mijn mening ivm met Harris (en dat is het onderwerp !) is al lang gemaakt en duidelijk gemaakt, ik moet echt niet het laatste woord hebben om me geen loser te voelen :!:
Am Ende steht der Sieg
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Harro schreef:Misschien kun je mijn fouten even aanwijzen. Of je kunt gewoon weer on-topic gaan :roll:
Fout nr 1 van u is dat je denkt dat je geen fouten maakt (hiermee bedoel ik niet je kennis)
Am Ende steht der Sieg
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Volgens mij is jouw fout meteen al dat je denkt te weten wat ik denk. En daarmee gaat jouw bewering over mijn fout meteen onderuit. Ik denk namelijk helemaal niet dat ik geen fouten maak. Maar in een discussie waar ik pagina's lang tegen zulke belachelijke argumenten aanbots als in deze thread is geen eer te behalen. Jullie geven jullie fouten niet toe al is het al uit rancune omdat je mij niet mag. Vandaar jullie kwalificatie als losers. En dat was mijn laatste post in deze trieste discussie. Gaan jullie vooral door met idioot geformuleerde polls en het net zo lang verdraaien van feiten tot ze in jullie straatje passen, maar niet met mij.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

Harro schreef:Volgens mij is jouw fout meteen al dat je denkt te weten wat ik denk. En daarmee gaat jouw bewering over mijn fout meteen onderuit. Ik denk namelijk helemaal niet dat ik geen fouten maak. Maar in een discussie waar ik pagina's lang tegen zulke belachelijke argumenten aanbots als in deze thread is geen eer te behalen. Jullie geven jullie fouten niet toe al is het al uit rancune omdat je mij niet mag. Vandaar jullie kwalificatie als losers. En dat was mijn laatste post in deze trieste discussie. Gaan jullie vooral door met idioot geformuleerde polls en het net zo lang verdraaien van feiten tot ze in jullie straatje passen, maar niet met mij.
Trieste discussie waarin jij een hoofdrol speelt ja, en waar heb ik feiten verdraaid? :?:
Am Ende steht der Sieg
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Wel lief zijn voor elkaar jongens :wink:
Laatst gewijzigd door koos24 op 30 sep 2005, 02:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

MARKET GARDEN schreef:

Koos24 citeerd uit een publicatie van defensie, koos staat daar iets in over Utrecht?
Sorry Market, er staat niets in over Utrecht. Uiteraard het hier tot in den treure besproken pamflet maar de Sectie Militaire Geschiedenis waagt zich niet aan een eindoordeel omdat veel relevante Duitse bronnen in de oorlog verloren zijn gegaan.

Ook wat betreft het bombardement op Rotterdam zijn ze voorzichtig, tactisch of strategisch? Voor beide stellingen zijn bewijzen te vinden en worden ook keurig naast elkaar gezet in het boek teneinde de lezer zelf een oordeel te laten vallen.
Wel is er kritiek dat Winkelman geen opdracht heeft gegeven de burgerbevolking van Rotterdam te evacueren terwijl hij wel de opracht gaf van de stad tot het uiterste te verdedigen.

Nu ik het hele boek weer eens in grote lijnen heb doorgelezen is het misschien leuk om even een zijstapje te maken in deze draad voor enkele opmerkelijke onderzoeksresultaten van de SMG.

Het veel gehoorde verhaal dat de Duitsers een lage dunk hadden van het Nederlandse leger en dat ze dachten dat in 1 a 2 dagen te verslaan klopt niet .

Hoofddoel van Fall Gelb is namenlijk het in noordelijke richting lokken van Franse & Britse een heden die dan vervolgens via een doorbraak via Sedan in de tang genomen moesten worden.
Men ging er in Fall Gelb van uit dat bij een Duitse aanval Nederland de geallieerden om hulp zouden vragen (is ook gebeurt) en dat deze in Noord Brabant de aanval zouden proberen te keren.
Een snelle Nederlandse nederlaag zou dus het hele plan Gelb in gevaar brengen.
In de orginele operatiebevelen gaat men dus uit van 5 dagen.

De enige die 14 mei serieus heeft aangedrongen op een snelle capitulatie was Goring. Hij was namenlijk uitermate bezorgd over zijn persoonlijke vriend Graf von Sponeck die met zijn 22 luftlandedivision opgesloten zat in de vesting Holland.

Verder nog vele details over de gevechten in mei 1940 en de bewapening van het Nederlands leger die ik in ieder geval niet wist, o.a dat:

- De landmacht in mei 1940 280.000 man op de been had.
- Wij beschikten over 386 moderne (gemotoriseerde) pantserafweerkanonnen.
- Het Nederlands leger buiten veel oudere vuurmonden ook 84 zeer moderne 75 mm luchtdoelkanonnen had.
- Er op zich in 1935 voldoende geld voorhanden was voor goede wapens maar deze toen moeilijk te koop waren ivm de toenemende spanningen.
- Dat de hoofdaanval van het Duitse leger niet via de Grebbelinie liep maar via de as Mill, Moerdijk, Rotterdam en dat daar ook de enige Panzerdivisie is ingezet (9e Panzerdivision)
- Het Duitse leger dat Nederland binnenviel niet groter maar kleiner (104.000 man) was dan de Nederlandse landmacht
- De Nederlandse luchtdoelartillerie tijdens de mobilisatietijd zowel Duitse als Engelse vliegtuigen neerschoot

Misschien wisten jullie dit al lang maar voor mij was het allemaal vrij nieuw, hed wel wat boeken maar me er nooit echt in verdiept.
Maar goed zoals ik al zei, dit is een behoorlijke afdwaling van de oospronkelijke thread.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Inderdaad, maar wat extra informatie kan nooit kwaad hoor Koos, in tegenstelling!

Al heb ik heel erg de neiging in de discussie tussen BBB en Harro te springen, wil ik ze toch vriendelijk verzoeken verder te kibbelen over PB zodat we hier (waar is MG eigenlijk?) rustig verder kunnen kissebissen over Utrecht en Harris.

Hier waren we:

@ MARKET GARDEN:

Je wilt het nog steeds niet inzien hé? Warschau was géén stad vol met militaire doelen, het werd enkel sterk verdedigd. De Polen waren sterk verzwakt maar Hitler zag zijn verliezen ook steeds hoger oplopen. Om een uitputtingsslag te voorkomen stemde hij in met een plan om Warschau plat te gooien om de oorlog sneller te bëindigen
Ik zal je een aantal stukjes laten zien:
World War II began on September 1, 1939, in Poland when the German Luftwaffe began to bomb military targets. When Warsaw continued to fight, German leader Adolf Hitler approved the dropping of five tons of bombs on the city, hastening Poland’s surrender. As German tanks rolled through the rest of continental Europe, Hitler used the example of the bombing of Warsaw to encourage submission. But with minor exceptions, there were no more bombings of civilian targets on either side. Hitler even released War Directive #2 that forbade bombing attacks on France or England except as reprisals.
Bron: U.S. centennial of Flight commission
The military situation of Warsaw was relatively good. General Czuma managed to gather enough forces and war materiel to successfully defend the city for several weeks more. However, the situation of civilian inhabitants of Warsaw became increasingly tragic. Constant bombardment of civilian facilities, lack of food and medical supplies resulted in heavy casualties among the civilians.
Bron: Wikipedia, Engelse editie

During the September Campaign, terror bombing became official policy of the German air force. The first city in Poland to be severely damaged by the German tactics was Wieluń. Many other Polish cities suffered the same fate including Frampol and the capital Warsaw. The tactics were later used against Rotterdam in the Netherlands in 1940. The Luftwaffe carried out intensive bombing of cities in the United Kingdom, including London and Coventry, in a bombing campaign known in Britain as "the Blitz", from September, 1940, through May, 1941.

En Harro (en ik precies zo) is wel de laatste die 'de duitsers' zwart wil maken. Maar het is nu eenmaal een feit dat Hitler toestemde met het plan om in Warschau burgerdoelen te bombarderen om de moraal te breken, simpelweg omdat Warschau anders nog weken had doorgevochten.
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Sbf.Koch schreef:Inderdaad, maar wat extra informatie kan nooit kwaad hoor Koos, in tegenstelling!

Al heb ik heel erg de neiging in de discussie tussen BBB en Harro te springen, wil ik ze toch vriendelijk verzoeken verder te kibbelen over PB zodat we hier (waar is MG eigenlijk?) rustig verder kunnen kissebissen over Utrecht en Harris.

Hier waren we:

@ MARKET GARDEN:

Je wilt het nog steeds niet inzien hé? Warschau was géén stad vol met militaire doelen, het werd enkel sterk verdedigd. De Polen waren sterk verzwakt maar Hitler zag zijn verliezen ook steeds hoger oplopen. Om een uitputtingsslag te voorkomen stemde hij in met een plan om Warschau plat te gooien om de oorlog sneller te bëindigen
Ik zal je een aantal stukjes laten zien:
World War II began on September 1, 1939, in Poland when the German Luftwaffe began to bomb military targets. When Warsaw continued to fight, German leader Adolf Hitler approved the dropping of five tons of bombs on the city, hastening Poland’s surrender. As German tanks rolled through the rest of continental Europe, Hitler used the example of the bombing of Warsaw to encourage submission. But with minor exceptions, there were no more bombings of civilian targets on either side. Hitler even released War Directive #2 that forbade bombing attacks on France or England except as reprisals.
Bron: U.S. centennial of Flight commission
The military situation of Warsaw was relatively good. General Czuma managed to gather enough forces and war materiel to successfully defend the city for several weeks more. However, the situation of civilian inhabitants of Warsaw became increasingly tragic. Constant bombardment of civilian facilities, lack of food and medical supplies resulted in heavy casualties among the civilians.

During the September Campaign, terror bombing became official policy of the German air force. The first city in Poland to be severely damaged by the German tactics was Wieluń. Many other Polish cities suffered the same fate including Frampol and the capital Warsaw. The tactics were later used against Rotterdam in the Netherlands in 1940. The Luftwaffe carried out intensive bombing of cities in the United Kingdom, including London and Coventry, in a bombing campaign known in Britain as "the Blitz", from September, 1940, through May, 1941.

En Harro (en ik precies zo) is wel de laatste die 'de duitsers' zwart wil maken. Maar het is nu eenmaal een feit dat Hitler toestemde met het plan om in Warschau burgerdoelen te bombarderen om de moraal te breken, simpelweg omdat Warschau anders nog weken had doorgevochten.

Ik heb het gisteren nog nagekeken, Warschau was door de Poolse legerleiding tot "vesting" verklaard.
Een stad bombarderen die tot vesting is verklaard is een tactisch bombardement, en inderdaad is er overmatig geweld gebruikt om de Polen tot overgave te dwingen en NEE dit verdient niet de schoonheidsprijs.

Ik denk dat ik van mijn kant alles wel heb gezegd over het onderwerp Utrecht en wil het hierbij laten.

Wat betreft het onderwerp Harro het volgende:
Mijn gevoel zegt dat Harro dit Forum afspeurt naar onraad, en onraad zijn in de ogen van Harro mensen die positieve dingen zeggen over het 3e rijk en alles wat daar mee samenhangt of nog erger, mensen die het lef hebben iets negatiefs te zeggen over de geallieerden!!

Deze mensen pakt HARRO keihard aan, als het geweten van dit FORUM stort hij zich op deze misdadigers.
Kleinerende opmerkingen, beledigingen, niet ter zake doende verwijzingen alles is geoorloofd in HARRO's kruistocht.
Harro had in de 2e WO vast een VC gehad!!

Bovenstaande HARRO-VC/ Kruistocht tekst is gebaseerd op mijn gevoel dat ik heb als ik zijn teksten lees. Het is dus geen wetenschappelijk onderbouwde tekst.
De waarheid komt met de jaren
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

@MARKET GARDEN:

Dat je je nu terugtrekt uit de Utrecht-discussie vind ik zeer zwak, je reageert niet eens inhoudelijk op mijn reactie. Als een stad tot "vesting" verklaard is, is dit dan een vrijbrief om burgerdoelen (civillian facilities), zoals ziekenhuizen, electriciteitscentrales, markten, warenhuizen, watercentrales en dergelijke te bombarderen? Neen. Dus is en blijft het terreur. Was het dat niet, dan hadden de Duitsers deze doelen nooit aagevallen maar zich geconcentreerd op de verdedigingswerken, het hoofdkwartier en troepenconcentraties.

Maar, beste Market Garden, wat weet jij nu helemaal van Harro?

Harro is wel de laatste die mensen opspoort (wat een belachelijk kinderachtige onderstelling van je, trouwens) die positief over Duitsland spreken. Verdiep je eerst eens in zijn post-geschiedenis voor je dit roept.

Harro (en ik plus nog een aantal) is juist een van de mensen die wél toe durven geven, zelfs vaak aanhalen dat Duitsland niet uit louter criminelen, anti-semieten, kampbewakers en SS-ers bestond. We gaan juist dieper, snappen waarom het Duitse volk voor de charmes van Hitler is gevallen en zich tot het einde heeft laten meeslepen. Geloof me, als je hem beschuldigt van het afkraken van mensen die iets positiefs over de Duitsers (of negatiefs over de geallieerden) zeggen, dan ken je hem dus ábsóluut niet. Trust me.
Plaats reactie