Relax maar, jij maakt hier de *fout* probeer ik je te verbeteren krijg je dit.Mauserwerke schreef:Uiteraard bedoel ik dat dan. We hebben het hier toch over dezelfde zandbak of niet soms?
Als je over Duitsland hebt in 1932 zeg je toch ook niet weimarrepubliek. We hebben het hier even over het topografisch gebied wat algemeen bekend staat als "Rusland".
Stel dat........................
- Mike.H
- Lid
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Mauserwerke
- Lid
- Mike.H
- Lid
Vind je niet dat je nu doelloos deze reacties gaat uitlokken?Mauserwerke schreef:Vind je het zelf dan niet een beetje pietluttig om het forum te belasten met dit soort "verbeteringen"? Iedereen snapt waar het om gaat.
Er is nogal een verschil in de oorlogen van Rusland en de Sovjet-Unie en als ik dat zo verbeter hoef je toch niet zo moeilijk te doen?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
- Dodo
- Lid
Ik geloof dat jullie beiden jullie punt wel gemaakt hebben. Ik zou het erg fijn vinden als jullie weer terug on-topic gingen! Alvast bedankt.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
Groot-Britannie heeft overwogen om de USSR de oorlog te verklaren toen deze eind 1939 Finland aanviel. Dan zouden de Britten Noorwegen inemen en vandaaruit hulpgoederen naar Finland sturen.
British soldier in Normandy:
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
- von Manteuffel
- Lid
Ok, in dat geval is Rusland wel degelijk "onder de voet gelopen": de Mongolen zijn daar gepasseerd en de Vikingen zijn er ook binnengedrongen.Mauserwerke schreef:Uiteraard bedoel ik dat dan. We hebben het hier toch over dezelfde zandbak of niet soms?
Als je over Duitsland hebt in 1932 zeg je toch ook niet weimarrepubliek. We hebben het hier even over het topografisch gebied wat algemeen bekend staat als "Rusland".
- von Manteuffel
- Lid
Het waren vooral de Fransen die de USSR de oorlog wilden verklaren. Eigenlijk zeer interessant: als het beëindigen van de Tsjechische en Poolse onafhankelijkheid door Duitsland de doorslaggevende reden voor de oorlogsverklaring van Frankrijk en the UK aan Duitsland, dan zou het toch maar consequent zijn om ook de USSR de oorlog te verklaren, gezien het feit dat de laatste een einde maakte aan de onafhankelijkheid van de Baltische Staten, meehielp aan het vernietigen van de Poolse staat (om nog maar te zwijgen van de aanval op Finland en het claimen van Bessarabië) en op dat moment een bondgenoot van Duitsland was. Wat zou er gebeurd zijn in de Westerse mogendheden wel de oorlog aan de Russen hadden verklaard?MJK schreef:Groot-Britannie heeft overwogen om de USSR de oorlog te verklaren toen deze eind 1939 Finland aanviel. Dan zouden de Britten Noorwegen inemen en vandaaruit hulpgoederen naar Finland sturen.
Laatst gewijzigd door von Manteuffel op 09 feb 2007, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mauserwerke
- Lid
[/quote]
Ok, in dat geval is Rusland wel degelijk "onder de voet gelopen": de Mongolen zijn daar gepasseerd en de Vikingen zijn er ook binnengedrongen.[/quote]
Ik heb niet gezegd dat de russen niet onder de voet gelopen zijn. Ze hebben genoeg verloren. Maar ze zijn nooit bezet geweest in die zin net als bijv. europa tijdens de oorlog.
Ok, in dat geval is Rusland wel degelijk "onder de voet gelopen": de Mongolen zijn daar gepasseerd en de Vikingen zijn er ook binnengedrongen.[/quote]
Ik heb niet gezegd dat de russen niet onder de voet gelopen zijn. Ze hebben genoeg verloren. Maar ze zijn nooit bezet geweest in die zin net als bijv. europa tijdens de oorlog.
- von Manteuffel
- Lid
Ok, in dat geval is Rusland wel degelijk "onder de voet gelopen": de Mongolen zijn daar gepasseerd en de Vikingen zijn er ook binnengedrongen.[/quote]Mauserwerke schreef:
Ik heb niet gezegd dat de russen niet onder de voet gelopen zijn. Ze hebben genoeg verloren. Maar ze zijn nooit bezet geweest in die zin net als bijv. europa tijdens de oorlog.[/quote]
Ze zijn wel degelijk bezet geweest, mss niet in de vorm die voorkwam in de Tweede Wereldoorlog, maar goed, dat is off topic.
-
- Lid
Voor ik ga stemmen, kan iemand mij de vraag uitleggen?
Hitler viel Polen binnen. Dat moest hij doen om een grens met de Sovjet-Unie te krijgen. Maar als gevolg daarvan verklaarden Frankrijk en Engeland Duitsland - tot Hitlers grote verrassing - de oorlog.
Hoe zou Hitler ooit de Sovjet-Unie hebben kunnen binnenvallen, zonder dat Engeland en Frankrijk erbij betrokken waren geraakt?
Hitler viel Polen binnen. Dat moest hij doen om een grens met de Sovjet-Unie te krijgen. Maar als gevolg daarvan verklaarden Frankrijk en Engeland Duitsland - tot Hitlers grote verrassing - de oorlog.
Hoe zou Hitler ooit de Sovjet-Unie hebben kunnen binnenvallen, zonder dat Engeland en Frankrijk erbij betrokken waren geraakt?
-
- Lid
Er is nog een veel belangrijker punt. De Sowjets op dat moment stonden op het punt om Duitsland aan te vallen. Alle zware industrie was verplaatst naar de Oeral en de Kaspische zee, Olie en Metaal. Eind 1941 kon deze Industrie goed functioneren en mede dankzij dat konden er tijdens de Slag om Moskou heel veel T34's ingezet worden. Rusland had tijdens operatie Barbarossa een aanvalsleger klaarstaan, geen verdedigingsleger. In de eerste weken van de strijd verloren de russen dan ook meer dan 80% van hun voorraden. Er waren geen bruggen ondermijnt, geen verdedigingslinies. Het was meer de vraag WIE er zou aanvallen, dan de vraag OF er iemand ging aanvallen. Als de Duitsers dus de Oeral moeten bereiken om het Industrïele Hart van Rusland aan te vallen, dan ligt Moskou pas halverwege...
Buitenlandse troepen waren zowel inferieur aan Duitse als Russische, de Roemenen beschikten niet over goed veldgeschut en de Itialianen hadden een tankjager met een 57 mm kanon..veel te laag voor T-34 of KV-1. Het 8ste Italiaanse Leger de ARMIR werd door de Sovjets vermalen alsof het een niets was. Verder waren het 3de en 4de Roemeense Leger bij Stalingrad een goed voorbeeld van de onmacht van de buitenlandse troepen(en ja, er zijn uitzonderingen....). Ook in logistieke planning betwijfel ik het of Duitsland de verre Oosttocht gehaald zou kunnen hebben. En dan speelt het klimaat en de gigantische taiga ook nog een rol.
Ik denk dat het interessanter is om te gaan vragen wat er gebeurd zou zijn als Rusland had aangevallen...Aangezien de weg naar Berlijn heel kort is en de duitsers óók weinig op defensieve acties geoefend hadden.
Buitenlandse troepen waren zowel inferieur aan Duitse als Russische, de Roemenen beschikten niet over goed veldgeschut en de Itialianen hadden een tankjager met een 57 mm kanon..veel te laag voor T-34 of KV-1. Het 8ste Italiaanse Leger de ARMIR werd door de Sovjets vermalen alsof het een niets was. Verder waren het 3de en 4de Roemeense Leger bij Stalingrad een goed voorbeeld van de onmacht van de buitenlandse troepen(en ja, er zijn uitzonderingen....). Ook in logistieke planning betwijfel ik het of Duitsland de verre Oosttocht gehaald zou kunnen hebben. En dan speelt het klimaat en de gigantische taiga ook nog een rol.
Ik denk dat het interessanter is om te gaan vragen wat er gebeurd zou zijn als Rusland had aangevallen...Aangezien de weg naar Berlijn heel kort is en de duitsers óók weinig op defensieve acties geoefend hadden.
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones
Uncyclopedia
Uncyclopedia
- von Manteuffel
- Lid
Niets wijst er op dat de Rusjes de Duitsers gingen aanvallen in 1941. Het enige plan dat ze hadden was dat van een "offensieve verdediging", met name als er een vreemde troepenmacht (Duitsland) hun land binnenviel, dan zouden de Russische troepen meteen reageren met tegenoffensieven om zo het Russische land te verdedigen op vreemde bodem. Bovendien waren er zeker wel verdedigingswerken, deze werden echter gewoon door de Russische troepen verlaten toen ze Oost-Polen bezetten in 1939. Daardoor werden deze verdedigingspositie heel wat minder waardevol voor de Russen ten tijde van Barbarossa.Aramillo schreef:Er is nog een veel belangrijker punt. De Sowjets op dat moment stonden op het punt om Duitsland aan te vallen. Alle zware industrie was verplaatst naar de Oeral en de Kaspische zee, Olie en Metaal. Eind 1941 kon deze Industrie goed functioneren en mede dankzij dat konden er tijdens de Slag om Moskou heel veel T34's ingezet worden. Rusland had tijdens operatie Barbarossa een aanvalsleger klaarstaan, geen verdedigingsleger. In de eerste weken van de strijd verloren de russen dan ook meer dan 80% van hun voorraden. Er waren geen bruggen ondermijnt, geen verdedigingslinies. Het was meer de vraag WIE er zou aanvallen, dan de vraag OF er iemand ging aanvallen. Als de Duitsers dus de Oeral moeten bereiken om het Industrïele Hart van Rusland aan te vallen, dan ligt Moskou pas halverwege...
De legers van de Duitse bondgenoten presteerden zo slecht omdat de Duitsers hen geen adequate wapens gaven (dit regelrecht in tegen gedane beloftes - maar dat zijn we wel gewend van Nazi-Duitsland) en op veel voorraden moesten de niet-Duitse troepen ook niet rekenen.
- Veltro
- Lid
@Aramillo;
"en de Itialianen hadden een tankjager met een 57 mm kanon..veel te laag voor T-34 of KV-1. Het 8ste Italiaanse Leger de ARMIR werd door de Sovjets vermalen alsof het een niets was."
Nu mag jij me uitleggen welke Italiaanse tankjager je bedoelt welke is ingezet aan het Oostfront...
Daarnaast vraag ik mij ook af of je weet waarom het Italiaanse 8ste leger is vernietigd....
@von Manteuffel; de Italiaanse troepen aan het Oostfront presteerden in het geheel niet slecht onder hun bekwame leider Giovanni Messe. De Duitsers spraken zeer goed over hun partner. De Italianen veroverden grotendeels op eigen kracht enkele dorpen en steden in de Oekraine. Zij waren tevens redelijk goed uitgerust en niet afhankelijk van Duitse goederen/uitrusting afgezien van brandstof.
Veltro
"en de Itialianen hadden een tankjager met een 57 mm kanon..veel te laag voor T-34 of KV-1. Het 8ste Italiaanse Leger de ARMIR werd door de Sovjets vermalen alsof het een niets was."
Nu mag jij me uitleggen welke Italiaanse tankjager je bedoelt welke is ingezet aan het Oostfront...
Daarnaast vraag ik mij ook af of je weet waarom het Italiaanse 8ste leger is vernietigd....
@von Manteuffel; de Italiaanse troepen aan het Oostfront presteerden in het geheel niet slecht onder hun bekwame leider Giovanni Messe. De Duitsers spraken zeer goed over hun partner. De Italianen veroverden grotendeels op eigen kracht enkele dorpen en steden in de Oekraine. Zij waren tevens redelijk goed uitgerust en niet afhankelijk van Duitse goederen/uitrusting afgezien van brandstof.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- von Manteuffel
- Lid
In ieder geval moesten die goederen en uitrusting nog bij het 8e leger geraken, via door Duitsers gecontroleerd grondgebied, wiens prioriteiten elders lagen dan Italianen bevoorraden. Mocht ik ook hier de bal mis slaan, ben ik wel benieuwd naar de oorzaak van de vernietiging van het Italiaanse 8e leger.Veltro schreef: @von Manteuffel; de Italiaanse troepen aan het Oostfront presteerden in het geheel niet slecht onder hun bekwame leider Giovanni Messe. De Duitsers spraken zeer goed over hun partner. De Italianen veroverden grotendeels op eigen kracht enkele dorpen en steden in de Oekraine. Zij waren tevens redelijk goed uitgerust en niet afhankelijk van Duitse goederen/uitrusting afgezien van brandstof.
Veltro