Harro schreef:Is dat zo Bollebekboerke? Ik schreef net nog dat ik objectief, eerlijk en zeer precies ben in mijn onderzoek, waarbij ik zowel misdaden begaan door deze eenheid als onterechte beschuldigingen en veroordelingen niet uit de weg ga. Denk je dat mijn reactie op hun grappen over Italianen daar anders was dan nu?
Stel dat........................
-
- Lid
Misschien zitten hier wel meer schrijvers op dit forum. Of die onderzoek doen of werken bij verschillende internationale bladen. Laat eens wat onderzoek zien a.u.b.
- Harro
- Lid
Aan jou? Terwijl veteranen mij specifiek vragen het uit handen van Agte te houden? Citaat, de mening van een Leibstandarte veteraan:Sytze schreef:Misschien zitten hier wel meer schrijvers op dit forum. Of die onderzoek doen of werken bij verschillende internationale bladen. Laat eens wat onderzoek zien a.u.b.
Ich habe schon für drei jähre Der Freiwillige abbestellt. Agte ist ein ganz Große Räuber. Er will alles haben. Er hat ein Reichsheini-tic. Es sind mir Kameradenfrauen bekannt die ein Bild für Nachruf oder Suchanzeigen geschickt haben. Sie haben diese nie mehr zurückbekommen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
-
- Lid
Dat betekend toch niet dat Patrick Agte in het geheel slecht werk levert omdat hij een foto niet heeft teruggestuurd.
Tja en wat iemand van hem persoonlijk vind kan ik natuurlijk niet inschatten.
Is hetzelfde als ik nu een oordeel zou moeten geven over jou werk en/of onderzoek. Dat is ook alleen virtueel tot stand gekomen. Ik kan daar pas over oordelen wanneer ik iets gelezen heb. Anders blijft het vaag!
Ik weet wel dat hij een super groot archief heeft en tot nu toe is hij zeer goed omgesprongen met allerlei informatie die hij tot zich krijgt.
Heb je het boek Zwölf Jahre 1 Kompanie Leibstandarte SS Adolf Hitler?
Geschreven door Hans Quassoswki.
Schitterend boek 280 pagina's met veel mooie foto's.
Tja en wat iemand van hem persoonlijk vind kan ik natuurlijk niet inschatten.
Is hetzelfde als ik nu een oordeel zou moeten geven over jou werk en/of onderzoek. Dat is ook alleen virtueel tot stand gekomen. Ik kan daar pas over oordelen wanneer ik iets gelezen heb. Anders blijft het vaag!
Ik weet wel dat hij een super groot archief heeft en tot nu toe is hij zeer goed omgesprongen met allerlei informatie die hij tot zich krijgt.
Heb je het boek Zwölf Jahre 1 Kompanie Leibstandarte SS Adolf Hitler?
Geschreven door Hans Quassoswki.
Schitterend boek 280 pagina's met veel mooie foto's.
Harro schreef:Aan jou? Terwijl veteranen mij specifiek vragen het uit handen van Agte te houden? Citaat, de mening van een Leibstandarte veteraan:Sytze schreef:Misschien zitten hier wel meer schrijvers op dit forum. Of die onderzoek doen of werken bij verschillende internationale bladen. Laat eens wat onderzoek zien a.u.b.Ich habe schon für drei jähre Der Freiwillige abbestellt. Agte ist ein ganz Große Räuber. Er will alles haben. Er hat ein Reichsheini-tic. Es sind mir Kameradenfrauen bekannt die ein Bild für Nachruf oder Suchanzeigen geschickt haben. Sie haben diese nie mehr zurückbekommen.
- Harro
- Lid
Het is slechts een voorbeeld. Er is ook nog de affaire met het gestolen manuscript van de in februari overleden Tiger veteraan Werner Wendt.Sytze schreef:Dat betekend toch niet dat Patrick Agte in het geheel slecht werk levert omdat hij een foto niet heeft teruggestuurd.
Tsja, voor mij is wat ik met mijn eigen oren hoor van veteranen meer dan genoeg.Sytze schreef:Tja en wat iemand van hem persoonlijk vind kan ik natuurlijk niet inschatten.
Ik zit totaal niet op jouw oordeel te wachten. Bijna vijfhonderd bladzijden over de SS AA 1 enkel beschikbaar voor enkele archieven, veteranen en bevriende onderzoekers die mij helpen. Maar als je een indruk wil vormen, lees dan het hoofdstuk over Knittel in "Ritterkreuzträger mit Nahkampfspange in Gold" van Florian Berger (2004 - SelbstverlagFlorian Berger, Wien. http://www.ritterkreuz.at)Sytze schreef:Is het zelfde als ik nu een oordeel over je zou moeten doen of je werk of ondezoek. Dat is ook alleen virtueel tot stand gekomen. Ik kan daar pas over oordelen wanneer ik iets gelezen heb. Anders blijft het vaag!
Hoe kom je daar nu bij? Wat noem jij dan goed? Dat hij zonder toestemming het werk van Werner Wendt gebruikte in zijn Wittmann boek en zonder bronvermelding? Ik hoef je niet te overtuigen. Ik weet wat ik weet.Sytze schreef:Ik weet wel dat hij een super groot archief heeft en tot nu toe is hij zeer goed omgesprongen met allerlei informatie die hij tot zich krijgt.
Na het vreselijke boek over Peiper hoef ik geen boeken meer van Agte. Ik ben blij dat Jens binnenkort klaar is met de derde, aangevulde druk van zijn Peiper boek. En ik ben blij hem daarmee wat te kunnen helpen.
Maar zoals ik al eerder schreef: ik ben klaar met je.
-
- Lid
Er zijn genoeg veteranen wel lovend over hem.
Zeker zullen er veteranen zijn die minder goed over hem spreken.
Wat is er zo slecht aan het boek van Peiper?
Kommandeur Panzerregiment Leibstandarte??
Ik vind het een mooi boek.
Kun je dat hard maken dat hij het manuscript heeft gestolen van Werner Wendt?
Dan zijn nogal ernstige beschuldigingen die je uit tegen Patrick Agte.
Wanneer het nieuwe boek klaar is over Peiper dan ga ik het zeker kopen en lezen en kijken wat de verschillen zijn oke?
Zeker zullen er veteranen zijn die minder goed over hem spreken.
Wat is er zo slecht aan het boek van Peiper?
Kommandeur Panzerregiment Leibstandarte??
Ik vind het een mooi boek.
Kun je dat hard maken dat hij het manuscript heeft gestolen van Werner Wendt?
Dan zijn nogal ernstige beschuldigingen die je uit tegen Patrick Agte.
Wanneer het nieuwe boek klaar is over Peiper dan ga ik het zeker kopen en lezen en kijken wat de verschillen zijn oke?
Harro schreef:Het is slechts een voorbeeld. Er is ook nog de affaire met het gestolen manuscript van de in februari overleden Tiger veteraan Werner Wendt.Sytze schreef:Dat betekend toch niet dat Patrick Agte in het geheel slecht werk levert omdat hij een foto niet heeft teruggestuurd.Tsja, voor mij is wat ik met mijn eigen oren hoor van veteranen meer dan genoeg.Sytze schreef:Tja en wat iemand van hem persoonlijk vind kan ik natuurlijk niet inschatten.Ik zit totaal niet op jouw oordeel te wachten. Bijna vijfhonderd bladzijden over de SS AA 1 enkel beschikbaar voor enkele archieven, veteranen en bevriende onderzoekers die mij helpen. Maar als je een indruk wil vormen, lees dan het hoofdstuk over Knittel in "Ritterkreuzträger mit Nahkampfspange in Gold" van Florian Berger (2004 - SelbstverlagFlorian Berger, Wien. http://www.ritterkreuz.at)Sytze schreef:Is het zelfde als ik nu een oordeel over je zou moeten doen of je werk of ondezoek. Dat is ook alleen virtueel tot stand gekomen. Ik kan daar pas over oordelen wanneer ik iets gelezen heb. Anders blijft het vaag!Hoe kom je daar nu bij? Wat noem jij dan goed? Dat hij zonder toestemming het werk van Werner Wendt gebruikte in zijn Wittmann boek en zonder bronvermelding? Ik hoef je niet te overtuigen. Ik weet wat ik weet.Sytze schreef:Ik weet wel dat hij een super groot archief heeft en tot nu toe is hij zeer goed omgesprongen met allerlei informatie die hij tot zich krijgt.
Na het vreselijke boek over Peiper hoef ik geen boeken meer van Agte. Ik ben blij dat Jens binnenkort klaar is met de derde, aangevulde druk van zijn Peiper boek. En ik ben blij hem daarmee wat te kunnen helpen.
Maar zoals ik al eerder schreef: ik ben klaar met je.
- Harro
- Lid
Dat is te makkelijk Sytze: hij is niet meer welkom op bijeenkomsten van juist die veteranen die hij zegt te vertegenwoordigen: het I. SS-Panzer-Korps. Dat zegt mij voldoen wat jij daar verder nog over wil beweren.Sytze schreef:Er zijn genoeg veteranen wel lovend over hem. Zeker zullen er veteranen zijn die minder goed over hem spreken.
Die discussie met jou is zinloos. Peiper wordt door Agte neergezet als een geweldige Panzer aanvoerder terwijl hij als commandant van het Panzer-Regiment dramatisch slecht was. Tussen november en december 1943 sneuvelde vrijwel al zijn Kompanie commandanten maar Agte zet dit neer als iets geweldigs. En zo zijn er nog veel meer punten zoals de door Agte gebagetalliseerde rol van Himmler. Je zult het lezen bij Jens.Sytze schreef:Wat is er zo slecht aan het boek van Peiper? Kommandeur Panzerregiment Leibstandarte??
Wat jij wilSytze schreef:Ik vind het een mooi boek.
Natuurlijk, maar zoals met mijn eigen onderzoek: naar jou hoef ik niets te bewijzen. Zeker nu Werner dood is heb ik daar ook helemaal geen zin meer in. Ik weet het, de veteranen weten het, dat is voor mij genoeg.Sytze schreef:Kun je dat hard maken dat hij het manuscript heeft gestolen van Werner Wendt? Dan zijn nogal ernstige beschuldigingen die je uit tegen Patrick Agte.
Here's what happened: when Werner Wendt finished the manuscript for his unit history of s.SS-Pz.Abt.501, Agte offered to check it for errors and to add info from his files. So Wendt send him the original manuscript. One can say that this was not a smart thing to do, but hey, why not trust the Geschaftsführer of your veterans organisation, right? But a few months later it was published by Agte as the Wittmann book. About 80 percent of the text in that book came from the stolen manuscript. For this and several other things, Agte is persona non grata with many LAH veterans.
Apart from this, Agte has an appologist agenda. He is openly neo-nazi and his work biased by his attempts to glorify the SS.
- Harro
- Lid
Opmerkelijk want waaruit zou dat dan blijken?Sytze schreef:Ik vind jou ook vooringenomen negatief over de Waffen SS ongeacht je enorme kennis over deze strijdformatie.
Ook hier: waaruit blijkt dat dan, dat ik niet objectief ben? Geef eens voorbeelden van wat ik daarover zeg dan?Sytze schreef:Objectief ben je niet, misschien kun je dat ook niet zijn vanwege al die kennis.
Waarom zou hij dan een minder mens zijn? Nogmaals, waaruit blijkt dat ik iets "tegen" de SS heb? Waar lees jij dat? Agte - ook een zoon van een ehemalige - is natuurlijk een ander verhaal maar daar zit hem juist het punt. Interesse in de Waffen-SS en een objectieve of licht positieve houding zijn prima, maar ik heb een grote afkeer van onvervalst appologisme, verdraaien van de feiten en verheerlijking van deze organisatie. Daarnaast heb ik een grote afkeer tegen mensen die ook na de oorlog het nazisme een warm hart bleven toedragen.Sytze schreef:En als iemand warme gevoelens zou hebben omdat bij wijze van spreken zijn eigen vader bij de Waffen SS heeft gediend maakt dat dan in jou ogen hem soms minder mens. Iets wat je als een soort familie erfgoed heb meegekregen.
Welke misstap "in mijn ogen"? Waarom hou je je niet bij wat ik feitelijk zeg? Je vult constant mijn "mening" en "gedachten" aan met wilde ideeën of hoe jij denkt dat ik denk.Sytze schreef:Zoon van een 'foute' vader die zijn vader wel ziet als een goed mens. Ongeacht in jou ogen zijn misstap!
Waar lees jij dat ik het lidmaatschap van de Waffen-SS als fout of een misstap zie? Hoe komt je daarbij?
Wat een gelul. Ik krijg de indruk dat we jou hier al kenden onder een andere naam.Sytze schreef:Je speurt dit forum alleen af als een soort (GEDAPO) gedachtenpolitie om mensen op te pakken die in jou ogen fout zijn.
Er zijn genoeg mensen op dit forum en andere fora die mijn werk gedeeltelijk of geheel kennen. Ik scherm er niet mee maar met jou delen is het laatste waar ik zin in heb.Sytze schreef:En kun je ons niet wat van je werk laten zien wat je gepubliceert hebt. Want ermee schermen is een het tonen is natuurlijk twee.
- Veltro
- Lid
Sorry Veltro, maar ik betrap Harro nergens op onterechte beschuldigingen. Hij stelt gewoon directe en kritische vragen n.a.v. Sytze's rare en volledig uit de lucht gegrepen aantijgingen en verdraaiingen. Hij verdedigt zichzelf enkel, zou jij dat dan niet doen? Verder kun je in een discussie dergelijke persoonlijke vetes niet voorkomen. Het is aan de discutanten om het binnen de perken te houden, en dat lukt. Wat dat betreft (in mijn ogen) dus onnodig om het elders voort te zetten.
@Sytze:
Harro niet objectief? Beste, geloof me als ik zeg dat je van hem nog heel wat kan leren wat betreft objectiviteit.
@Sytze:
Harro niet objectief? Beste, geloof me als ik zeg dat je van hem nog heel wat kan leren wat betreft objectiviteit.
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 10 nov 2005, 23:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- Veltro
- Lid
Als Duitsland enkel de USSR had aangevallen, tot hoever had men dan op moeten rukken om het Russische gevaar voor altijd uit te schakelen?
En waren de Duitsers in staat om bondgenoten te vinden in de Sovjetunie met hun rassenpolitiek? Hadden ze misschien onderscheid kunnen maken in verschillende etnische groepen?
Graag jullie mening.
Veltro
En waren de Duitsers in staat om bondgenoten te vinden in de Sovjetunie met hun rassenpolitiek? Hadden ze misschien onderscheid kunnen maken in verschillende etnische groepen?
Graag jullie mening.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Veltro
- Lid
Het gaat vooral om de toon in de discussie die verdacht op een beschuldigende vinger lijkt, daarom mijn nieuwe input, om de originele discussie weer op gang te brengen.
Waag jij een poging Sbf. Koch?
Ben ook benieuwd naar de mening van Harro en Sytze (en anderen natuurlijk)
Veltro
Waag jij een poging Sbf. Koch?
Ben ook benieuwd naar de mening van Harro en Sytze (en anderen natuurlijk)
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- koos24
- Lid
Volgens mij heb ik het boek een keer gelezen, maar staan er echt onwaarheden in?Harro schreef:
Ik bedoel ondercommandanten verliezen in de strijd gebeurde natuurlijk heel vaak, vooral toen Duitsland aan het verliezen was maar maakt je dat tot een slechte bevelvoerder?
Wat ik me kan herinneren was dat hij inderdaad geroemd werd over zijn leiderschap en dan voornamelijk in de Ardennen en de uitbraak uit la Gleize naar de eigen linie's.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- koos24
- Lid
Ik weet niet hoe strikt de Duitsers waren in hun"rassenpolitiek" maar op zich behoorde een groot deel van Rusland tot het "blanke" ras en zou in dat kader natuurlijk zonder problemen ingelijfd kunnen worden in het Duitse leger.Veltro schreef:Als Duitsland enkel de USSR had aangevallen, tot hoever had men dan op moeten rukken om het Russische gevaar voor altijd uit te schakelen?
Graag jullie mening.
Veltro
Ik denk dan voornamelijk aan, Letten, Wit-Russen enz. enz.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.