Jij bepaalt toch niet wat mensen moet lezen of niet. We mogen toch zelf bepalen wat wij lezen. Of doe jij aan geestelijke boekverbranding? De nazi's verbranden ook allerlei boeken omdat mensen er niet in mochten lezen.
Ik denk dat de invasie in Engeland nooit een kans van slagen had. Omdat Duitsland geen grote zeevloot had. En men had eveneens de grondstoffen nodig die in Rusland aanwezig waren. Omdat de 2e wereldoorlog langer duurde dan Hitler had gedacht.
De aanval in Rusland was terecht en mijn mening was dat anders de Russen hadden aangevallen. En dat staat wel in meerdere boeken.
Ja inderdaad word de geschiedenis geschreven door de overwinnaars. Getuige het feit dat alleen de misdaden van personen uit het 3e rijk zijn veroordeeld en niet de misdaden van Russen, Engelsen en Amerikanen. Of sluiten wij daar de ogen voor en mag daar niet over gesproken worden. Kamp Ravensbruck is een klein voorbeeld van het voorbeeldige Russische leger die daar alle vrouwen hebben verkracht bij hun bevrijding.
Iedere oorlog is fout en elke moord is er een teveel!
Terug naar de Topic.
Harro schreef:En dat is treurig. Het bewijst dat de veelgeciteerde bewering dat de overwinnaars de geschiedenis schrijven niet klopt. Maar sowieso zijn er duizenden geschiedenisboeken volgeschreven met onjuiste informatie. Maar ik wil je nogmaals aanraden de genoemde thread te lezen.Sytze schreef:Staat toch echt in de boeken ongeacht wat je van de schrijver vind zijn deze boeken gewoon te koop in de boekwinkel als je daar naar vraagt.