Legergroep Zuid

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
Jesserd
Lid

Legergroep Zuid

Bericht door Jesserd »

Heej jongens,
Zoals jullie misschien al weten ben ik samen met een kameraad bezig om een profiel werkstuk te maken over 'de slag om Stalingrad'. Een van de deelvragen is wat legergroep zuid is en waardoor deze zo berucht zijn. Ik heb hier in de plaatselijke bibliotheek en ook op het internet naar informatie gezocht maar kan hier niet voldoende over vinden :roll: Ik dacht misschien kunnen jullie me helpen. Ook zou ik graag willen weten of de soldaten uit legergroep zuid geselecteerd werden.
Ik weet niet zeker of ik jullie dit soort vragen mag stellen via het forum maar ik zou het zeker op prijs stellen als sommige van jullie me zouden kunnen helpen met deze vraag. :D :oops:
Mvg
Jesserd
jan willem
Lid

info...

Bericht door jan willem »

http://www.feldgrau.com/heeresgruppe.html

Waardoor zou Heeresgruppe Süd volgens jullie dan berucht om moeten zijn geweest? En wat bedoel je met soldaten geselecteerd zijn?

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Re: Legergroep Zuid

Bericht door Auke »

Jesserd schreef:Ik weet niet zeker of ik jullie dit soort vragen mag stellen via het forum maar ik zou het zeker op prijs stellen als sommige van jullie me zouden kunnen helpen met deze vraag. :D :oops:
Natuurlijk mag dat, daar is een forum voor. :)

Verder was Heeresgruppe Süd ten tijde van de Slag om Stalingrad opgesplitst in twee kleinere Heeresgruppen, namelijk Heeresgruppe A en B. En van een selectie van manschappen of beruchtheid heb ik nog nooit gehoord; HG A en B waren zover ik weet gewoon reguliere landmachteenheden.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Mike Hazeleger
Lid

Bericht door Mike Hazeleger »

;) dan moet je het wel gelijk goed zeggen he Ironclad ;);

HG A en B waren zover ik weet gewoon reguliere landmachteenheden.

Weermachteenheden bedoel je neem ik aan ;)?

Mvg
Mike
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Mike Hazeleger schreef:;) dan moet je het wel gelijk goed zeggen he Ironclad ;);

HG A en B waren zover ik weet gewoon reguliere landmachteenheden.

Weermachteenheden bedoel je neem ik aan ;)?

Mvg
Mike
Landmacht is een vertaling van het Duitse woord Heer. Het Heer (landmacht) was een onderdeel van de Wehrmacht (krijgsmacht). Is toch niet zo'n rare opmerking?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Mike Hazeleger
Lid

Bericht door Mike Hazeleger »

Je hebt het ook over *twee kleinere Heeresgruppen* dusja ik dacht van; die is het ff vergeten ofzo ;).. vreemde gedachte?

Greetz
Mikey ;)
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Jesserd
Lid

Bericht door Jesserd »

haha lol.. Bedankt voor de reacties. Bij gebrek aan informatie hebben we maar gewoon besloten de vraag weg te laten uit ons profielwerkstuk :P
In iedergeval alsnog bedankt :)
Jesserd
Plaats reactie