Welke gevolg had de slag om Stalingrad op het verloop vd wo2

De gevechten en operaties tijdens WOII
Katusha
Lid

Re: Verliezen

Bericht door Katusha »

Gertos45 schreef:
Katusha schreef:Nou als je totale verliezen bekijkt van Roemen Duitser Hongaren en Italianen. Hadden Russen/Sovjets minder verloren. Totel aantaal doden aan Sovjet kant lag ergens tussen 200-300 duizend. En aan ass mogenheden ergens 300-400 duizend dus.
Ik heb altijd gehoord dat meer dan een miljoen Russen sneuvelden in en rond Stalingrad...
Nou rond ruim 1.000.000 dat zijn totale gewonden en krijgsgevangenen. Maar westerse media en zo maakt er meteen doden van. Bijvoord bij bij battlefields werd er gezegd dat er 250.000 man!!!! Alleen in Berlijn gesneuveld waren aan sovjet kant. Nou ten eerste waren dat TOTALE verliezen van Rode Leger. Ten 2 lijkt me sterk dat binnen 5 dagen met een 250.000 doden van totaal 600.000 die in Berlijn zelf vochten, er gewonnen kan worden.. dus ja
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Maar westerse media en zo maakt er meteen doden van.
Je kan de Westerse media er niet van betichten van de slag om Stalingrad op te blazen, gezien ze er tegenwoordig geen enkel nut bij hebben om de Sovjet-Unie af te kraken en de "miljoenen cijfers" pas van ná de opening van de Russische archieven bekent kwamen.
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie