LZ Son

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
Polte
Lid

LZ Son

Bericht door Polte »

Heeft iemand goede duidelijke foto's/afbeeldingen en info over de Airborne landingen bij Son (101st), ik heb met name een goede kaart nodig waar de dropzone duidelijk opstaat aangegeven met omgeving, ook zoek ik nog een kaart waar de brug bij Son ook opstaat.

Als iemand mij heiraan kan helpen ben ik zeer dankbaar. :)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Heb de info eigenlijk vandaag nog nodig heheh......... zoek me eige de pleuris maar kan zo niks bruikbaars vinden..
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
JoostV
Lid

Bericht door JoostV »

Kan je geen kaart geven, maar ik ben daar opgegroeid, dus weet nog wel wat van de omgeving.

Op de Sonniuswijk (een lange weg met aan weerskanten boerderijen) staat, aan de kant van het dorp, een boerderij met de naam Paulus Hoeve. Achter deze boerderij, in de weilanden, lag de dropzone en later de geimproviseerde landingstrip.
Dan heb je natuurlijk nog de bossen tussen de dropzone en de brug, waar flink gevochten is, met name in de richting van Best. Bij de verkeersbrug daar staat een monument voor Joe Mann.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is even Museum Bevrijdende Vleugels binnenlopen, daar kan je vast alle documentatie vinden die je zoekt. Ze hebben in ieder geval overzichtskaarten hangen.

Veel succes!

Joost.
Plaats reactie