Ironclad schreef:Ik weet zeker dat dit twee verschillende pleinen zijn, en dat die Stalingrad Battle Tourism Organisatie het dus verkeerd heeft. We hebben het inderdaad over het tweede plein.
Klopt, het zijn ook twee verschillende pleinen, daar komt alle verwarring door.
Plein 1;
площадь привокзальная
Het Stationsplein
Dit is het plein dat gelegen is direct aan station Stalingrad-I.
Dit is bovendien het plein met de fontein van de dansende kinderen.
Plein 2;
площадь павших борцов
Het Plein van de Gevallen Strijders / Rode Plein
Dit is het plein waarop het Stalinbeeld stond en waar het level uit Call of Duty zich afspeelt.
Nu vroeg ik me af welk plein Bishop nu bedoelde, hij vroeg in de OP namelijk;
J Bishop schreef:Weet iemand misschien het het plein heet waar het eerste gevecht van stalingrad zich heeft afgespeeld ? Ik dacht in eerste instantie aan het Plein van de Gevallen Helden, maar volgens iemand anders zei dat dit niet klopte. Maar het plein wat ik graag zou willen weten is het plein met het 'Fontein van de dansende kinderen'.
Hij vraagt dus om het plein van de eerste gevechten. Niet het Plein van de Gevallen Strijders, maar het plein waarop de fontein met de dansende kinderen staat. Dit zou dus ons Plein 1 moeten zijn.
Later heeft hij het dan ineens weer wél over Plein 2, dus het Plein van de Gevallen Strijders. Want dat is het plein dat in Call of Duty voorkomt. Ook zijn email naar Stalingrad Battlefield Tours gaat over het Plein van de Gevallen Strijders.
Mijn vraag is; waar wil J Bishop nu precies informatie over en wat wil hij precies weten??