daarom zeg ik ook jullie en misschien golf oorlog of bosnie of korea dan ?Daarom schreef ik ook 'als ik in die tijd had geleefd' dus nee nu zou ik me niet opgeven om te strijden voor de vrijheid. Maar daar gaat het topic niet over; over Irak of Afghanistan. Het gaat er over of je in het VERLEDEN zou gaan strijden.
Hoeveel zou jij ervoor over hebben?
- Bert-Jan
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 14 keer
- Charly1975
- Lid
De oorspronkelijke vraag gaat over Omaha Beach toch ?
Maar om toch maar antwoord te geven: Hangt van het soort oorlog af; indien het een echte bevrijdingsoorlog was (zoals de bevrijding van Koeweit) dan zou ik het ook doen. Overige oorlogen zijn m.i. geen echte bevrijdingsoorlogen maar oorlog om overige belangen.
Ik hoop niet dat het (zoals ik in vele topics lees) off-topic gaat hiermee.
Maar om toch maar antwoord te geven: Hangt van het soort oorlog af; indien het een echte bevrijdingsoorlog was (zoals de bevrijding van Koeweit) dan zou ik het ook doen. Overige oorlogen zijn m.i. geen echte bevrijdingsoorlogen maar oorlog om overige belangen.
Ik hoop niet dat het (zoals ik in vele topics lees) off-topic gaat hiermee.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- Mike.H
- Lid
ja, maar dat is gewoon een taak in het leger die je moet vervullen... en omdat die mensen daar ook bedreigd worden door de Taliban enz.bertjan schreef:maar zouden jully nu ook wel naar irak of afganistan willen ook vechten voor de vrijheid ?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
-
- Lid
je hebt wel gelijk, want je denkt dat je weet hoe het voelt, maar het zal 1000x zo erg zijn geweest, want ze hebt bijna letterlijk de dood in de ogen gezien!.Anonymous schreef:Ik denk dat je dit nu niet kunt inschatten, dan zul je die periode vooraf ook mee moeten maken. Als er iets op het spel is kun je je op zo'n moment heel anders voelen dan nu achter de pc.
- Mike.H
- Lid
niet echt logisch... die lui die hebben juist voor ons daar gevochten en als je blij bent dat je in vrijheid leeft dan zou je juist voor Ja moeten stemmen lijkt meC. Works schreef:Ik denk dat we maar beter blij kunnen zijn dat we nu in vrijheid leven. Ik stem nee!
- Mike.H
- Lid
oke... thnx dat je ff verduidelijkt hebtC. Works schreef:Maar d'r is gevraagt of je naar Omaha terug zou willen keren op 6-6-44. Ik niet dus! Ik ben blij dat ik nu niet on oorlog leef (dat bedoelde ik dus) .

- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 16 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Ik denk dat je als jonge jongen niet kon weten hoe het aan het front zou zijn. De mensen die het misschien wel wisten waren gewoon of ontzettend dapper, of hadden niets meer te verliezen. Overigens vind ik de mogelijkheden zeer beperkt. Ik had liever gekozen voor "Misschien, ik hoop dat ik dapper genoeg ben als er ooit nog zoiets staat te gebeuren". Vantevoren kun je toch niet zeggen of je het aandurft, zoiets moet je meemaken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
-
- Lid
ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij werd je gewoon opgeroepen. dus de jongens hadden idd niet veel te kiezen.Proos schreef:Ik denk dat je als jonge jongen niet kon weten hoe het aan het front zou zijn. De mensen die het misschien wel wisten waren gewoon of ontzettend dapper, of hadden niets meer te verliezen. Overigens vind ik de mogelijkheden zeer beperkt. Ik had liever gekozen voor "Misschien, ik hoop dat ik dapper genoeg ben als er ooit nog zoiets staat te gebeuren". Vantevoren kun je toch niet zeggen of je het aandurft, zoiets moet je meemaken.
- Loek D.
- Lid