Hoeveel zou jij ervoor over hebben?

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie

Zou jij weer terug in de tijd willen reizen, en als Geallieerde soldaat vechten op Omaha Beach ?

Peiling eindigde op 17 apr 2006, 22:10

Ja! Lijkt me heel interresant
13
34%
Nee, straks krijg ik een kogel door m'n kop!
25
66%

Totaal aantal stemmen: 38

Gertos45
Lid

Bericht door Gertos45 »

wittmann schreef:ik ben van mening dat de winnaar de geschiedenis schrijft,
Dat is niet waar. Hoeveel is het hier al niet uitgelegd dat bij ons de geschiedenis ook geschreven is door de overwonnenen.

Enorm veel duitsers hebben boeken geschreven over de oorlog, boeken als 'Vlamingen aan het Oostfront', etc...
in onze vrije, westerse maatschappij kan iedereen een geschiedenis boek schrijven, als ze de historische toets doorstaat, dan maakt ze dele uit van 'de geschiedenis', nonsens dat de geschiedenis geschreven wordt door de overwinnaars, toch hier niet.

indien Nazi Duitsland had overwonnen, tjah, met zijn dictatuur en nikste persvrijheid en 'geschiedenis als belang voor de propganda' dan zou de geschiedenis pas zijn geschreven door de overwinnaars.

De overwonnen zouden wrsh nooit de kans hebben om hun memoires te schrijven.
PanzerMeister
Lid

Bericht door PanzerMeister »

Gertos45 schreef:
wittmann schreef:ik ben van mening dat de winnaar de geschiedenis schrijft,
indien Nazi Duitsland had overwonnen, tjah, met zijn dictatuur en nikste persvrijheid en 'geschiedenis als belang voor de propganda' dan zou de geschiedenis pas zijn geschreven door de overwinnaars.

De overwonnen zouden wrsh nooit de kans hebben om hun memoires te schrijven.
Uiteraard, zelfs voor de oorlog was dat al duidelijk als je mij begrijpt.
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

uiteraard is het een beetje zo, dat de winaar de gesch schrijft, maar dat is slechts aan het begin, en wanneer er geen vrijheid van meingsuiting is. aan het begion is het propoganda, maar daarna (als er vrijheid van meingsuitig is natuurlijk) wordt er veel objectiever naar gekeken en komt de waarheid wel naar boven... (is dit trouwens niet een beetje ot? niet dat het mij wat uitmaakt hoor...)
Plaats reactie