ik ben het meest geinteresseert in omaha en utah beach en de amerikaanse kant kan iemand mij helpen ?
waarom hebben ze deze operatie gedaan,wie waren de bevelhebbers,welke troepen bracht de operatie tot gang,...
overlord
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Bigshot
- Lid
Laat ik je iets op weg helpen, welke informatie zoek je precies met betrekking tot Overlord?
- Amerikaanse zijde?
- Britse zijde?
- Canadese zijde?
- Duitse zijde?
- Bevelhebbers?
- Het plan?
- De voorbereiding?
- De luchtlandingen?
Hmm, laat ik je iets meer helpen. Je zoekt informatie over de Utah Beach (onderschrift)?
Utah-Beach.com
Boek: Utah Beach to Cherbourg
Wikipedia
Ik hoop dat je het Engels wat machtig bent...
- Amerikaanse zijde?
- Britse zijde?
- Canadese zijde?
- Duitse zijde?
- Bevelhebbers?
- Het plan?
- De voorbereiding?
- De luchtlandingen?
Hmm, laat ik je iets meer helpen. Je zoekt informatie over de Utah Beach (onderschrift)?
Utah-Beach.com
Boek: Utah Beach to Cherbourg
Wikipedia
Ik hoop dat je het Engels wat machtig bent...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
- Maj.Cain
- Lid
Er is iets op deze wereld wat Google heet....... 
En zoals Johan zegt dit is een 2e post over dit onderwerp?

En zoals Johan zegt dit is een 2e post over dit onderwerp?
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
http://www.156PARA.com
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
-
- Lid
-
- Lid
Op mijn site ben ik bezig om in een niet al te lang verhaal de hele operatie uit te leggen. Is nog niet helemaal af maar grotendeels welcoenen schreef:weet ik maar daar kan ik niet vinden wat ik echt zoek misschien weten jullie wat meer en kunnen jullie dat dan wat beter uitleggen

http://www.freewebs.com/never-forget-them
-
- Lid
Er gaan verhalen dat de invasie op codenaam Omaha Beach een politieke invasie was. Ze konden namelijk al van te voren weten dat er veel slachtoffers zouden vallen. Er is precies de zelfde fout gemaakt als de oefeninvasie bij Diepe, in augustus 1942. Namelijk een frontale aanval bij een sterkverdedigde Duitse positie. Er zijn niet voor niets 4000 slachtoffers gevallen op Omaha.
Zelf denk ik dat het niet om politieke redenen ging. Er moest wel een invasie komen bij Omaha zodat Utah Beach en Gold Beach niet te ver uit elkaar lagen en zo de kans op een splitsing in het Bruggenhoofd van de Geallieerden kon komen, dit kon namelijk uitlopen op een ramp.
Zelf denk ik dat het niet om politieke redenen ging. Er moest wel een invasie komen bij Omaha zodat Utah Beach en Gold Beach niet te ver uit elkaar lagen en zo de kans op een splitsing in het Bruggenhoofd van de Geallieerden kon komen, dit kon namelijk uitlopen op een ramp.
Better to fight for something than live for nothing.