is er in Hannover veel gevochten? en waar .

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
speurneus
Lid

is er in Hannover veel gevochten? en waar .

Bericht door speurneus »

Hallo beste speurders, ik ga in de zomer voor 3 weken naar (Duitsland) Hannover (werk vakantie) en om mezelf bezig te houden neem ik mijn detector mee .
Ik wil daar wat gaan zoeken in de bossen , helaas kan ik hier niets over terug vinden of er daar wat te doen is geweest in de oorlog , wel heb ik wat namen van een aantel bossen in Hannover : misburgerwald,eilenriede en kleefeld waldheim .
Wie weet waar ik meer info kan krijgen of heeft er wel eens gezocht.
Zomaar blindelings gaan zoeken is te vermoeiend heb ik geleerd,daarom eerst wat info voor ik ergens ga zoeken.( :)
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Er is wel gevochten in Hannover, door Patton's 3de Leger in het Teutoburger Wald, hier zaten een aantal fanatiekelingen die het nog niet wilde opgeven. Dit kwam vooral doordat er een officiersopleiding was in Hannover. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, een fijne vakantie :wink:
Better to fight for something than live for nothing.
speurneus
Lid

Bericht door speurneus »

bedankt foxley , ik zal daar terplekke wel wat opzoeken op de treudelmarkt, maar wat oude munten zijn net zo welkom en dat ligt er zeker wel.
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
lexiebabe
Lid

Bericht door lexiebabe »

Bezoek er eens voor de 'gein' het 'nieuwe' stadhuis, daar staan drie maquettes van de stad: voor de oorlog, in 1945 en na 1945. Erg triest om te zien. De stad is volledig weggevaagd geweest... De stad heeft 123 bombardementen gehad, allen tegen de Hannomag-werke, Continental-Werke en de Steyr-Werke. Helaas voor twee oud-ooms van mij raakten de bommen alleen de binnenstad en de burgers die er woonden. Geen van de fabrieken had echte schade of werd uitgeschakeld.

En inderdaad, een kleine Duitse eenheid probeerde de Amerikanen tegen te houden. Deze dachten dat ze met een heel leger van doen hadden, het bleken slechts een paar tanks te zijn...
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Plaats reactie