kaarten van operaties en schadebepalingen

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
speurneus
Lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:49
Locatie: limburg belgie

kaarten van operaties en schadebepalingen

Bericht door speurneus »

Dit is een gevoelig onderwerp voor verzamelaars en speurders, niemand geeft zomaar zijn kaarten bloot of stuurt een link door waar hij of zij zo lang naar gezocht heeft , maar tog wil ik proberen om dit onderwerp wat te verzachten , ik zoek zelf ook naar kaarten op google en in boekenwinkels of bib,s en ik moet zeggen dat er weinig over te vinden is , en de kaarten die ik dan vind zijn niet zo duidelijk .
Gelukkig bestaat er zo iets als de wo2 forum waar je veel met elkaar kan delen en tips kunt uitwisselen , bij deze wil ik dan ook vragen om dit onderwerp niet te zien als lekker lui kaarten plukken van het forum, nee als we deze hobbie gezaamelijk kunnen delen komen we veel verder .
Ik ben zelf opzoek naar kaarten van de operatie veritable , als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
Gebruikersavatar
4RUS
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 mar 2006, 23:43
Locatie: Cuijk(NL),Kiew(UA)

Bericht door 4RUS »

"niemand geeft zomaar zijn kaarten bloot of stuurt een link door waar hij of zij zo lang naar gezocht heeft..."

nou er zullen vast mensen zijn welke die info willen geven.
:roll:
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Re: kaarten van operaties en schadebepalingen

Bericht door Polte »

Je hebt die kaarten nodig neem ik aan om zo aan plekken te komen waar je met je metaaldetector kunt gaan zoeken? :D

speurneus schreef:niemand geeft zomaar zijn kaarten bloot of stuurt een link door waar hij of zij zo lang naar gezocht heeft...
Precies, ik ga niet mijn research, geld en moeite zomaar doorgeven aan iemand zodat hij op die plekken kan gaan zoeken. :|

Als je nou eens zelf moeite deed om aan die dingen te komen maakt het zoeken ook een stuk leuker. Als je dan iets mocht vinden heb je ook het idee dat je het verdient hebt. :wink:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
speurneus
Lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2006, 14:49
Locatie: limburg belgie

Bericht door speurneus »

klopt polte daar heb je wel gelijk in , ik heb zelf ook al veel kaarten maar het blijft moeilijk om aan kaarten te komen van plekken die ik graag wil onderzoeken en ja soms komt daar mijn detector wel bij kijken ja, als ik B.V. een plek ga onderzoeken dan gebruik ik vaak een kaart (helaas mag je niet overal zoeken en vraag ik altijd toestemming van de landeigenaar)
ik heb zelf al in diverse boekenwinkels gezocht en het net afgestruimd , ebay is ook een leuk medium , en ik weet dat wat jij mij verteld dat ik via deze oproep wel op een heel makkelijke manier aan kaarten probeer te komen , je moet het ook van mijn kant bekijken , deze forum is onderandere bedoelt om verhalen /ervaringen en vragen te delen met anderen, ik heb al begrepen dat ik niet via deze weg naar plekken moet gaan zoeken, bij deze laat ik het hierbij en zoek maar weer op de oude manier naar de plekken die interecant voor me zijn .
groetjes speurneus.
zoek en ge zult vinden en door het juist te doen vreest gij niemand.
Gebruikersavatar
bommetje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2009, 13:52

Re: kaarten van operaties en schadebepalingen

Bericht door bommetje »

kijk eens op deze site militairy maps of second world war
bombtech if you see me flying, your also too late mate
Plaats reactie