Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben het wel aramillo eens.
Het enige nut wat het Ardennenoffensief heeft gehad is van morele aard. Na het offensief hebben de geallieerden de Duitsers niet meer onderschat.
WED_sardaukar schreef:Ik ben het wel aramillo eens.
Het enige nut wat het Ardennenoffensief heeft gehad is van morele aard. Na het offensief hebben de geallieerden de Duitsers niet meer onderschat.
Dat is inderdaad een koel scenario, wat als de Duitsers dan toch zichzelf in de Alpen gingen verschansen? Maar waarschijnlijk zou dat niet heel veel uitmaken denk ik.
bollebekboerke schreef:ze der laten zitten, ze zouden er met de tijd wel weer uitkomen
Tuurlijk. Bovendien zou het niet goed geweest zijn voor de naoorlogse toeristische sector in het Alpengebied als der daar af en toe een bende zotten met hun wapens en hun rechterarm komen zwaaien.
bollebekboerke schreef:ze der laten zitten, ze zouden er met de tijd wel weer uitkomen
Tuurlijk. Bovendien zou het niet goed geweest zijn voor de naoorlogse toeristische sector in het Alpengebied als der daar af en toe een bende zotten met hun wapens en hun rechterarm komen zwaaien.
haha, lol, ik zie het zo voor me, en na 20 jaar eens gaan kijken hoe ze het daar stellen in de bergen.
Lijkt wel een scenario voor een fictie film.
Am Ende steht der Sieg Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Tja, we komen even langs voor een bakkie thee:p, en trouwens, hoe staat het er nu mee? Nog steeds hersens op hol met die waanideeën?....
Ik zie het al voor me...
Inderdaad, veel kwaad konden ze er toch niet meer aanrichten. Alle plutocraten, bolsjewieken en ander anti-nazistisch tuig waren daar al verdwenen. Hadden wij in Nederland malloten als de weduwe Rost van Tonningen kunnen deporteren.
Een soort tegenhanger van Auschwitz en Getto van Warschau, zeg maar.
Jah, dat klopt, maar meestal wordt er mee bedoeld dat de duitsers Nederland, België, luxemburg, Frankrijk en geloof ik ook nog Denemarken, Polen en Noorwegen...toch?
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Jonhy Frost schreef:Jah, dat klopt, maar meestal wordt er mee bedoeld dat de duitsers Nederland, België, luxemburg, Frankrijk en geloof ik ook nog Denemarken, Polen en Noorwegen...toch?
Yep, maar de redenering van "als dat niet gebeurd was, dan de rest ook niet" is maar idioot. Dan is de belangrijkste gebeurtenis van de oorlog de verkiezing van Hitler als Bundeskanzler (niet rechtstreeks, ik weet het) in 1933.