Wat was de belangrijkste slag in de 2e wereldoorlog?

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie

Wat was de belangrijkste veldslag in de 2e wereldoorlog?

D-Day
98
42%
Barbossa
35
15%
Ardennen offensief
22
9%
Hurtgenwald
3
1%
Blitzkrieg
8
3%
Het Oostfront
59
25%
Market-Garden
8
3%

Totaal aantal stemmen: 233

Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

:? bedankt Katusha..

nee maar ik heb het over Para's die de havens aanvielen.. daar zat toen de Civil Guard of andere slecht uitgeruste eenheden..

en waarom een week? je doet geen week met een oversteek tussen Calais en Dover.. :?.. en de Luftwaffe zou de Home Fleet moeten aanvallen en de landingsboten moeten dekken dan.. Italianen zouden ook mee moeten doen dan zou het best kunnen slagen zo'n operatie.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

bedankt Katusha..
Was niet personelijk bedoelt.

Een week.. zo veel is het nodig om te consoledren en door te stoten.
En waarmee zouden Italianen helpen??

En Luftwaffe is ook niet alles. Torpedo Boten kunnen flinke schade aan brengen. Dan nog wat van Home Fleet.. Luftwaffe is niet alles.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Home Fleet:
Home Fleet commanded by Adm Sir Charles Forbes with 7 capital ships, 2 carriers and 16 cruisers based at Scapa Flow and Rosyth; Channel Force with 2 battleships, 2 carriers and 3 cruisers; Humber Force with 2 cruisers; and various destroyer flotillas

Kriegs Marine:
German Navy

Battleships
3 + 2(c)

Cruisers
7
Destroyers
22

Submarines -
41(d) + 16

Dit is dus voor Noorwegen.. Waar Kriegs Marine gevoelige klappen kreeg.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Katusha schreef:
bedankt Katusha..
Was niet personelijk bedoelt.

Een week.. zo veel is het nodig om te consoledren en door te stoten.
En waarmee zouden Italianen helpen??

En Luftwaffe is ook niet alles. Torpedo Boten kunnen flinke schade aan brengen. Dan nog wat van Home Fleet.. Luftwaffe is niet alles.
Ok!

Nee dat snap ik.. Schnellboten kunnen ze ook gebruiken..?
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Nee Luftwaffe is niet alles, maar kijk hoe de RAF de Tirpitz heeft opgeblazen en andere schepen.. kijk naar de Pacific.. daar zijn bijna alle schepen door vliegtuigen gebombardeerd..

Gewoon Stuka's onder jagerdekking naar de home-fleet sturen en bombarderen die handel!

ja klinkt wel verdomd makkelijk magoed je snapt wel wat ik bedoel denk ik :)
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

En dan komen we op Kreta.. Stukas waren als gek bezig.. Maar Britten hebben niet veel gek verloren. Wel was het een Hel dat wel.. en veel manschapen sneuvelde. Maar Royal Navy was gehavend maar niet verlagen.

En kijk maar Midway.. Wat afweer geschut al niet kan doen!

En Tripitz waren ook paar missies voor nodig :wink:
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Ik geloof ook niet dat een Duitse landing succesvol zou zijn (hier ia al een topic over geweest!!) maar toch nog even dit;

Italiaanse landingsvloten werden afgeslacht door Engelse kruisers :?

Bijdrage Italianen: landingsboten!! Hier hadden de Duitsers een tekort aan en deze kunnen over rivieren vervoerd worden.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Veltro schreef:Ik geloof ook niet dat een Duitse landing succesvol zou zijn (hier ia al een topic over geweest!!) maar toch nog even dit;

Italiaanse landingsvloten werden afgeslacht door Engelse kruisers :?

Bijdrage Italianen: landingsboten!! Hier hadden de Duitsers een tekort aan en deze kunnen over rivieren vervoerd worden.

Veltro
Ja.. klopt misschien niet helemaal :oops: Maar.. de landings troepen van uit zee leden zware verliezen.. door Royal Navy

Ja mijn oprechte exuses.. Dat was Duitse Convoy dat 7500 soldaten aan wal zou moeten zetten die helemaal afgemaakt was.

Hoe krijg je Italianse landingsboten in Franse Haven op Atlantische Oceaan??
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

a) de duitsers zorgen voor genoeg munitie
b) de duitsers hadden beter uitgeruste en getrainde mannen
c) de duitsers konden met een landingsvloot heus wel pantserwagens meenemen
d) hoppa blitzkrieg. vliegvelden zijn al bezet dus stuka's etc kunnen goede ondersteuning bieden.
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

sorry maar ik moet lachen. Laat maar ergens een bron zien dat Duitsers binnen 2 dagen 1 panzer devisie op wal konden zetten??

Nog maals.. Kijk naar Noorwegen kijk naar Kreta. Verzet was daar niet bepaald licht.. maar het zou in het niks vallen op het verzet van Engelsen op hun vanderlandse bodem!!!

Nooren hadden amper leger en vloote en luchtmacht en toch hebben ze twee Duitse kruisers uit water geknalt!!

Zie Engelse.
Guns of Dover!!

En Verdedigns werken waren wat beter dan op Grebbel linie.. En communicatie was bij Britten uitmuntend (zie bijvoorbeeld Fighter Command)
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

http://www.german-navy.de/kriegsmarine/ ... index.html

Dus ze hadden ze niet 8)

Panzerwagens misschien.. Maar geen Tanks :wink:
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

hoezo binnen 2 dagen? en als je mijn post had gelezen: ik heb het uitdrukkelijk over pansterwagens. ze gebruikten ook vrijwel alleen maar pantserwagens in mei 1940. panzerkampfwagen I en II kan ik geen tanks noemen. III hangt er tussenin. en waarom moet je de fj al zo vroeg wegsturen voordat de landingsvloot komt?
en nog iets: waar zie jij op die site staan dat de landingsboten geen tanks mee konden nemen?
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Waar zie je op de site dat ze beschikbaar waren in 1940? En Mark I II en III zijn duidelijk tanks.. misschien de eerste is een tanket.. Maar geen panzerWagen. Ze hebben rupsbanden geen wielen :)

En fj die houden het niet zo lang vol hoor. Vergeet niet ze worden gedropt in een zone die bijna ff goed beschermd is als Megeno Linie!
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

katusha, ik wete dat fj niet alles zijn. dat ze zelfs heel weinig zijn, relatief. daarom moeten ze ook niet als gevechtseenheden worden ingezet. sleutelpunten bezetten. en niet overal was de kust evengoed beschermt hoor. havens zijn belangrijk maar stroken kust kan je met trepen bezetten, waarna je die sterke linie kan omsingelen. de atlanticwall was heel wat beter verdedigt, ook bij normandie ;). natuurlijk hadden de engelsen en amerikanen dara meer mensen en materiaal, maar ik denk dat in verhouding het ongeveer hetzelfde was.
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Nu ff pleidooi:
http://en.wikipedia.org/wiki/British_an ... rld_War_II

Lees dit ff.. als je dat nog niet gedaan hebt
Plaats reactie