Wilde Hitler wel Engeland veroveren?

De gevechten en operaties tijdens WOII
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

Bovendien had Hitler na de Weser-oefening bijna geen marine meer. Maar ik vind dit een beetje overbodige discussie. Er is één stafvergadering geweest over Operatie Zeeleeuw. Men kon toen niet tot een beslissing komen en is er gewoon nooit meer op teruggekomen - tot 1943, toen Hitler het plan stilletjes afblies. Het heeft dus weinig zin om te speculeren over de duur van Plan Geel of de materiële verliezen. Nog afgezien van het feit, dat een dergelijke invasie niet in een paar weken georganiseerd kan worden. Zie ook de websites, waar MJK naar verwijst.
MJK
Lid

Bericht door MJK »

Fall Seelowe was gewoon een potje politisch blufpoker dat Hitler tot op het laatste moment wilde spelen. Natuurlijk wel een goede tactiek om de Sovjetunie rustig te houden. Stalin geloofde immers dat Duitsland hem pas zou aanvallen wanneer Engeland verslagen/uitgeschakeld was.
British soldier in Normandy:

When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Hitler bewonderde Engeland ,niet?

Trouwens ik dacht toch dat degene die die bommen gelost hebben op london, zijn 'gestraft' ik dacht zelfs dat de bemanning van het leidersvliegtuig geëxecuteerd zijn. Weet het niet zeker é.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
MJK
Lid

Bericht door MJK »

Ik weet niet wat er met die bemanning is gebeurd. Maar Hitler bewonderde Engeland inderdaad. Als Hitler had kunnen kiezen had hij liever de Britten dan de Italianen als bondgenoot gehad.
De Britten met hun grote rijk waren voor Hitler een bevestiging van de rasciale suprematie van de Ariers ove randeren volkeren.
British soldier in Normandy:

When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

Hij heeft ook alles in het werk gestelt om vrede te behouden.
Naar mijn mening (hier wordt over getwist) wijst alles er ook op dat Hess door Hitler naar Groot-Brittanië gestuurd is.

En mensen, zeg alsjeblieft niet de hele 'Engeland', dat zullen Schotten en Welshmen niet kunnen waarderen. :roll:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

mannerheim schreef:Hij heeft ook alles in het werk gestelt om vrede te behouden.
Naar mijn mening (hier wordt over getwist) wijst alles er ook op dat Hess door Hitler naar Groot-Brittanië gestuurd is.

En mensen, zeg alsjeblieft niet de hele 'Engeland', dat zullen Schotten en Welshmen niet kunnen waarderen. :roll:
of de ieren :P
it's not how many you write but what you write in the books of history
mannerheim
Lid

Ieren...die leven al in een totaal ander land. :?
Maar ja, back on topic.
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

mannerheim schreef:Ieren...die leven al in een totaal ander land. :?
Maar ja, back on topic.
als de schotten in 'engeland' leven dan de noord-ieren ook.:P

als hitler echt engeland wou binnenvallen zou hij niet te beroert zijn geweest dit toch zeker te proberen.
mannerheim
Lid

De Noord-Ieren wel, maar de Ieren niet. :P
Ierland was trouwens neutraal, en ik denk dat die een invasie van het VK niet erg gevonden zouden hebben.
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

mannerheim schreef:De Noord-Ieren wel, maar de Ieren niet. :P
Ierland was trouwens neutraal, en ik denk dat die een invasie van het VK niet erg gevonden zouden hebben.
denk het ook niet. :P
von Manteuffel
Lid

Bericht door von Manteuffel »

mannerheim schreef:Hij heeft ook alles in het werk gestelt om vrede te behouden.

Toendertijd was Engeland synoniem voor het huidige Verenigd Koninkrijk. Dus Engeland mag zeker worden gebruikt om het hele VK aan te duiden.
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

In politiek opzicht is dat zeker waar. Het beleid van GB en VK - trouwens ook voor een belangrijk deel van Australië, Nieuw-Zeeland en Canada, om over de kolonies maar te zwijgen - werd in het Engelse Londen door Engelse regeerders bepaald. Dit verschijnsel was zo sterk, dat de halve Amerikaan Churchill nog Engelser was dan vele andere Engelsen. Tijdens WO-I deed zoiets zich voor met Lloyd George, die kwam uit Wales.

Zelfs de onafhankelijke en neutrale Ieren konden zich er niet geheel aan onttrekken. Als Duitse piloten op Iers grondgebied terecht kwamen, werden ze geïnterneerd in een kamp. De Engelsen kregen een kop thee en een enkeltje vader/moederland.
Behoorlijk wat onafhankelijke en neutrale Ierse staatsburgers vochten in de Engelse legers mee.
mannerheim
Lid

Hehe, toendertijd (gelukkig komt daar nu wat verandering in) was het zeker zo dat Engeland het in het hele VK voor het zeggen had. Maar laat ik het zo zeggen: Zou een Schotse veteraan het plezant vinden om Engelsman genoemd te worden? Om over een Katholieke Noord-Ier nog maar te zwijgen.

En moengoman, ben jij in het bezit van de mappenreeks 'Bericht van de Tweede Wereldoorlog'? Dan zou je het boekje 'Europees Niemandsland' eens moeten lezen. In Ierland leefden veel gedachten dan Noord Ierland bij Ierland gevoegd kon worden. Een Geallieerde overwnning zou dit onmogelijk maken. Een Duitse zege had positief voor Ierland uit kunnen pakken.
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

mannerheim schreef:Hehe, toendertijd (gelukkig komt daar nu wat verandering in) was het zeker zo dat Engeland het in het hele VK voor het zeggen had. Maar laat ik het zo zeggen: Zou een Schotse veteraan het plezant vinden om Engelsman genoemd te worden? Om over een Katholieke Noord-Ier nog maar te zwijgen.

En moengoman, ben jij in het bezit van de mappenreeks 'Bericht van de Tweede Wereldoorlog'? Dan zou je het boekje 'Europees Niemandsland' eens moeten lezen. In Ierland leefden veel gedachten dan Noord Ierland bij Ierland gevoegd kon worden. Een Geallieerde overwnning zou dit onmogelijk maken. Een Duitse zege had positief voor Ierland uit kunnen pakken.
waren er ook geen IRA-leden die mededen met de duitsers alé collaboreerden?
mannerheim
Lid

Daar weet ik weinig van, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Plaats reactie