Stephan.h schreef:Ik denk dat ze zich hadden terug getrokken en op een onverwacht moment een aantal man via een andere weg sturen en zodra zij de Duitsers hebben bereikt weer het oude pad te volgen.
Waarom afwachten als de weg naar Berlijn open ligt, zoals ook al eerder gezegt is, vrijwel alle Duitse troepen waren aan het front ik denk dat het als volgt gegaan zou zijn:
- 30e Korps bereikt Arnhem en ontzet Britse para's, stuurt een voorhoede weg richting Duitsland om contact met de vijand te houden en als de hoofdmacht aangesloten is met de troepen in Arnhem op te rukken naar het Ruhrgebied.
- Hitler put op zijn laatste reserves en begint resterende troepen in Duitsland terug te trekken om hen in te zetten tegen de oprukkende Russen en maakt daarmee toch enigzins de weg vrij voor de Geallieerden vanuit het Westen.
- Geallieerden omsingelen de Ruhr en na een paar dagen vechten geven de nog resterende Duitsers in de Ruhr zich over nadat zij beseffen volledig omsingelt te zijn.
- Nadat de Ruhr opgeruimt is begint de aanval richting Berlijn, waar Hitler ondertussen een verzwakte perimeter heeft opgezet en Berlijn valt na een paar dagen van hevige gevechten, Hitler pleegt even goed zelfmoord en de Duitse troepen die over blijven en tegen de Russen vechten worden krijgsgevangen gemaakt waarna de Geallieerden en Russen elkaar achter Berlijn ontmoeten.
Bovenstaande denk ik dat gebeurt zou zijn als de geallieerden volledig bevoorraad zouden zijn, dit wat echter toch niet zo was, vroeg of laat zouden de Geallieerden in Duitsland toch tegen tekorten op lopen wat de opmars zou vertragen of tot stilstand zou brengen.
Zo denk ik er in ieder geval over.
MvG
Brian