Operation: Market Garden
- Forrest Guth 506th P.I.R
- Lid
-
- Lid
als je dan zelf ook helemaal geen fouten maakt dan heb je helemaal gelijk!malarkey schreef:Je kunt ook gewoon beter je best doen bij Nederlands...
Als je dyslexie hebt, heb je misschien wat meer tijd nodig maar alles kun je leren lijkt mij?
Gr Johnny
majah back on topic!
Ik vind zelf dat OMG eigenlijk niet gelukt is, aangezien het hoge aantal doden en de missie die niet helemaal volbracht is!
- Leroy
- Lid
Dennisb, als je hem verbeterd doe het dan goed. Ik zie nl. nog steeds een fout.
Anyways,
Operation Market Garden kon zeker slagen als die SS-Divisies daar niet gezeten hadden. Het probleem was toch wel dat de Engelsen de boel verkeerd ingeschat hadden en dachten dat het enkel jongeren en ouderen waren die daar zaten.
Jammer genoeg was dit niet het geval en kregen ze duidelijk zware tegenstand waardoor ze als parachutisten niet stand konden houden.
Toch wel één van de redenen dat OMG geen succes meer kon worden.
Anyways,
Operation Market Garden kon zeker slagen als die SS-Divisies daar niet gezeten hadden. Het probleem was toch wel dat de Engelsen de boel verkeerd ingeschat hadden en dachten dat het enkel jongeren en ouderen waren die daar zaten.
Jammer genoeg was dit niet het geval en kregen ze duidelijk zware tegenstand waardoor ze als parachutisten niet stand konden houden.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 3 keer
- Contacteer:
- mark
- Lid
Is dit een medisch forum met een discussie over dislectie?
gebruik desnoods de spellingscontrole (daarom is iedereen zo lui geworden) als je het echt niet weet
Monty was idd een van de meest overschatte generaals van de oorlog. Hij begon zijn slagen alleen als hij een enorme overmacht aan materiaal en personeel had, bij Alamein, Caen, enz.
gebruik desnoods de spellingscontrole (daarom is iedereen zo lui geworden) als je het echt niet weet
Monty was idd een van de meest overschatte generaals van de oorlog. Hij begon zijn slagen alleen als hij een enorme overmacht aan materiaal en personeel had, bij Alamein, Caen, enz.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Een van de vele fouten!Leroy schreef:Dennisb, als je hem verbeterd doe het dan goed. Ik zie nl. nog steeds een fout.
Anyways,
* Landingsterreinen te ver van de brug
* Gebrekkige radioverbinding
* Een deel van de slag is de generaal afwezig en worden belangrijke
beslissingen niet genomen.
* Het vervoeren van de divisie in 2x ipv 1 landing
* Was generaal Urquhart wel de juiste persoon om aan een para divisie
leiding te geven?
* Het negeren van inlichtingen rapporten van verzet en luchtmacht.
* Het NIET samenwerken met plaatselijke verzetgroepen
(Amerikanen deden dit wel)
De waarheid komt met de jaren
-
- Lid
Aanvulling: geen advies gevraagd aan Nederlandse officieren. Als ik het mij goed herinner, heeft Prins Bernhard nog vergeefs geprobeerd met de Britse staf te praten. Deze had geen tijd en/of zin.
Ik vind deze fout opmerkelijk bij zo'n belangrijke operatie. De Nederlandse officieren kenden het terrein. Bovendien kenden ze de zwakken punten van parachutistenoperaties: ze hadden er in 1940 zelf mee te maken gehad! Onbegrijpelijk, dat de Britten niet wilden profiteren van deze kennis en ervaring.
Ik vind deze fout opmerkelijk bij zo'n belangrijke operatie. De Nederlandse officieren kenden het terrein. Bovendien kenden ze de zwakken punten van parachutistenoperaties: ze hadden er in 1940 zelf mee te maken gehad! Onbegrijpelijk, dat de Britten niet wilden profiteren van deze kennis en ervaring.
- Justin
- Lid
Ik had ergens in zo'n boek gelezen (weet niet meer welke), dat er na Market Garden een stel Nederlandse militairen (weet niet precies, was zoiets, in ieder geval Nederlanders) tegen Britten hadden gezegd, dat ze toen zij voor hun examen opgingen, ze moesten kiezen, of ze de Arnhemse brug rechtstreeks zouden innemen (wat er in MG dus is gebeurd), of via de flanken. Degenen die hadden gekozen voor rechtstreeks waren gezakt, en degenen die hadden gekozen voor via de flanken te gaan waren geslaagd...
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
De marinier, de marinier
-
- Lid
A Bridge too Far van Cornelius Ryan...Justin schreef:Ik had ergens in zo'n boek gelezen (weet niet meer welke), dat er na Market Garden een stel Nederlandse militairen (weet niet precies, was zoiets, in ieder geval Nederlanders) tegen Britten hadden gezegd, dat ze toen zij voor hun examen opgingen, ze moesten kiezen, of ze de Arnhemse brug rechtstreeks zouden innemen (wat er in MG dus is gebeurd), of via de flanken. Degenen die hadden gekozen voor rechtstreeks waren gezakt, en degenen die hadden gekozen voor via de flanken te gaan waren geslaagd...
MARKET GARDEN schreef: Een van de vele fouten!
* Landingsterreinen te ver van de brug -
Dit was niet een directe fout, de para's werden wel ver van de brug gedropt, maar de snelle reactie van Krafft's SS Bataljon en Harzer's 9e SS Divisie (Hohenstaufen) stond een doortocht van eerst Freddy Gough's Verkennings squads en daarna het 1e en 3e Bataljon van de 1st AB in de weg, omdat de afsluiting van Arnhem nog niet volledig voltooid was kon John Frost's 2e Bat. wel doorstoten op de D-day van MG dus dit was géén direct probleem en misschien wel een oplossing omdat je de para's niet boven op de huizen kan droppen. [/i]
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
- Justin
- Lid
Dan zou het mij toch slimmer lijken om dat risico dan maar te nemen.. (voor de gliders natuurlijk niet)Brian schreef:A Bridge too Far van Cornelius Ryan...Justin schreef:Ik had ergens in zo'n boek gelezen (weet niet meer welke), dat er na Market Garden een stel Nederlandse militairen (weet niet precies, was zoiets, in ieder geval Nederlanders) tegen Britten hadden gezegd, dat ze toen zij voor hun examen opgingen, ze moesten kiezen, of ze de Arnhemse brug rechtstreeks zouden innemen (wat er in MG dus is gebeurd), of via de flanken. Degenen die hadden gekozen voor rechtstreeks waren gezakt, en degenen die hadden gekozen voor via de flanken te gaan waren geslaagd...
MARKET GARDEN schreef: Een van de vele fouten!
* Landingsterreinen te ver van de brug -
Dit was niet een directe fout, de para's werden wel ver van de brug gedropt, maar de snelle reactie van Krafft's SS Bataljon en Harzer's 9e SS Divisie (Hohenstaufen) stond een doortocht van eerst Freddy Gough's Verkennings squads en daarna het 1e en 3e Bataljon van de 1st AB in de weg, omdat de afsluiting van Arnhem nog niet volledig voltooid was kon John Frost's 2e Bat. wel doorstoten op de D-day van MG dus dit was géén direct probleem en misschien wel een oplossing omdat je de para's niet boven op de huizen kan droppen. [/i]
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier