Je zegt het hier precies goed; áls ze zich eenmaal hebben ingegraven, maar doe dat maar eens als je onder zwaar (onverwacht) vijandig vuur ligt, ik blijf bij mijn standpunt dat de para's van Frost toch niet hadden kunnen opboksen tegen de Duitse tegenstand...mark schreef:De para's hadden dan niet zoveel huizen kunnen bezetten rondom de oprit maar hadden meer in de stad gezeten, waar ze volgens mij nog moeilijker uit te krijgen zijn als ze zich eenmaal hebben ingegraven.
Neem nu het voorbeeld van Mackay's troepen in de school aan de andere kant van de oprit, zij hadden zich goed voorbereid op Duitse tegenstoten, zij waren voorbereid én verdomde moeilijk uit die school te krijgen, iets wat alleen met goede voorbereiding kan, maar niet als er horden ervaren Duitsers je op de hielen zitten... zo denk ik erover...

mark schreef:Op de brugopritten hadden de Duitsers nog voldoende ruimte om te manouvreren met tanks en geschut, in de nauwe staatjes van Arnhem zelf niet, dus dat zou wel een klein voordeeltje zijn voor de para's.
Ja dit zal wel het geval geweest zijn, maar in mijn vorige post ging ik er niet van uit dat de para's vast zouden lopen in Arnhem zélf, maar de oprit bereikt hadden en daar Grabners troepen ontmoetten... en inderdaad; het zou een klein voordeeltje geweest zijn