Ja dat noemen ze een modernisatie Gamer.
Eerst was het Gewehr 98, toen Kar 98
en in '35; Karabiner 98 Kurz
En wij hadden ook plannen om de 6.5 mm naar 7.9 mm te laten veranderen, wat dus niet gedaan is..
Kijk naar de Lewis, loopt erg snel vast. Bronnen? ga maar naar de verhalen bij die site van de Grebbeberg. Het is gewoon dat 'wij' de wapens die we hadden goed gebruikt hebben.
Modern:
20 mm Oerlikon en Scotti, 40 mm Bofors, 75 mm Vickers en Skoda. 20 mm Solothurn, 37 mm PAG, 47 mm PAG.. Probleem; Overal te weinig van.
Kan ermee door:
De Pantserwagens. Waren eigenlijk al aan vervanging toe. DAF M.39 pantserwagens waren al besteld om te Landsverks te vervangen.
De Mannlicher M.95 6.5 mm geweren. Geweer was goed, kaliber minder. De karabijnen hebben de Duitsers zelfs massaal aan hun eigen troepen uitgedeeld.
Vickers en Schwartzlose mitrailleurs. De Vickers hadden nog Brits kaliber. Schwartzlose tsja wat kan je daarover zeggen? betrouwbaar genoeg
Lewis was alleen goed als lichte mitrailleur in stellingenoorlog.
Gaan we kijken naar de artillerie. 15 cm artillerie is van WO1 of vroeger, op zich geen probleem.. maar het was er dus niet of te weinig.
De 5 cm kanonnen van de oorlog van Napolion -_-
10.5 cm was best oke, Bofors. Alleen weer te weinig om goed je leger te ondersteunen.
7.5 was weer van WO1 tijdperk.
Luchtmacht; wij vliegen met vliegtuigen als de Douglas lichte bommenwerper als jager.. met de Fokker CV's en de CX'en als de rol die de Douglas eigenlijk hadden moeten vervullen.
Fokker D-21, leuk ding voor voor de oorlog.. In de oorlog te langzaam.
Fokker G-1 was te vergelijken met de Me/BF-110 alleen niet in snelheid.
Fokker T-V was een ramp. snel in de fik. Ontworpen als kruiser. gebruikt als bommenwerper.
en ik weet wel dat ik overdreven heb met museum stukken, maar het was verre van goed. en wat ik hier nou mee wil zeggen dat weet ik zelf eigenlijk niet. denk; Neutraliteitspolitiek helpt voor geen bal.
En ik heb nimmer gezegd "Zeer modern bewapende Duitsers" of bedoelde je dat in het algemeen?