Pearl Harbour

De gevechten en operaties tijdens WOII
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

mark schreef:Ik heb er volgens mij eens een aflevering van 'the seahunters' van gezien op Nat. Geo. ,ze waren toen opzoek naar de wrakken van de japanse dwerg duikbootjes, die wel degelijk bewapend waren met torpedo's. Kan me niet meer herinneren of ze uiteindelijk een wrak vonden, volgens mij niet.
Op Japanse luchtfoto's die genomen zijn tijdens het bombardement zijn vreemde plekken in het water te zien alsof er van onder water een torpedo is gelanceerd, maar het is inderdaad erg vaag, maar dessalnietemin een vreemde foto.

.
Laten we niet vergeten dat de vliegtuigen ook met torpedo's bewapend waren.
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

er zijn twee mini-subs in de haven geraakt. eentje werd in de haven opgeblazen door verschillende onderzeebootjagers nog voor die kon shieten. hij werd zelfs praktisch in 2 geramt voor hij te zinken werd gebracht.. de ander kon ik shietpositie raken en vuurde zijn 2 torpedo's af de een belande op een havenmuur en de andere schoot de bosjes in (een blindganger) die duikboot is uiteindelijk ook naar de vaantjes geholpen en de commandant daarvan heeft het inderdaad overleefd. maar was daar niet al te blij mee. dus we kunnen concluderen dat ze daar waren om mee te helpen vernietigen en misschien in kleinere mate om te observeren.
it's not how many you write but what you write in the books of history
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Ik dank u zeer
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie