Maar een discussie over de Nederlandse taal / grammatica en woorden daar zijn andere websites voor.
Blijkbaar niet. Een paar mensen wisten van de restanten van de 9de en 10de SS divisie. En dit is niet doorgegven.von Manteuffel schreef: Met het geallieerde overwicht in de lucht moeten zij genoeg op de hoogte geweest zijn om te weten waar de kansen in september lagen en waar niet.
En er schijnen een paar luchtfoto's te zijn van tanks maar die zijn tot heden nergens terug te vinden. Zelfs de opdracht tot en verslagen daarvan, tot het fotograferen van de betreffende omgeving en de resultaten zijn tot heden niet gevonden. Maar de dagboeken en rapporten van de verschillende instanties die daaraan mee gewerkt zouden moeten hebben zijn wel te vinden.
De veronderstelling (assumptie) dat ze dat hadden moeten weten is een achteraf veronderstelling. Als mannen van dat kaliber het blijkbaar niet hebben verondersteld wie zijn wij achter af leunstoel generaals dan om daar anders tegen aan te kijken. Ik geloof absoluut niet dat wij daar beter in waren geweest. En het lullige is dat ook mensen van groot kaliber vreselijke fouten kunnen maken.von Manteuffel schreef: Inderdaad, je zult het wsl wel met mij eens zijn dat die assumptie totaal verkeerd was. En dat hadden de geallieerde bevelhebbers moeten beseffen, dat is toch wel het minste wat van mannen van zo'n kaliber mag worden verwacht.
De Duitsers hadden ook zeer kundige officieren die ook niet alles gewonnen hebben.
Blz 23 Operation Market-Garden Then and Now de hoofdredacteur van dat gelijknamige blad en auteur van dat boek. Karel Margry Een quote:von Manteuffel schreef: Niet enkel Cornelius Ryan, maar ook Max Hastings. Ik wacht overigens nog altijd met spanning op uw bronnen.
Most experts agree today that Browning's famous phras 'We might be going a bridge too far', reputedly voiced to Montgomery on Melsbroek immediatly after the latter's meeting with Ike, is probably just another of the Arnhem myths. General Urquhart, who first included it in his 1958 book Arnhem, was not present there and himself never heard Browning use the phrase. Also , it is inherently unlikely that Browning, having just spent a week planning to take the Arnhem-Nijmegen bridges with only one division in 'Comet' and now being offered three to do the same , would have voiced such a protest.
Mr. Ryan heeft het net als vele anderen (M.Hastings?) die zin over genomen uit Urquharts boek. Alle andere boeken waar die zin instaat hebben in de bibliografie ook Urquharts boek staan. En Zoals Margry terecht constateerd. Eerder heeft Browning aan Operatie Comet gewerkt met hetzelfde doel en dat slechts met 1 divisie en een week later met Market-Garden met 3 divisies en 1 brigade zou het ineens een probleem zijn?
Ik hoop het ook want je opmerking:von Manteuffel schreef:Hier antwoord ik zelfs niet eens op.Ik hoop dat je een grapje maakt. Anders is die opmerking te suf voor woorden.
Ik hoop wel dat we het wat beleefd en respectvol kunnen houden.
Is bij mij niet goed gevallen. Daarom had ik gehoopt dat je daar wel een antwoord op zou geven.von Manteuffel schreef: Tenzij je Browning's aide de campagne was natuurlijk.