Operation Veritable POW

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
karell
Lid

Operation Veritable POW

Bericht door karell »

hallo,
ik had even een vraag betreft operation Veritable. tijdens deze operatie zijn er 22.000 duitsers krijgsgevangen genomen, maar ik kan nergens vinden waar deze in gevangenschap zijn gezet. Ik heb een vrouw gesproken en die had erover dat er aan de rand van het reichswald in Milsbeek een heel groot krijgsgevangenenkamp was voor duitse pow's (prisoners of war). ik kan heir echter niks over vinden. kan iemand mij heirbij helpen?

alvast bedankt
PPL
Lid

Bericht door PPL »

verplaatst:
#Vragen -> #Gevechten & Operaties

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Re: Operation Veritable POW

Bericht door Edgar »

karell schreef:hallo,
ik had even een vraag betreft operation Veritable. tijdens deze operatie zijn er 22.000 duitsers krijgsgevangen genomen, maar ik kan nergens vinden waar deze in gevangenschap zijn gezet. Ik heb een vrouw gesproken en die had erover dat er aan de rand van het reichswald in Milsbeek een heel groot krijgsgevangenenkamp was voor duitse pow's (prisoners of war). ik kan heir echter niks over vinden. kan iemand mij heirbij helpen?

alvast bedankt
In Weeze was ook een POW camp, weet ik nog vrijwel niets van, maar heb al wel een Arbeitsbuch en twee documenten van een Luftwaffe man gekocht die daar gevangen is gezet na Veritable. Als ik die binnen heb zal ik eens wat onderzoek gaan doen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie