Vraag over veldslagen?
-
- Lid
Vraag over veldslagen?
Ik heb een vraag:
Welke veldslagen waren keerpunten/beslissend in de tweede wereldoorlog
Alvast hartstikke bedankt
ranquin
ranquin
- PPL
- Lid
Battle of Britain, Slag om Stalingrad, Battle of Midway
Zie ook Veldslag tijdens de Tweede Wereldoorlog
Veel leesplezier!
Zie ook Veldslag tijdens de Tweede Wereldoorlog
Veel leesplezier!
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
-
- Lid
Wie heeft de slag om Stalingrad gewonnen de Duitsers?Op 2 februari 1943 werd de Duitse overgave getekend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Stalingrad
En wat zijn nog meer belangrijke veldslagen?
-
- Lid
- Mike.H
- Lid
@ Gamer: en dan vervolgens vragen wie er gewonnen heeft, dat vind ik dan niet echt snugger..quin schreef:Wie heeft de slag om Stalingrad gewonnen de Duitsers?Op 2 februari 1943 werd de Duitse overgave getekend.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Stalingrad
En wat zijn nog meer belangrijke veldslagen?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
-
- Lid
Re: Vraag over veldslagen?
Slag om Moskou/Operatie Typhoon, eind november 1941/begin december 1941. De Duitsers werden teruggeslagen en ik durf te beweren, dat het Oostfront en dus de oorlog toen voor hen al verloren was. Zie ook de draad Belangrijkste slag van WO-II.quin schreef:Ik heb een vraag:
ranquin
-
- Lid
Slag om de Atlantische oceaan: Groot-Britannie kon de oorlog doorzetten en de Sovjetunie kon van hulpgoederen worden voorzien door de Geallieerden.
Duinkerken: Door het ontsnappen van het Britse Expeditieleger was Engeland beter in staat om later op andere fronten tegen de Duitters te vechtten (Griekenland. Noord Afrika).
Stalingrad: De Duitse expansie werd gestopt en de Duitsers raakten onvervangbare soldaten kwijt.
Kursk: De Duitsers leden onherstelbare verliezen aan tanks.
D-day: Invasie van Frankrijk. De Duitsers raken het grootste gedeelte van hun Westelijke leger kwijt.
Duinkerken: Door het ontsnappen van het Britse Expeditieleger was Engeland beter in staat om later op andere fronten tegen de Duitters te vechtten (Griekenland. Noord Afrika).
Stalingrad: De Duitse expansie werd gestopt en de Duitsers raakten onvervangbare soldaten kwijt.
D-day: Invasie van Frankrijk. De Duitsers raken het grootste gedeelte van hun Westelijke leger kwijt.
British soldier in Normandy:
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
-
- Lid
Hebben we niet ergens een stikkie met "WO2 in een notendop"?
Als Quin dat heeft doorgelezen, eventueel gecombineerd met de paar pagina's die de Sesamatlas van de Wereldgeschiedenis ( deeltje 2 , te verkrijgen voor een paar pieken op Marktplaats en te leen in elke bibliotheek ) , ben ik bereid om verdere vragen te beantwoorden maar met alle respect, dit is toch geen vraag
.
Als Quin dat heeft doorgelezen, eventueel gecombineerd met de paar pagina's die de Sesamatlas van de Wereldgeschiedenis ( deeltje 2 , te verkrijgen voor een paar pieken op Marktplaats en te leen in elke bibliotheek ) , ben ik bereid om verdere vragen te beantwoorden maar met alle respect, dit is toch geen vraag

- von Manteuffel
- Lid
Ik denk dat je deze twee feiten tezamen kan zien: met de (grond)stoffen waarmee de Duitsers een 170-tal nieuwe duikboten bouwden ter vervanging van de verliezen in de Atlantische Oceaan konden ze meer dan 5000 tanks maken, en zo het aantal verloren tanks bij Kursk vervangen.MJK schreef:Slag om de Atlantische oceaan: Groot-Britannie kon de oorlog doorzetten en de Sovjetunie kon van hulpgoederen worden voorzien door de Geallieerden.
-
- Lid
Tja, zo kun je ook redeneren...Als ze de Sovjets niet hadden aangevallen hadden ze het bij Overlord wel zwaar gehad...
Dan zouden er een paar duizend tanks, en een paar miljoen troepen over zijn.
Dan zouden de Sovjets rond "43 "44 West-Europa zijn binnengevallen, zou berlijn gevallen zijn, zouden de Sovjets de Westkust bereiken...
Zo kun je dus stellen dat Operatie Barbarossa de belangrijkste is ;D
Dan zouden de Sovjets rond "43 "44 West-Europa zijn binnengevallen, zou berlijn gevallen zijn, zouden de Sovjets de Westkust bereiken...
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones
Uncyclopedia
Uncyclopedia
- von Manteuffel
- Lid
Ik veronderstel dat je met de eerste "ze" de Duitsers bedoelt en met de tweede de Westerse geallieerden?Aramillo schreef:Tja, zo kun je ook redeneren...Als "ze" de Sovjets niet hadden aangevallen hadden "ze" het bij Overlord wel zwaar gehad...

Je vergeet dan nog de Luftwaffe. 't Zou wel een beetje minder invaderen en een beetje meer thuis Duitsers van het lijf houden zijn in dat geval.
Je tweede paragraaf snap ik niet vrees ik. Als de Sovjets niet in de oorlog betrokken waren, hoe konden ze dan West-Europa binnenvallen? [/b]