Malmedy Massacre
- Hauptman Raymond
- Lid
- Harro
- Lid
Zelf ben ik al zeven jaar o.a. met de gevechten rond Stavelot bezig. Een goede vriend van mij woont daar en zal hier binnenkort op je beweringen reageren. Helaas spreekt hij enkel Frans maar ik begrijp dat dit geen probleem voor je is? Hij wil graag weten wie je gesproken hebt enzo.Hauptman Raymond schreef:Ze vertelden dat er door mensen op de duitsers waren geschoten
-
- Lid
Is dat nou die illustere holbewoner?....ik geloof dat sommigen beter kunnen beginnen met: er was eens....... dan weet je gelijk of het van enig belang isHarro schreef:Zelf ben ik al zeven jaar o.a. met de gevechten rond Stavelot bezig. Een goede vriend van mij woont daar en zal hier binnenkort op je beweringen reageren. Helaas spreekt hij enkel Frans maar ik begrijp dat dit geen probleem voor je is? Hij wil graag weten wie je gesproken hebt enzo.Hauptman Raymond schreef:Ze vertelden dat er door mensen op de duitsers waren geschoten
- Jeeper704
- Lid
Leeftijd heeft hier niks mee te maken.Hauptman Raymond schreef: P.S kun je niet tegen mensen van je eigen leeftijd
Het stoort me enorm dat er hier mensen zijn die zo maar dingen rondstrooien die nergens op gebaseerd zijn en dan nog weigeren om een gefundeerd bewijs naar voren te brengen.
En dat maakt me geen bal uit of je nu 15 of 55 bent.
Ik heb jaren wekelijks in de Ardennen rondgetoerd, ik ken de streek beter dan m'n eigen straat. Indertijd heb ik met ene Raphaël D'Amico gecorrespondeerd (jaamerlijk genoeg al overleden) en die had tonnen materiaal over the Bulge, waaronder zéér veel getuigenissen van burgers en Verzetslui. Vooral over the Northern Shoulder dan, zowel Duits als Geaillieerd.
Mijns inziens een pak beter dan Meneer Cuppens, hoor! (Mijn mening).
@Harro: welke feiten uit GeheimLeger z'n fantasie?
Komaan, man, ik weet wie ik voor me heb met jou, en denk dat je wijs genoeg bent om te weten over welke feiten ik het heb.
Ga je me nu vertellen dat er helemaal geen GIs zijn neergeknald daar?
Over de jaren heb ik verschillende versies gehoord; er zijn gesneuvelden meegeteld, het waren enkel gesneuvelden, het waren geen SS-ers, de 'gevangenen' waren gewapend, een GI schoot eerst, tot zelfs Gestapo die een aantal gevangenen heeft neergeknald, er zouden speciale commando's tussen de PoWs gezeten hebben, etc, etc.
Wat me de laatste tijd opvalt - en da's eerder verontrustend - is dat men met alle macht probeert om de rol van de Waffen-SS erin te minmaliseren tot zelfs te vergoelijken.
Zelfs als men maar 1 GI die PoW was neergeknald heeft, BLIJFT dit een moord en dat gaat rechtstreeks in tegen oa de Conventie van Génève
En ja ok, Amerikaanse troepen hebben er ook wat neergeknald, maar kunnen wij niet bij deze gebeurtenis blijven?????
Als je over Destroyers begint te praten, dan ga je toch ook niet over luchtballons beginnen?
Er wordt hier te pas en te onpas uitgeweken naar andere gebeurtenissen (ja, ik maak ook die fout).
Ik weet donders ook goed dat er orders zijn gekomen - vooral na Baugnez - om geen Waffen-SS gevangen te nemen (oa uit de mond van een commandant in de 9th Armored Division wiens naam ik hier niet ga vermelden) en er Wehrmacht Panzer crews neergeschoten zijn omwille van hun zwarte (in de GI z'n ogen Waffen-SS) uniform.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
- Harro
- Lid
Klopt, maar aangezien er zoveel aangedikt en puur dikke duimenwerk is in het "verslag" van geheimleger wil ik van jou graag weten wat er volgens jou dan zo feitelijk aan is. Je geeft namelijk de indruk dat je het in grote lijnen met hem eens bent.Jeeper704 schreef:@Harro: welke feiten uit GeheimLeger z'n fantasie?
Komaan, man, ik weet wie ik voor me heb met jou, en denk dat je wijs genoeg bent om te weten over welke feiten ik het heb.
Nee, jij wel dan? Maar moeten we dan meteen maar alle fabeltjes geloven? Dat er orders waren van Dietrich om geen gevangenen te maken, over een "golf van geweld"? Sorry, maar die orders zijn later bedacht door de Amerikaanse aanklagers. Medics die gewonden mogen verzorgen en dan alsnog beiden doodschieten? Denk je nu echt dat die Duitsers überhaupt tijd hadden voor allerlei sadistische spelletjes? Dat passerende Duitsers allemaal voor de lol op de lichamen in het veld bleven schieten? Kom nou toch. Dat tanks pogingen deden om over de afgemarcheerde gevangenen uit Lanzerath heen te rijden? En dan heb ik het nog nieteens over de fantasierijke beschrijving van wat er in Honsfeld gebeurde, zijn versie van moorden daar en het beschrijven van de gedachten en acties van Peiper alsof hij naast hem stond. Volkomen lariekoek. Maar nergens zeg ik dat er geen GI's vermoord zijn. Je kent mij toch beter dan datJeeper704 schreef:Ga je me nu vertellen dat er helemaal geen GIs zijn neergeknald daar?
En dat vertel je mij?Jeeper704 schreef:Wat me de laatste tijd opvalt - en da's eerder verontrustend - is dat men met alle macht probeert om de rol van de Waffen-SS erin te minmaliseren tot zelfs te vergoelijken.
Zelfs als men maar 1 GI die PoW was neergeknald heeft, BLIJFT dit een moord en dat gaat rechtstreeks in tegen oa de Conventie van Génève
- Jeeper704
- Lid
GeheimLeger geeft tenminste de juiste eenheden weer.
Geen speciale commandos, geen 101st Airborne (na 'Saints and Soldiers' wordt er zelfs al beweerd dat er GIs van de 101st Airborne zouden geweest zijn), geen kaboutertjes, geen elfjes, etc.
Dat zijn feiten die onbetwistbaar zijn, hoezeer zijn verklaring ook is aangedikt.
Medics neerknallen ...... ik zou het kunnen aannemen, let wel ik zeg niet dat ik het geloof, ik zeg enkel dat ik het kan aannemen. Maar daarbij wil ik ook wel zeggen dat beide zijden zich hieraan schuldig maakten.
Van een voormalig Korporaal in de 5. Fallschirmjager heb ik het feit dat zij bv Rode-Kruisvoertuigen gebruikten om munitie te vervoeren omdat zij wisten dat de "Jabos" niet op dit type voertuigen schoten.
Van een Combat Medic van het 704th TD Bn heb ik feit - en bewijs - dat hij moedwillig werd beschoten toen hij een gewonde GI (én een Duitser) probeerde te helpen.
Ik vertel jou niks, Harro.
Waarom zijn die paragrafen er in mijn antwoord?
Het gedeelte effectief tegen jou gericht staat bij de "@Harro".
Sorry indien het niet duidelijk was.
Wat ik zei betreffende dat minimaliseren is een observatie die ik maak en niet enkel op dit forum.
Geen speciale commandos, geen 101st Airborne (na 'Saints and Soldiers' wordt er zelfs al beweerd dat er GIs van de 101st Airborne zouden geweest zijn), geen kaboutertjes, geen elfjes, etc.
Dat zijn feiten die onbetwistbaar zijn, hoezeer zijn verklaring ook is aangedikt.
Medics neerknallen ...... ik zou het kunnen aannemen, let wel ik zeg niet dat ik het geloof, ik zeg enkel dat ik het kan aannemen. Maar daarbij wil ik ook wel zeggen dat beide zijden zich hieraan schuldig maakten.
Van een voormalig Korporaal in de 5. Fallschirmjager heb ik het feit dat zij bv Rode-Kruisvoertuigen gebruikten om munitie te vervoeren omdat zij wisten dat de "Jabos" niet op dit type voertuigen schoten.
Van een Combat Medic van het 704th TD Bn heb ik feit - en bewijs - dat hij moedwillig werd beschoten toen hij een gewonde GI (én een Duitser) probeerde te helpen.
Ik vertel jou niks, Harro.
Waarom zijn die paragrafen er in mijn antwoord?
Het gedeelte effectief tegen jou gericht staat bij de "@Harro".
Sorry indien het niet duidelijk was.
Wat ik zei betreffende dat minimaliseren is een observatie die ik maak en niet enkel op dit forum.
Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 16 feb 2006, 05:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
- Harro
- Lid
-
- Lid
Hello Raymond,
J’ai entendu d’un ami cette histoire ‘etonnante et je constate avec ‘ettonnement que te affirmes des choses que je ne peux pas croire.
Vu que j’ habite non loin de Stavelot et que je m’interesse depuis longtemps à l`histoire de ma région durant la seconde guerre mondiale, je voudrais savoir avec qui tu as parlé à Stavelot.
Ce serait important pour moi aussi de parler à ces personnes.
Car si ce que tu affirmes est vrai, tous le livres traitant de cette bataille vont devoir être réécrits.
Meilleures salutations,
Benno
J’ai entendu d’un ami cette histoire ‘etonnante et je constate avec ‘ettonnement que te affirmes des choses que je ne peux pas croire.
Vu que j’ habite non loin de Stavelot et que je m’interesse depuis longtemps à l`histoire de ma région durant la seconde guerre mondiale, je voudrais savoir avec qui tu as parlé à Stavelot.
Ce serait important pour moi aussi de parler à ces personnes.
Car si ce que tu affirmes est vrai, tous le livres traitant de cette bataille vont devoir être réécrits.
Meilleures salutations,
Benno
- Harro
- Lid
Probleem is dat volkomen onduidelijk is of er überhaupt Amerikanen probeerden te vluchten. Er zijn duizend versies in omloop van wat daar die dag gebeurde en feitelijk kan geen buitenstaander er iets over zeggen. De insiders hebben allemaal (mogelijke) belangen om de waarheid te verdraaien, of ze nou Duiter, Amerikaan of Belg zijn. De mogelijkheid bestaat dat het begon als een ongelukkige samenloop van omstandigheden, de mogelijkheid bestaat dat het een koelbloedige moord was, vast staat dat er uiteindelijk een oorlogsmisdaad is bedaan door de Duitsers. Dat we niet weten hoe het precies ging, wie de bevelen gaf en wie er schoten is de schuld van de Amerikanen.
En dat is enkel Baugnez.
En dat is enkel Baugnez.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- GEHEIM LEGER
- Lid
Misschien worden we met deze site misschien iets wijzer; http://www.vho.org.malmedy fall. LET OP : is wel volledig Duitstalig.
BELGIE BIEDT WEERSTAND