Malmedy Massacre

De gevechten en operaties tijdens WOII
Gesloten
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

"De pagina kan niet worden weergegeven."
GEHEIM LEGER
Lid

Bericht door GEHEIM LEGER »

PROBEER LANGS GOOGLE OM
BELGIE BIEDT WEERSTAND
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

GEHEIM LEGER schreef:PROBEER LANGS GOOGLE OM
EN JIJ MOET FF PROBEREN JE CAPS LOCK UIT TE DOEN NU LIJKT HET NET ALSOF JE OP IEDEREEN BOOS BENT!!!

mvg mike
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

C. Works schreef:Maar hebben dan geen Amerikanen dit overleefd, of Duitsers dit ooit gezegd of zo?
Harro schreef:De insiders hebben allemaal (mogelijke) belangen om de waarheid te verdraaien, of ze nou Duiter, Amerikaan of Belg zijn.
GEHEIM LEGER
Lid

sorry jongens , het zal niet meer gebeuren sorry!!!!!!
BELGIE BIEDT WEERSTAND
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Geheimleger, ik vraag mij nog steeds af waar jij dat vehaal nou vandaan had? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
GEHEIM LEGER
Lid

Haro ,ik heb het gehaald uit een boek, namelijk het volgende, de slag om de ardennen geschreven door Robin Cross
BELGIE BIEDT WEERSTAND
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:Ah, ik dacht dat alles vanaf "@harro" op mij sloeg
Nee dus.
Daarom ook dat ik in eerste instantie jouw reactie niet begreep.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Hauptman Raymond
Lid

Bericht door Hauptman Raymond »

Kan iemand vertalen wat benno bedoelt
Hauptman Raymond
Lid

Jeeper704 schreef:
Hauptman Raymond schreef: P.S kun je niet tegen mensen van je eigen leeftijd :P
Leeftijd heeft hier niks mee te maken.
Het stoort me enorm dat er hier mensen zijn die zo maar dingen rondstrooien die nergens op gebaseerd zijn en dan nog weigeren om een gefundeerd bewijs naar voren te brengen.
En dat maakt me geen bal uit of je nu 15 of 55 bent.

Ik heb jaren wekelijks in de Ardennen rondgetoerd, ik ken de streek beter dan m'n eigen straat. Indertijd heb ik met ene Raphaël D'Amico gecorrespondeerd (jaamerlijk genoeg al overleden) en die had tonnen materiaal over the Bulge, waaronder zéér veel getuigenissen van burgers en Verzetslui. Vooral over the Northern Shoulder dan, zowel Duits als Geaillieerd.
Mijns inziens een pak beter dan Meneer Cuppens, hoor! (Mijn mening).

@Harro: welke feiten uit GeheimLeger z'n fantasie?
Komaan, man, ik weet wie ik voor me heb met jou, en denk dat je wijs genoeg bent om te weten over welke feiten ik het heb.
Ga je me nu vertellen dat er helemaal geen GIs zijn neergeknald daar?
Over de jaren heb ik verschillende versies gehoord; er zijn gesneuvelden meegeteld, het waren enkel gesneuvelden, het waren geen SS-ers, de 'gevangenen' waren gewapend, een GI schoot eerst, tot zelfs Gestapo die een aantal gevangenen heeft neergeknald, er zouden speciale commando's tussen de PoWs gezeten hebben, etc, etc.

Wat me de laatste tijd opvalt - en da's eerder verontrustend - is dat men met alle macht probeert om de rol van de Waffen-SS erin te minmaliseren tot zelfs te vergoelijken.
Zelfs als men maar 1 GI die PoW was neergeknald heeft, BLIJFT dit een moord en dat gaat rechtstreeks in tegen oa de Conventie van Génève :!:

En ja ok, Amerikaanse troepen hebben er ook wat neergeknald, maar kunnen wij niet bij deze gebeurtenis blijven?????
Als je over Destroyers begint te praten, dan ga je toch ook niet over luchtballons beginnen?
Er wordt hier te pas en te onpas uitgeweken naar andere gebeurtenissen (ja, ik maak ook die fout).
Ik weet donders ook goed dat er orders zijn gekomen - vooral na Baugnez - om geen Waffen-SS gevangen te nemen (oa uit de mond van een commandant in de 9th Armored Division wiens naam ik hier niet ga vermelden) en er Wehrmacht Panzer crews neergeschoten zijn omwille van hun zwarte (in de GI z'n ogen Waffen-SS) uniform.
Beste jeeper,

Ik kom ookal 15 jaar in de ardennen, maarjah...
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Even door http://www.freetranslation.com gehaald, gezien Frans voor mij een "mission impossible" is. :|
Hello Raymond,

I heard of a friend this history ‘etonnante and I note with ‘ettonnement that assert you things that I cannot believe.

Seen that j's' lives not far from Stavelot and that I myself m'interesse since a long time to lçhistoire of my region during the second World War, I would want to know with that you spoke with Stavelot.

It is important for me also to speak with these persons.

For if this that you claim to be true, all the books treating of this battle will have to be rewritten.

Better greetings, Benno
Ik heb er geen kracht meer voor
Hauptman Raymond
Lid

Ik zal hem wel pm`en
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Hauptman Raymond schreef:Ik zal hem wel pm`en
Hauptman, aangezien er hier getracht wordt een openbare discussie te voeren is het misschien handig om je bronnen hier publiek te maken. Zo wordt het voor de anderen ook mogelijk om ze te bekritiseren op betrouwbaarheid.
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Hello Raymond,
Ik heb gehoord via een vriend over dit verrassend verhaal en ik bemerk tot mijn grootste verrassing dat je deze zaken die ik niet kan geloven bevestigt.

Gezien ik niet ver van Stavelot woon en me interesseer in de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog, vooral dan van mijn streek, zou ik graag willen weten met wie je sprak te Stavelot.

Het zou voor mij ook belangrijk zijn met deze personen te kunnen spreken.

Want als het waar is wat jij beweert hier, dan moeten alle boeken die deze slag behandelen herschreven moeten worden.

Vriendelijke groeten,
Benno
Voila, da's wat ie schreef.

Beste jeeper,
Ik kom ookal 15 jaar in de ardennen, maarjah...
Maarjah ...... ?????
Wat wil je daarmee zeggen?
Ik kom er al sinds 1984.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hauptman Raymond schreef:Kan iemand vertalen wat benno bedoelt
Hauptman, dit valt mij een beetje van je tegen. Als je geen Frans spreekt hoe doe je dat dan met die bewoners van Brisy en Stavelot? :? :roll:
Hauptman Raymond schreef:Ik kom ookal 15 jaar in de ardennen, maarjah...
En dat is dus sinds je geboorte. Volgens je profiel ben je namelijk 15. Het wordt steeds gekker.
Hauptman Raymond schreef:Ik zal hem wel pm`en
Benno? In welke taal? En waarom alleen hem? Ik wil het ook graag weten zoals ik al eerder schreef.
Gesloten