Malmedy Massacre
- Jeeper704
- Lid
Ik ook.
Wie was je tolk dan?
Wie was je tolk dan?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
- Hauptman Raymond
- Lid
Beste Harro,Harro schreef:Hauptman, dit valt mij een beetje van je tegen. Als je geen Frans spreekt hoe doe je dat dan met die bewoners van Brisy en Stavelot?Hauptman Raymond schreef:Kan iemand vertalen wat benno bedoelt![]()
En dat is dus sinds je geboorte. Volgens je profiel ben je namelijk 15. Het wordt steeds gekker.Hauptman Raymond schreef:Ik kom ookal 15 jaar in de ardennen, maarjah...Benno? In welke taal? En waarom alleen hem? Ik wil het ook graag weten zoals ik al eerder schreef.Hauptman Raymond schreef:Ik zal hem wel pm`en
Toen mijn moeder zwanger was van me ging ze ook nog gewoon naar de Ardennen en toen ik inmiddels geboren was ook, en mijn vader spreekt frans, dus die kan vertalen
- Harro
- Lid
Dan kon je vader de vragen van Benno toch wel even voor je vertalen. Schrijft je vader je pb aan Benno? We zijn nog zo nieuwsgierig wie in Brisy en vooral Stavelot je gesproken hebt. Zoals mijn vriend Benno al schreef: als wat jij zegt waar is moeten geschiedenisboeken herschreven worden en het zet ook de streekhistorici in en om Stavelot op hun kop.
- Jeeper704
- Lid
Volgens mij is het nog steeds opgeklopt gezwets van iemand die per sé in het daglicht wil staan.
Bewijs ons het tegendeel indien ik mis ben
Als ik dit weekend tijd heb, zal ik de documentatie van Raphaël D'Amico eens uitpluizen."
Deze persoon was een authoriteit op het vlak van "The Bulge, Northern Shoulder" (en heeft zich al verschillende keren in z'n graf omgedraaid met deze onzin die nog steeds te bewijzen valt).
Bewijs ons het tegendeel indien ik mis ben

Als ik dit weekend tijd heb, zal ik de documentatie van Raphaël D'Amico eens uitpluizen."
Deze persoon was een authoriteit op het vlak van "The Bulge, Northern Shoulder" (en heeft zich al verschillende keren in z'n graf omgedraaid met deze onzin die nog steeds te bewijzen valt).
-
- Lid
Ik dacht dat D'Amico voornamelijk gericht was op regio Manhay/Freineux - of heb ik 't mis?Als ik dit weekend tijd heb, zal ik de documentatie van Raphaël D'Amico eens uitpluizen."
Deze persoon was een authoriteit op het vlak van "The Bulge, Northern Shoulder"
Had Peiper chosen to attack when he arrived at the Stavelot Bridge instead of waiting for morning, he would have gone through us like a hot knife through butter.
- Jeeper704
- Lid
Nee, da's Eddy Montfort (hopelijk spel ik z'n naam goed).Jochen S. schreef:Ik dacht dat D'Amico voornamelijk gericht was op regio Manhay/Freineux - of heb ik 't mis?Als ik dit weekend tijd heb, zal ik de documentatie van Raphaël D'Amico eens uitpluizen."
Deze persoon was een authoriteit op het vlak van "The Bulge, Northern Shoulder"
- Hauptman Raymond
- Lid
- Harro
- Lid
Benno woont in La Gleize. Niet voor niets schrijft hij je dat hij "in de buurt van Stavelot" woont.
La Gleize staat ook gewoon in zijn profiel en als je op verschillende fora rondkijkt kun je zien dat hij van het museum daar is (bekend van hun Königstiger). Dat Franse bericht was een lokkertje en daar liep je met open ogen in. Je liegt hier de hele boel aan elkaar over bewoners van Stavelot die jou vertelden dat er door burgers op SS'ers werd geschoten. En ja, ik noem je een leugenaar. Lokale onderzoekers zoals deheer Dejardin en Benno zijn al tientallen jaren met dit onderwerp bezig. Er is in Stavelot een historische kring. Geen van de onderzoekers heeft ooit maar één getuige gesproken die zegt dat er door burgers op de SS is geschoten. Zelf ben ik hier ook al zeven jaar mee bezig. Daarom ken ik Benno en verschillende mensen die er destijds bij zijn geweest. De moord op burgers zit heel diep bij de bewoners en daarom zijn er monumenten en herdenkingen. En dan zou een 15 jarig jochie uit Eindhoven die geen Frans spreekt aan het handje van zijn vader daar geweest zijn en zomaar mensen gesproken hebben die zeggen dat burgers wel op SS'ers geschoten hebben. Rot toch een eind op man!
La Gleize staat ook gewoon in zijn profiel en als je op verschillende fora rondkijkt kun je zien dat hij van het museum daar is (bekend van hun Königstiger). Dat Franse bericht was een lokkertje en daar liep je met open ogen in. Je liegt hier de hele boel aan elkaar over bewoners van Stavelot die jou vertelden dat er door burgers op SS'ers werd geschoten. En ja, ik noem je een leugenaar. Lokale onderzoekers zoals deheer Dejardin en Benno zijn al tientallen jaren met dit onderwerp bezig. Er is in Stavelot een historische kring. Geen van de onderzoekers heeft ooit maar één getuige gesproken die zegt dat er door burgers op de SS is geschoten. Zelf ben ik hier ook al zeven jaar mee bezig. Daarom ken ik Benno en verschillende mensen die er destijds bij zijn geweest. De moord op burgers zit heel diep bij de bewoners en daarom zijn er monumenten en herdenkingen. En dan zou een 15 jarig jochie uit Eindhoven die geen Frans spreekt aan het handje van zijn vader daar geweest zijn en zomaar mensen gesproken hebben die zeggen dat burgers wel op SS'ers geschoten hebben. Rot toch een eind op man!

-
- Lid
Harro op z'n best!Harro schreef:Benno woont in La Gleize. Niet voor niets schrijft hij je dat hij "in de buurt van Stavelot" woont.
Maar je hebt wel volkomen gelijk!
groetjes
Ron
- Jeeper704
- Lid
Harro hits and scores !
Leeft Gérard Grégoire nog eigenlijk?
Ik heb hem indertijd een paar keer gesproken, intelligente en vriendelijke man ....... misschien schoot die wel op de Essen WafWaffers ???
Raymond heeft z'n zin gehad ...... een 10-tal pagina's in het daglicht gestaan. Hopelijk is ie nu blij.
De bewoners van LaGleize, Stavelot, Trois Ponts, etc zullen hem dankbaar zijn.

Leeft Gérard Grégoire nog eigenlijk?
Ik heb hem indertijd een paar keer gesproken, intelligente en vriendelijke man ....... misschien schoot die wel op de Essen WafWaffers ???
Raymond heeft z'n zin gehad ...... een 10-tal pagina's in het daglicht gestaan. Hopelijk is ie nu blij.
De bewoners van LaGleize, Stavelot, Trois Ponts, etc zullen hem dankbaar zijn.

- Hauptman Raymond
- Lid