Geheime moordpogingen

De gevechten en operaties tijdens WOII
Jim
Lid
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

von Manteuffel schreef:Er zijn zotten genoeg op de wereld.
Inderdaad maar je moet wel de zot hebben die aan jouw zijde vecht, de ervaring / expertise (schutterskwaliteiten) heeft, de stalen zenuwen heeft om achter de vijandelijke linies te kunnen opereren, doorzettingsvermogen bezit, de wil heeft om zich op te offeren en je moet hem kunnen vinden tussen al die miljoenen andere soldaten die aan jouw zijde vechten.
Maar dat was het minste probleem. In de documentaire is er een naam gevallen van een persoon die daar voor in aanmerking kwam.

Een van de geopperde redenen om Hitler niet te vermoorden was dat zijn bemoeinissen met de operaties de Geallieerden juist hielp. Denk o.a. aan Stalingrad. I.p.v. zijn leger daar juist te redden liet hij ze doodvechten.
Maar er zullen 1001 meer goede redenen kunnen zijn geweest om het niet te doen. Maar dat zullen we niet weten want die staan zover bekend niet op papier.
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Inderdaad stel je voor dat ze tegen jou zeggen dat je Hitler zijn kop er mag afblazen. Ik zou het ook wel zien zitten. Vaderlandsliefde alom... :P
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
von Manteuffel
Lid

Bericht door von Manteuffel »

King tiger schreef:
Inderdaad stel je voor dat ze tegen jou zeggen dat je Hitler zijn kop er mag afblazen. Ik zou het ook wel zien zitten. Vaderlandsliefde alom... :P
Ik niet. 'k Zou hem liever wat enerveren: nazigroet in zijn gezicht, aan zijn snor trekken, lichtelijk beledigende opmerkingen maken, dat soort dingen. Als een mens dan toch een zelfmoordmissie moet ondernemen, kunt ge u tenminste nog een beetje amuseren.
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

Keppeltje op zijn hoofd zetten misschien?
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Maar,,als hij Hitler gesnipt had,dan zou denk ik niet veel verandering zijn geweest in wo2.
King tiger
Lid
Contacteer:

Stefan schreef:Maar,,als hij Hitler gesnipt had,dan zou denk ik niet veel verandering zijn geweest in wo2.
Borrman, Goering, Himmler en Goebbels zoudden niet vechten om de plaats van de Fuhrer? Zij hadden dan wel misschien geluisterd naar de raad van de generaals en was de uitkomst misschien compleet anders. Maar dat zijn weer van die veronderstellingsvragen.

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

even over die mogelijkheid om dicht bij hitler te raken. de duitsers hebben het geprobeerd bij churchill en het was nog bijna gelukt als churchill niet was vervangen geweest door een dubbelganger. er bestaat daar trouwens een mooi boek en film over euhm denk (maar is onder voorbehoud) the eagle has landed.
it's not how many you write but what you write in the books of history
King tiger
Lid
Contacteer:

Het terrein in Zuid Duitsland bied wel veel meer mogelijkheden voor snipers dan in een stedelijk gebied.

gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ehh Arneken, je vertelt zo'n beetje het plot van de film, die volgens mij gebaseerd is op het boek.
Ik dacht echter dat beiden fictie waren...
von Manteuffel
Lid

arneken schreef:even over die mogelijkheid om dicht bij hitler te raken. de duitsers hebben het geprobeerd bij churchill en het was nog bijna gelukt als churchill niet was vervangen geweest door een dubbelganger. er bestaat daar trouwens een mooi boek en film over euhm denk (maar is onder voorbehoud) the eagle has landed.
The Eagle has landed, idd. Met Michael Caine als sympathiekste man in het Duitse leger.
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

Inderdaad is het boek fictie, net als het vervolg The eagle has flown. De zoon van parachutistengeneraal Student, die bij een strafbataljon terechtkomt? Een interessant idee, uit de dikke duim.
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

was wijs gemaakt dat het non-fictie was. sorry mijn fout.
King tiger
Lid
Contacteer:

Dus is er iets van dan nooit gebeurd?

arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

blijkbaar. ik weet dat hitler wel plannen had om aanslagen te plegen op eisenhower maar of die ooit werkelijkheid zijn geworden weet ik niet.
von Manteuffel
Lid

arneken schreef:blijkbaar. ik weet dat hitler wel plannen had om aanslagen te plegen op eisenhower maar of die ooit werkelijkheid zijn geworden weet ik niet.
Je bedoelt toch niet de mannen van Skorzeny die zogezegd nabij Parijs geland waren ten tijde van het Ardennenoffensief?
Plaats reactie