6th Airborne inplaats van 1ste poolse Brigade.

De gevechten en operaties tijdens WOII
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

6th Airborne inplaats van 1ste poolse Brigade.

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

Wat vinden jullie?

Ik zat eens na tedenken over de 6de Airborne divisie, die werd hele maal niet gebruikt tijdens Market Garden. ik dacht zo van warom zouden niet de 6de Airborne bij de landings plaats neer komen van Sosabowski 1ste Poolse brigade, het waren veel meer troepen dan de 1ste Poolse brigade.
Dan was het denk ik ook nog wel gelukt om de Brug bij Arnhem tekunnen berijken.

Ik hoor het wel.
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Nou ehm opzich hebben de Polen ongelofelijk hard gevochten en ze hebben gedaan wat ze konden. Maar qua manschappen had je inderdaad iets meer speling gehad, ja. maar of het veel zou uitmaken?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

6AB was nog aan het bekomen van Normandie....
29th Let's Go!!!!!
Brian
Lid

Bericht door Brian »

En dan heb je wel meer mannen, maar nog te weinig vliegtuigen vanuit het oogpunt van Market Garden... :)

Er waren al genoeg logistieke problemen...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Maar toch dan waren er veel meer manschapen inzet baar, dan hadden ze meschien wel de zuid zijde van de Brug kunnen innemen.

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
Aramillo
Lid

Bericht door Aramillo »

De polen hebben het heel goed gedaan inderdaad, ze hebben met man en macht gevochten..helaas zijn pas veel te laat geërd...
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Brian
Lid

Bericht door Brian »

Forrest Guth 506th P.I.R schreef:Maar toch dan waren er veel meer manschapen inzet baar, dan hadden ze meschien wel de zuid zijde van de Brug kunnen innemen.
Ja dat is wel zo, maar als je eerst kijkt HOE je ze op de plaats van bestemming krijgt, Operatie Market Garden (de drops) zijn al gesplitst door het tekort aan transport toestellen, en de toestellen voor de landing zouden later kunnen dienen als bevoorradingstoestel... Ik denk niet dat je 2 divisies op de Arnhemse brug kunt zetten (logistiek gezien)

En daarbij, wat Johan zei: de 6th AB was niet inzetbaar door Normandië, lijkt me ook vrij duidelijk :wink:
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

johan willaert schreef:6AB was nog aan het bekomen van Normandie....
Juist Johan geeft het antwoord al!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Vint ik toch dom de 82ste en de 101ste Divisie hebben ook in normandië gevochten, en die zijn toen ook ingezet dus dat vint ik een beetje raar antwoord.

Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Maar met de vliegtuigen zou het denk ik ook niet zoon probleem geweest zijn... want de vliegtuigen die de 1ste Airborne gedropt hebben zijn ook gelijk weer terug naar Engeland gevlogen, bij tanken en je hebt weer een heel groote Vliegtuigen vloot.

en ze gebruikten zelf bij Operation Amherst Engelse Bomenwerper vliegtuigen op Para`s te dropen.

johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Vocht het 504PIR in Normandie dan? Wanneer waren de US para's terug in Engeland? En de 6AB???

En eventjes bijtanken tijdens een snelle pitstop en hup met de Geit, euhhh C47....
29th Let's Go!!!!!
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Nou de 505th vocht in Normandië en de 508th ga zo maar door en die hebben ook in Holland gevochten.

En die C-47 konden best wel bij getankt worden de Poolen kwamen toch ook paar dagen later aan.

Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Ik denk dat het maar goed is dat jij toen geen commandant was ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Ik denk dat je vergeet dat de Britse 1ste Airborne Divisie over 2 Liften geland is!
En dus niet de hele divisie op dag 1 al op de grond stond...
En niet alleen de Troopcarriers moeten bijgetanked worden, wat dacht je van de jageresccorte en het zware materieel wat bij de Divisie hoorde.

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Brian
Lid

Bericht door Brian »

Forrest Guth 506th P.I.R schreef:En die C-47 konden best wel bij getankt worden de Poolen kwamen toch ook paar dagen later aan.
Dat geeft toch al aan dat het een logistiek probleem is om een grote troepenmacht aan de grond te zetten tijdens Market Garden... :roll:

Wat Maj.Cain ook al zegt, de hele 1st Brittish AB stond dus niet in 1 dag aan de grond, laat staan dat je er zo, huppa even een nieuwe divisie bij gooit... ging het allemaal maar zo makkelijk... :)
Plaats reactie