d-day

De gevechten en operaties tijdens WOII
groep 8 van de krullevaar

d-day

Bericht door groep 8 van de krullevaar »

hallo iedereen

we hebben een presentatie over d-day
wilt u alstublieft reageren als u iets weet
over d-day alvast hartelijk dank
:)
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Maak maar eens gebruik van de zoekmachine google.
Eerste hits:

D-day <- klik daar
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
viny
Lid

Bericht door viny »

Dat is raar eigenlijk, deze gast: groep 8 van de kruvvelaar, gaat moeilijk zitten zoeken naar ons mooie WO2 forum. Zoekt eerst uit waar hij zijn vraag moet stellen, als hij dat weet, plaatst hij hem en wacht op antwoorden. Terwijl hij natuurlijk veel beter google kan openen en even 'D-day' intoetst.

Maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan....
'War is delightful for those who have not experienced it'
rood
Lid

Bericht door rood »

viny schreef:Dat is raar eigenlijk, deze gast: groep 8 van de kruvvelaar, gaat moeilijk zitten zoeken naar ons mooie WO2 forum. Zoekt eerst uit waar hij zijn vraag moet stellen, als hij dat weet, plaatst hij hem en wacht op antwoorden. Terwijl hij natuurlijk veel beter google kan openen en even 'D-day' intoetst.

Maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan....
Ik denk gewoon dat het de juffrouw is.

En ik snap trouwens toch niet waarom er altijd gereageerd moet worden op topics van mensen die niet zo veel verstand hebben van wo2 en internet. Wees blij dat we die mensen kunnen helpen met onze kennis :wink:.
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Ik denk niet dat iedereen die iets weet over d-day hierop moet reageren want dan word je gek.
http://www.dday-overlord.nl/index.php?c ... /dday/dday
http://d-day.startpagina.nl/
Ik denk dat je met deze sites een eind komt. Er is zoveel over d-day te vertellen dat dit niet lukt op een forum dus kijk rustig rond op sites. En zoek via google, maar pak niet teveel sites als je het globaal wilt houden. Want dan raak je het overzicht kwijt.
Moet denk ik wel lukken. Veel succes
PPL
Lid

Bericht door PPL »

rood schreef: En ik snap trouwens toch niet waarom er altijd gereageerd moet worden op topics van mensen die niet zo veel verstand hebben van wo2 en internet. Wees blij dat we die mensen kunnen helpen met onze kennis :wink:.
Hier sluit ik mij even bij aan.

Never Forget Them, bedankt voor je inhoudelijk reactie.

Nog meer waar we deze klas mee kunnen helpen?
Graag wel inhoudelijk, de opmerkingen over Google en Wikipedia kennen we nu wel.
Dat zijn (vaak) standaard artikelen.
Welk licht kunnen wij op de zaak schijnen vanuit onze specifieke kennis?

Wellicht dat de klas meer gerichte vragen weet te stellen na het lezen van de door Never Forget Them getipte artikelen (...)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

1 tip voor als dit topci(in tgenstelling tot wat rood denkt) door leerlingen is gestart:

Zge erbij dat de Duitsers de landing bij Normandië niet verwcht hadden, maar juist bij het nauw van Calais. Grootste oorzaak van het succes van D-Day.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
rutger
Lid

Bericht door rutger »

mannerheim schreef:1 tip voor als dit topic(in tegenstelling tot wat rood denkt) door leerlingen is gestart:

Zeg erbij dat de Duitsers de landing bij Normandië niet verwacht hadden, maar juist bij het nauw van Calais. Grootste oorzaak van het succes van D-Day.
Misschien ook wel eff leuk om te vermelden dat de Britten veel namaakvoertuigen hadden gemaakt, bijvoorbeeld tanks en jeep van karton en hout, zodat de Duitsers deze voertuigen op luchtfoto's beschouwden als echte voertuigen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).

Wil dit nog even zeggen.
Ken je die GI's? Deze probeerden achter de linie van de Amerikanen geraken ( Laatste hoop van Hitler om de oorlog te winnen (VOOR D-DAY)) en die kwam aan een benzinestation en vroeg "Petrol" aan een Amerikaan.. Als die nou eens "Gasoline" had gezegt.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Jeroen 29th
Lid

Bericht door Jeroen 29th »

SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).

Wil dit nog even zeggen.
Ken je die GI's? Deze probeerden achter de linie van de Amerikanen geraken ( Laatste hoop van Hitler om de oorlog te winnen (VOOR D-DAY)) en die kwam aan een benzinestation en vroeg "Petrol" aan een Amerikaan.. Als die nou eens "Gasoline" had gezegt.
Ik heb het al 5 keer gelezen en snap er niets van!
Eric
Lid

Bericht door Eric »

SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).

Wil dit nog even zeggen.
Uhhh, dat is toch het ardennenoffensief. Dus ik snap niet waarom je het de hele tijd over D-day heb??
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Wil dit nog even zeggen.
GI's die achter de linies van amerikanen willen komen?

En probeer eens meer op je spelling te letten. het word nu echt storend.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 3 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Voor alle duidelijkheid gaat het hier over 6 juni 1944 en niet het Ardennenoffensief....??? 8)
29th Let's Go!!!!!
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Misschien kunnen ze ook een in de plaatselijke bibliotheek een kijkje gaan nemen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

paratrooper schreef:Misschien kunnen ze ook een in de plaatselijke bibliotheek een kijkje gaan nemen.
Tsja, maar daar kun je niet "Kopiëren"en "Plakken".
Dictators die, like all men.
Plaats reactie