d-day
- rutger
- Lid
- viny
- Lid
Dat is raar eigenlijk, deze gast: groep 8 van de kruvvelaar, gaat moeilijk zitten zoeken naar ons mooie WO2 forum. Zoekt eerst uit waar hij zijn vraag moet stellen, als hij dat weet, plaatst hij hem en wacht op antwoorden. Terwijl hij natuurlijk veel beter google kan openen en even 'D-day' intoetst.
Maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan....
'War is delightful for those who have not experienced it'
-
- Lid
Ik denk gewoon dat het de juffrouw is.viny schreef:Dat is raar eigenlijk, deze gast: groep 8 van de kruvvelaar, gaat moeilijk zitten zoeken naar ons mooie WO2 forum. Zoekt eerst uit waar hij zijn vraag moet stellen, als hij dat weet, plaatst hij hem en wacht op antwoorden. Terwijl hij natuurlijk veel beter google kan openen en even 'D-day' intoetst.
En ik snap trouwens toch niet waarom er altijd gereageerd moet worden op topics van mensen die niet zo veel verstand hebben van wo2 en internet. Wees blij dat we die mensen kunnen helpen met onze kennis .
-
- Lid
- Contacteer:
Ik denk niet dat iedereen die iets weet over d-day hierop moet reageren want dan word je gek.
http://www.dday-overlord.nl/index.php?c ... /dday/dday
http://d-day.startpagina.nl/
Ik denk dat je met deze sites een eind komt. Er is zoveel over d-day te vertellen dat dit niet lukt op een forum dus kijk rustig rond op sites. En zoek via google, maar pak niet teveel sites als je het globaal wilt houden. Want dan raak je het overzicht kwijt.
Moet denk ik wel lukken. Veel succes
http://www.dday-overlord.nl/index.php?c ... /dday/dday
http://d-day.startpagina.nl/
Ik denk dat je met deze sites een eind komt. Er is zoveel over d-day te vertellen dat dit niet lukt op een forum dus kijk rustig rond op sites. En zoek via google, maar pak niet teveel sites als je het globaal wilt houden. Want dan raak je het overzicht kwijt.
Moet denk ik wel lukken. Veel succes
- PPL
- Lid
Hier sluit ik mij even bij aan.rood schreef: En ik snap trouwens toch niet waarom er altijd gereageerd moet worden op topics van mensen die niet zo veel verstand hebben van wo2 en internet. Wees blij dat we die mensen kunnen helpen met onze kennis .
Never Forget Them, bedankt voor je inhoudelijk reactie.
Nog meer waar we deze klas mee kunnen helpen?
Graag wel inhoudelijk, de opmerkingen over Google en Wikipedia kennen we nu wel.
Dat zijn (vaak) standaard artikelen.
Welk licht kunnen wij op de zaak schijnen vanuit onze specifieke kennis?
Wellicht dat de klas meer gerichte vragen weet te stellen na het lezen van de door Never Forget Them getipte artikelen (...)
Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
- mannerheim
- Lid
- rutger
- Lid
Misschien ook wel eff leuk om te vermelden dat de Britten veel namaakvoertuigen hadden gemaakt, bijvoorbeeld tanks en jeep van karton en hout, zodat de Duitsers deze voertuigen op luchtfoto's beschouwden als echte voertuigen.mannerheim schreef:1 tip voor als dit topic(in tegenstelling tot wat rood denkt) door leerlingen is gestart:
Zeg erbij dat de Duitsers de landing bij Normandië niet verwacht hadden, maar juist bij het nauw van Calais. Grootste oorzaak van het succes van D-Day.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
- Bart V
- Lid
D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).
Wil dit nog even zeggen.
Ken je die GI's? Deze probeerden achter de linie van de Amerikanen geraken ( Laatste hoop van Hitler om de oorlog te winnen (VOOR D-DAY)) en die kwam aan een benzinestation en vroeg "Petrol" aan een Amerikaan.. Als die nou eens "Gasoline" had gezegt.
Wil dit nog even zeggen.
Ken je die GI's? Deze probeerden achter de linie van de Amerikanen geraken ( Laatste hoop van Hitler om de oorlog te winnen (VOOR D-DAY)) en die kwam aan een benzinestation en vroeg "Petrol" aan een Amerikaan.. Als die nou eens "Gasoline" had gezegt.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
-
- Lid
Ik heb het al 5 keer gelezen en snap er niets van!SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).
Wil dit nog even zeggen.
- Eric
- Lid
Uhhh, dat is toch het ardennenoffensief. Dus ik snap niet waarom je het de hele tijd over D-day heb??SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).
Wil dit nog even zeggen.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
- sobel
- Lid
GI's die achter de linies van amerikanen willen komen?SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).
Wil dit nog even zeggen.
En probeer eens meer op je spelling te letten. het word nu echt storend.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 3 keer
- Contacteer:
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer