we hebben een presentatie over d-day
wilt u alstublieft reageren als u iets weet
over d-day alvast hartelijk dank

Ik denk gewoon dat het de juffrouw is.viny schreef:Dat is raar eigenlijk, deze gast: groep 8 van de kruvvelaar, gaat moeilijk zitten zoeken naar ons mooie WO2 forum. Zoekt eerst uit waar hij zijn vraag moet stellen, als hij dat weet, plaatst hij hem en wacht op antwoorden. Terwijl hij natuurlijk veel beter google kan openen en even 'D-day' intoetst.
Maarja, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan....
Hier sluit ik mij even bij aan.rood schreef: En ik snap trouwens toch niet waarom er altijd gereageerd moet worden op topics van mensen die niet zo veel verstand hebben van wo2 en internet. Wees blij dat we die mensen kunnen helpen met onze kennis.
Misschien ook wel eff leuk om te vermelden dat de Britten veel namaakvoertuigen hadden gemaakt, bijvoorbeeld tanks en jeep van karton en hout, zodat de Duitsers deze voertuigen op luchtfoto's beschouwden als echte voertuigen.mannerheim schreef:1 tip voor als dit topic(in tegenstelling tot wat rood denkt) door leerlingen is gestart:
Zeg erbij dat de Duitsers de landing bij Normandië niet verwacht hadden, maar juist bij het nauw van Calais. Grootste oorzaak van het succes van D-Day.
Ik heb het al 5 keer gelezen en snap er niets van!SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).
Wil dit nog even zeggen.
Ken je die GI's? Deze probeerden achter de linie van de Amerikanen geraken ( Laatste hoop van Hitler om de oorlog te winnen (VOOR D-DAY)) en die kwam aan een benzinestation en vroeg "Petrol" aan een Amerikaan.. Als die nou eens "Gasoline" had gezegt.
Uhhh, dat is toch het ardennenoffensief. Dus ik snap niet waarom je het de hele tijd over D-day heb??SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).
Wil dit nog even zeggen.
Ken je die GI's? Deze probeerden achter de linie van de Amerikanen geraken ( Laatste hoop van Hitler om de oorlog te winnen (VOOR D-DAY)) en die kwam aan een benzinestation en vroeg "Petrol" aan een Amerikaan.. Als die nou eens "Gasoline" had gezegt.
GI's die achter de linies van amerikanen willen komen?SoldierToTheDeath schreef:D-Day was de grootste tegenslag van Duitsland. Ze gingen de geallieerden splitsen in België , de haven van antwerpen "Overnemen of vernietigen" zodat er geen bevoorrading meer was... Maar toen kwam D-day grootste tegenslag ( Nog gezien gisteren op docu ).
Wil dit nog even zeggen.