'Beast of Omaha'

De gevechten en operaties tijdens WOII
LEO
Lid
Contacteer:

Bericht door LEO »

En een wapen zonder loop kan toch niet schieten.

Hoelang duurt zo een wissel ? Hoelang duurt het opnieuw inschieten ?
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

LEO schreef:En een wapen zonder loop kan toch niet schieten.

In 15 seconden moet zoiets wel gebeurt zijn, misschien wel sneller. Het wapen kan openklappen ongeveer in het midden. Dan kan je de loop die erin zit eruit schuiven en er een nieuwe weer inschuiven.

In dit filmpje is goed te zien hoe het gaat, herladen en verwisselen van de loop. Het is dan wel een computerspel, maar wel een realistische.

MG34
http://nl.youtube.com/watch?v=Bq7KbaFdXws

MG42
http://nl.youtube.com/watch?v=MwjZCdaudww
Belg
Lid

Bericht door Belg »

Rednas schreef:
LEO schreef:En een wapen zonder loop kan toch niet schieten.

In 15 seconden moet zoiets wel gebeurt zijn, misschien wel sneller. Het wapen kan openklappen ongeveer in het midden. Dan kan je de loop die erin zit eruit schuiven en er een nieuwe weer inschuiven.

In dit filmpje is goed te zien hoe het gaat, herladen en verwisselen van de loop. Het is dan wel een computerspel, maar wel een realistische.

MG34
http://nl.youtube.com/watch?v=Bq7KbaFdXws

MG42
http://nl.youtube.com/watch?v=MwjZCdaudww

http://nl.youtube.com/watch?v=gDfglolql ... re=related
LEO
Lid
Contacteer:

Bericht door LEO »

Dank U, Belg en Rednas.
super_rop
Lid

Re: 'Beast of Omaha'

Bericht door super_rop »

Even iets heel anders maar ik ga volgende week richting Normandie. Hoe en waar kan ik widerstandsnest 62 vinden? De vorige keer heb ik het namelijk gemist. Ik geloof dat het in de buurt van het kerkhof moet liggen maar waar precies????
Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Laat je auto staan op de parking van het kerkhof.
Wandel door de uitgang en ga links af en volg de weg. Na ongeveer 250meter zie je links het monument voor de US 1ID.
Ga het wandelpad af voorbij dit monument en je staat middenin WN62.
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Contacteer:

Graag gedaan....
29th Let's Go!!!!!
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Dit is gewoon een waar gebeurd verhaal. Ze gaan de mensen heus niet voor de gek houden door er documentaires, verhalen en boeken over te schrijven. En die man zal niet gek zijn door zelf toe te geven dat hij ''the beast of Normandy'' is.
Zoiets wil je niet op je naam hebben.
Er zijn wel mensen die zeggen dat wat hij gedaan heeft onmogelijk is, maar het is zeker wel mogelijk. Als jij op een bootje schiet dat net aan land komt en waar misschien wel 20 mensen inzitten dan dood je er meteen al 20.
Doe je dit 10x dan heb je al voor 200 doden gezorgd. En er waren heel erg veel bootjes op het strand/in zee.
Er was ook nauwelijks dekking op het strand, soldaten die aan land zouden komen moesten zo snel mogelijk 500/600 meter rennen met bepakking en al en ook nog eens onder zwaar vuur. De meesten halen het dus niet en in zo'n situatie is het gewoon prijsschieten voor de Duitsers.
Ook is een MG42 een zeer snel wapen, 1200 schoten (misschien meer) per minuut, betekent 20 schoten per seconde!
Dus wanneer je 20 schoten per seconde schiet, betekent dat minimaal 4 doden op zo'n strand en in zo'n situatie.
Ook kan het liggen aan de wil van de schutter, tot hoe verre ben je in staat om te overleven?
Sommige doden hun eigen familie om zelf te overleven, dus waarom zouden ze geen onbekende doden? En zoals eerder al gezegd is (ik heb alle 4 pagina's doorgelezen) de Duitsers waren heel erg streng. Al had je maar de neiging om te vluchten, werd je al gedood. Dus zo vreemd is het niet.
Er zijn ook Amerikaanse soldaten die op D-Day in hun eentje 100 Duitse soldaten gedood hebben, waarom zou dat dan wel kunnen en dit niet?
Ruimteaapje
Lid
Lid

Bericht door Ruimteaapje »

wo2-freak schreef:Dit is gewoon een waar gebeurd verhaal. Ze gaan de mensen heus niet voor de gek houden door er documentaires, verhalen en boeken over te schrijven. En die man zal niet gek zijn door zelf toe te geven dat hij ''the beast of Normandy'' is.
Dat vind ik totaal geen argumenten. Ik kan je zo tien documentaires noemen waarin ze mensen voor de gek houden, zo dertig boeken waarin ze (bewust of onbewust) hetzelfde doen en daar nog vijftig mensen bij optellen die wandaden hebben toegegeven die ze in werkelijkheid nooit begingen. Verder zijn je rekensommetjes leuk maar ik wil je aanraden het topic helemaal te lezen voor je reageert. Je komt dan vaak zinnige informatie tegen...
koos24 schreef:Hier wat feiten:

* De Amerikanen verloren op Omaha beach 3336 man
aan doden en gewonden.

* De troepen gingen aan land over de volledige breedte van het
strand, 5 kilometer dus.

* Het effectieve bereik van een MG34 is 600 meter.

* De 352e divisie (Duits) was op en rond Omaha beach met zo'n
10.000 man (grove schatting)
aanwezig.

Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat bijna alle Amerikaanse verliezen
door 1 persoon veroorzaakt zijn.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
johan willaert
Lid
Contacteer:

Recentelijk is toch 'bewezen' dat de Maisy Battery verantwoordelijk was voor de slachting op Omaha... 8)
29th Let's Go!!!!!
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

In het topic wordt heel de tijd gesproken over 2500-3000 doden die door hein severloh veroorzaakt zouden zijn.
Volgens de cijfers zijn er op heel Omaha beach over 5 kilometer afstand 3336 doden én gewonden gevallen.
Dat op zich is al een erg scheve redenatie, dan zouden er maar 1/10 gewond zijn en 9/10 dood, en al die doden door de MG schutter en de duizenden andere duitsers hebben enkel maar een paar honderd gewonden veroorzaakt.

Ik ga toch ook eerder uit van pakweg 1500 doden en gewonden, maximum...
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

jurgen schreef:In het topic wordt heel de tijd gesproken over 2500-3000 doden die door hein severloh veroorzaakt zouden zijn.
Volgens de cijfers zijn er op heel Omaha beach over 5 kilometer afstand 3336 doden én gewonden gevallen.
Dat op zich is al een erg scheve redenatie, dan zouden er maar 1/10 gewond zijn en 9/10 dood, en al die doden door de MG schutter en de duizenden andere duitsers hebben enkel maar een paar honderd gewonden veroorzaakt.

Ik ga toch ook eerder uit van pakweg 1500 doden en gewonden, maximum...
Kan het niet zijn dat het gaat over de landing op Omaha + de gevechten daarna in verschillende dorpen/steden?
Want Severloh was gevlucht en zou later gevangen genomen worden en in een paar maanden tijd zou zo een persoon heus wel wat meer slachtoffers gemaakt hebben...
wo2-freak
Lid

Bericht door wo2-freak »

Ruimteaapje schreef:
wo2-freak schreef:Dit is gewoon een waar gebeurd verhaal. Ze gaan de mensen heus niet voor de gek houden door er documentaires, verhalen en boeken over te schrijven. En die man zal niet gek zijn door zelf toe te geven dat hij ''the beast of Normandy'' is.
Dat vind ik totaal geen argumenten. Ik kan je zo tien documentaires noemen waarin ze mensen voor de gek houden, zo dertig boeken waarin ze (bewust of onbewust) hetzelfde doen en daar nog vijftig mensen bij optellen die wandaden hebben toegegeven die ze in werkelijkheid nooit begingen. Verder zijn je rekensommetjes leuk maar ik wil je aanraden het topic helemaal te lezen voor je reageert. Je komt dan vaak zinnige informatie tegen...
koos24 schreef:Hier wat feiten:

* De Amerikanen verloren op Omaha beach 3336 man
aan doden en gewonden.

* De troepen gingen aan land over de volledige breedte van het
strand, 5 kilometer dus.

* Het effectieve bereik van een MG34 is 600 meter.

* De 352e divisie (Duits) was op en rond Omaha beach met zo'n
10.000 man (grove schatting)
aanwezig.

Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat bijna alle Amerikaanse verliezen
door 1 persoon veroorzaakt zijn.
Ik heb het topic doorgelezen zoals ik aangeef. En jij moet beter lezen, niet ik. Als jij steeds de eerste 3 regels doorleest, dan hebben jouw berichten geen zin. Lees dat grote stuk eens, daarin geef ik aan waarom het wel zou kunnen.
Jij ziet een aantal cijfers en zegt meteen: Je kunt het wel over cijfers hebben.
Maar jij kunt ook gewoon even heel mijn bericht doorlezen, wat niet zo moeilijk is. En dan vraag jij van mij héél het topic door te lezen... tja, als jij niet de moeite neemt om mijn berichtje door te lezen, maar van mij wel vraagt heel het topic door te lezen, dan denk ik dat je weinig verstand hebt...
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Wo2-freak ik vind de toon die je tegen me aanslaat in je reactie op mijn posting
minimaal ongepast, zeker op dit forum waar we altijd met veel respect met elkaar
omgaan.

Wat ga je eraan doen zodat ik me in de toekomst niet meer aan je ga ergeren?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ruimteaapje
Lid
Lid

Bericht door Ruimteaapje »

wo2-freak schreef:Kan het niet zijn dat het gaat over de landing op Omaha + de gevechten daarna in verschillende dorpen/steden? Want Severloh was gevlucht en zou later gevangen genomen worden en in een paar maanden tijd zou zo een persoon heus wel wat meer slachtoffers gemaakt hebben...
Nee, je had het hele topic toch gelezen? De hele discussie gaat over het aantal doden dat Severloh op D-Day op Omaha zou hebben gemaakt. Dus niet in de dagen, weken, maanden erna in verschillende dorpen en steden maar gewoon enkel op 6 juni 1944 in Widerstandsnest 62. Sowieso had je - als je het topic gelezen had - kunnen begrijpen dat Severloh niet nog een paar maanden de tijd had om meer slachtoffers te maken (zoals jij dat stelt) omdat hij al kort daarna in Colleville werd opgepakt.

Dat is nu juist het probleem: een jongetje van 15 komt hier even zonder serieuze kennis van zaken en zonder enige logische onderbouwing wat beweringen posten en als het forum het niet met hem eens is begint hij een beledigende toon aan te slaan tegen iedereen die hem tegenspreekt. Dat deed je op het Stiwot forum en dat doe je hier nu weer.

Dus terug naar het topic. Zoals Koos terecht schreef: de Amerikanen verloren op Omaha beach 3336 man aan doden en gewonden. Deze doden en gewonden vielen over de volledige breedte van het strand, een afstand van 5 kilometer. Het effectieve bereik van een MG34 is 600 meter. Severloh kan nooit in zijn eentje met zijn MG vanuit Widerstandsnest 62 2500 tot 3000 slachtoffers hebben gemaakt. Denk even na voor je weer met een nieuwe hooghartige en beledigende reactie komt.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Plaats reactie