Ruimteaapje schreef:Klopt, maar 600 meter of niet: op een strook van 5 kilometer breed maak je niet in je eentje zoveel slachtoffers met dat ene MG. En inderdaad, Widerstandsnest 62 bestrijkt sowieso maar een klein deel van het strand.
'Beast of Omaha'
- Charly1975
- Lid
Re: 'Beast of Omaha'
Volgens mij was dit het laatste on-topic bericht. Zullen we hier maar weer gewoon verder gaan en het uitzoekwerk m.b.t. Ruimteaapje en wo2-freak maar aan de beheerders overlaten ?
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- koos24
- Lid
Zo makkelijk als schieten in films lijkt is het niet.
Ik de verschillende periode's dat ik bij defensie onder de wapenen ben geweest heb
ik met heel wat handvuurwapens geschoten:
Uzi, Browning, Fal fn, machinegeweer MAG en uiteindelijk de Diemaco C7 (heel veel)
Wat mij vooral opviel was hoe moeilijk het was fatsoenlijke treffers te plaatsen onder ideale
omstandigheden, 100 meter baan, goed uitgerust, geen stress enz.
Hoe moeilijk zal het dan wel niet zijn onder oorlogsomstandigheden, de adrenaline giert door je lichaam,
explosies, gegil enz. om je heen, koud, hongerig, zal je onder die omstandigheden nog optimaal presteren
Ik de verschillende periode's dat ik bij defensie onder de wapenen ben geweest heb
Uzi, Browning, Fal fn, machinegeweer MAG en uiteindelijk de Diemaco C7 (heel veel)
Wat mij vooral opviel was hoe moeilijk het was fatsoenlijke treffers te plaatsen onder ideale
Hoe moeilijk zal het dan wel niet zijn onder oorlogsomstandigheden, de adrenaline giert door je lichaam,
explosies, gegil enz. om je heen, koud, hongerig, zal je onder die omstandigheden nog optimaal presteren

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Alleen, zijn daar meer 'doelwitten' (althans op een invasiestrand) dan op een schietbaan, lijkt me..koos24 schreef:Zo makkelijk als schieten in films lijkt is het niet.
- koos24
- Lid
Klopt, alleen kan iedere schutter je vertellen dat tussen de trekker overhalen en iets raken een wereld van verschil is.iknowdintoo schreef:Alleen, zijn daar meer 'doelwitten' (althans op een invasiestrand) dan op een schietbaan, lijkt me..koos24 schreef:Zo makkelijk als schieten in films lijkt is het niet.
Een keer verkeerd ademhalen en je schot gaat naast, zelfs de terugslag van het wapen bepaalt de richting van het
volgende schot.
Maar waar het eigenlijk om begonnen is in deze topic:
Severloh kan nooit in zijn eentje met zijn MG vanuit Widerstandsnest 62 2500 tot 3000 slachtoffers hebben gemaakt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
-
- Lid
Hij kan dat zeker wel gedaan hebben, heb je de documentaire op TV wel gezien of zijn boek gelezen. Wellicht niet allemaal doden, zeker op een hoop gewonden.
Het meest bijzondere aan dit verhaal over Severloh vind ik toch wel dat hij vriendschap heeft opgebouwd met mannen die hij op het strand beschoten heeft. Als deze mannen dat al met elkaar kunnen, wat lullen veel mensen tegenwoordig dan over ruzie enzo.
Overigens is Frans gockl ook een kerel die in een WN erg veel slachtoffers heeft gemaakt op Omaha
Het meest bijzondere aan dit verhaal over Severloh vind ik toch wel dat hij vriendschap heeft opgebouwd met mannen die hij op het strand beschoten heeft. Als deze mannen dat al met elkaar kunnen, wat lullen veel mensen tegenwoordig dan over ruzie enzo.
Overigens is Frans gockl ook een kerel die in een WN erg veel slachtoffers heeft gemaakt op Omaha
- Ruimteaapje
- Lid
In zijn eentje 2500 tot 3000 slachtoffers? Dat staat dan in cobflict met je volgende opmerking...Marcfire schreef:Hij kan dat zeker wel gedaan hebben
Dus Severloh en Gockl maakten per persoon al meer slachtoffers dan er op Omaha überhaupt vielen? Volgens mij maak jij een denkfout tussen wat kan en wat logischerwijs ook echt gebeurd is. Nogmaals: één schutter kan niet in zijn eentje verantwoordelijk zijn voor alle slachtoffers die op een strand met een breedte van vijf kilometer zijn gevallen.Marcfire schreef:Overigens is Frans gockl ook een kerel die in een WN erg veel slachtoffers heeft gemaakt op Omaha
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
-
- Lid
Marcfire schreef:Hij kan dat zeker wel gedaan hebben, heb je de documentaire op TV wel gezien of zijn boek gelezen. Wellicht niet allemaal doden, zeker op een hoop gewonden.
Ik sluit met bij Ruimteaap & Koos 24 aan.
Concreet zou dit betekenen dat SEVERLOH in zijn eentje het OMAHA strand heeft leegeschoten over een
breedte van 5 km en de rest van de Duitse kustverdediging heeft zitten duimendraaien.
Advies: Kijk via Google earth even de kustlijn langs van het Ohamastrand.
De waarheid komt met de jaren
- panzer lehr
- Lid
Ik neem aan dat hij met zijn mg42 heeft geschoten tot zijn munitie op was en daarna heeft door geschoten met zijn kar98.
en gevlucht is toen de grond hem te warm onder de voeten werd .ik vermoed dat hij zo,n 500-700 slachtoffers zou kunnen gemaakt hebben.
dat lijkt mij meer realistisch ?
en gevlucht is toen de grond hem te warm onder de voeten werd .ik vermoed dat hij zo,n 500-700 slachtoffers zou kunnen gemaakt hebben.
dat lijkt mij meer realistisch ?
-
- Lid
- Contacteer:
Die Severloh moet daar op een berg munitie en reservelopen gezeten hebben, zeg ! En een complete voetbalploeg om alles aan te reiken, zijn zweet af te kuisen en zijn helm op de plaats te houden 

-
- Lid
O mijn god, ik zie hoe erg ik te keer ben gegaan tegen een aantal forum leden in het verleden (1.5 a 2 jaar geleden). Als ik mijn excuses nog niet heb aangeboden, dan doe ik dat nu. Het is dan misschien een beetje laat, maar dit topic duikt opeens op en bovenaan zie ik mijn naam staan, dus ik lees even terug... shocking
Beter laat dan nooit...

- panzer lehr
- Lid
wo2-freak schreef:O mijn god, ik zie hoe erg ik te keer ben gegaan tegen een aantal forum leden in het verleden (1.5 a 2 jaar geleden). Als ik mijn excuses nog niet heb aangeboden, dan doe ik dat nu. Het is dan misschien een beetje laat, maar dit topic duikt opeens op en bovenaan zie ik mijn naam staan, dus ik lees even terug... shockingBeter laat dan nooit...
Ah ja ik heb het ook gelezen je viel ze nogal eens aan. maar ze hadden wel allemaal gelijk 1 man kan nooit in zijn eentje verantwoordelijk zijn
voor alle slachtoffers op omaha een paar honderd zou nog realistisch zijn. ?
Laatst gewijzigd door panzer lehr op 03 apr 2010, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- rutger
- Lid
"wijsheid komt met de jaren'' 

'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela