Stalingrad

De gevechten en operaties tijdens WOII
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Sturmkreuz schreef:Foto's: Heb die bij google, ingetikt en kwam bij deze uit.
Het was sarcastisch bedoeld, ze komen van mijn site. Je mag ze best gebruiken maar vraag dat in het vervolg even, er zijn mensen die dergelijke diefstal zeer serieus nemen.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Sturmkreuz
Lid

Bericht door Sturmkreuz »

Auke schreef:
Sturmkreuz schreef:Foto's: Heb die bij google, ingetikt en kwam bij deze uit.
Het was sarcastisch bedoeld, ze komen van mijn site. Je mag ze best gebruiken maar vraag dat in het vervolg even, er zijn mensen die dergelijke diefstal zeer serieus nemen.
Friedrich ja, was dat vergeten te zeggen. Tsjoeikov niet je moet bij google "Chuikov" intikken sinds Tsjoeikov nederlands is. Maar voor Friedrich gaan ik betere nemen, met zijn Visor cap en dikke mantel aan.

Auke, is http://www.stalingradbattle.nl van jou? Auke ik gaan je straks PB sturen.

Ik ben ook geobsedeerd door Stalingrad ;).
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Ah, je hebt dus niet mijn Tsjoeikov-foto overgenomen, maar een andere, die toevallig ook 135 bij 200 pixels is en 5459 KB groot is? Ik vind het niet erg dat je mijn foto hebt overgenomen maar ik vind het wel vrij kinderachtig dat je het gaat ontkennen.
Sturmkreuz
Lid

Auke schreef:Ah, je hebt dus niet mijn Tsjoeikov-foto overgenomen, maar een andere, die toevallig ook 135 bij 200 pixels is en 5459 KB groot is? Ik vind het niet erg dat je mijn foto hebt overgenomen maar ik vind het wel vrij kinderachtig dat je het gaat ontkennen.
Auke, ik ga echt geen Print screen maken als ik "Tsjoeikov" bij Google afbeeldingen gaan intikken. Daar kom je uit aan foto's. Ik zien echt niet naar de URL sinds er 5 van dezelfde foto's zijn. Kan goed zijn dat die er af. Als dat zo is sorry. Maar als er 10x dezelfde foto bij Chuikov en Tsjoeikov komt ga ik echt niet zien van welke url die is. Dus excuses als die er af komt. Zoals ik zei Friedrich Paulus komt echter wel van je site.

Maar Auke wat ik wou vragen, zou ik wat informatie mogen over de Sovjets in Stalingrad?
Sturmkreuz
Lid

Auke, Heb je PB gestuurt ;).
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Stalingradbattle is van Auke... gaat de goede kant op, ik zou wel echt de muziek weghalen dit is echt heel irritant.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Sturmkreuz
Lid

sobel schreef:Stalingradbattle is van Auke... gaat de goede kant op, ik zou wel echt de muziek weghalen dit is echt heel irritant.
Meervoud. Waar ergens staat er dan nog muziek?

@Bedankt, Auke.
Heb je de vragen gestuurt.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Sturmkreuz schreef:Ik zien echt...
Kan je overigens een beetje op je taal letten, ik zie je namelijk telkens iets in meervoud zeggen als je het over jezelf heb en de enigste die dat mag doen is de Koningin ;)
Sturmkreuz
Lid

Rednas, ik ben van Antwerpen en daar als we woorden uitspreken gebruiken we overbodige letters. Excuses.
Sturmkreuz
Lid

http://sturmkreuz.webs.com/verslagstalingrad.htm

GROTER EN UITGEBREIDER!! Nog niet helemaal af..

Wat denken jullie er nu van?

Auke, nog bedankt van die informatie ;).
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Voor de geïnteresseerden, de slag om Stalingrad dag bij dag:

http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=7815&start=0
viny
Lid

Bericht door viny »

Ja das mooi gedaan indd! Mijn complimenten Auke!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

@Sturmkreuz; ik vind het erg leuk om te zien dat je zo bezig bent met de slag om Stalingrad, als dit een onderwerp is dat je zelf zo aanspreekt.

Over je website/verslag ben ik iets minder enthousiast. Voor een lezer heeft je verslag geen enkele meerwaarde over bestaande sites als bijvoorbeeld die van Auke. Ik heb het idee dat je (internet) bronnen raadpleegt en deze dan kriskras verwerkt in een verhaal en deze op het web plaatst.

Niet alleen geeft dit copy/paste geen meerwaarde, maar het benadeeld ook de originele schrijvers. Ik ben zelf al heel lang bezig de OOB's van het Italiaanse leger te creeeren. Ik zou het niet prettig vinden deze arbeid plots ergens anders tegen te komen en dan ook nog eens uit haar context en zonder diepgaande achtergronden.

Plaats een degelijk verhaal wat de lezer wat extra's bied. Dit kan ook een kwalitatief bondige samenvatting zijn (dus niet grote lijnen gecombineerd met kleine weetjes!!)

Just my two cents..

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Sturmkreuz
Lid

Veltro schreef:@Sturmkreuz; ik vind het erg leuk om te zien dat je zo bezig bent met de slag om Stalingrad, als dit een onderwerp is dat je zelf zo aanspreekt.

Over je website/verslag ben ik iets minder enthousiast. Voor een lezer heeft je verslag geen enkele meerwaarde over bestaande sites als bijvoorbeeld die van Auke. Ik heb het idee dat je (internet) bronnen raadpleegt en deze dan kriskras verwerkt in een verhaal en deze op het web plaatst.

Niet alleen geeft dit copy/paste geen meerwaarde, maar het benadeeld ook de originele schrijvers. Ik ben zelf al heel lang bezig de OOB's van het Italiaanse leger te creeeren. Ik zou het niet prettig vinden deze arbeid plots ergens anders tegen te komen en dan ook nog eens uit haar context en zonder diepgaande achtergronden.

Plaats een degelijk verhaal wat de lezer wat extra's bied. Dit kan ook een kwalitatief bondige samenvatting zijn (dus niet grote lijnen gecombineerd met kleine weetjes!!)

Just my two cents..

Veltro
Ik heb informatie gevraagd aan Auke en gekregen. Daarom staat er ook bedankt Auke.

Verder het is niet copy en paste. Zelf getypt. Omdat ik al even bezig ben en informatie dat ik niet wist gekregen heb.

En soms staat er ook bron: http://www.stalingradbattle.nl dus dan weet men dat het daarvan is.
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Ik ben blij dat ik je op weg heb kunnen helpen Bart. Ik ben het wel met Veltro eens dat je de grote lijnen niet moet vermengen met details. Zoals:
Friedrich Paulus had intussen zijn hoofdkwartier verplaatst naar Charkov.
Je hebt het eerst over Paulus in het algemeen en hebt het nu over een (onbelangrijk) detail. En over welk tijdsbestek hebben we het? Vrij belangrijk voor het woord 'ondertussen'.

Verder staan er diverse rare zinnen in je artikel. Kijk bijvoorbeeld nog eens goed naar het onderstaande:
Waarin stond dat Friedrich Paulus zich eervol kon overgeven oftewel totale vernietiging zou beloofd worden.
Zo staan er nog meer zaken in, kijk daar nog eens goed naar.

Verder heb je volgens mij niets copy/paste er tussen staan, maar een aantal stukken lijken wel veel op delen van artikelen op andere sites. Ik ben het met Veltro eens dat je een zo origineel mogelijk artikel moet proberen te schrijven. Probeer ze veel mogelijk bronnen in handen te krijgen (boeken bij voorkeur), lees je in, vergelijk de info en schrijf vervolgens je eigen verhaal. Een goede samenvatting kan heel nuttig en interessant zijn, maar laat het wel een unieke, zelf geschreven creatie zijn.

Daarnaast zou je al je bronnen onderaan het artikel kunnen opsommen. Dat is niet alleen netjes tegenover de oorspronkelijke auteurs, maar laat de lezer ook zien waar je je info vandaan hebt waardoor deze een oordeel over de betrouwbaarheid van je artikel kan vellen.

Je verslag wijst me trouwens wel op een schrijffout op mijn eigen site, bedankt :wink:
Plaats reactie