Rond januari/februari 1945 lag in het gebied tussen Deventer en Almelo een dozijn V-1 lanceerplaatsen. Deze onbetrouwbare raketten lieten het nog wels afweten. Weet iemand misschien of er zo'n V-1 terecht is gekomen in de omgeving van Almelo. De oma van een bekende van mij was eens getuige van zo'n crash op een woonhuis. Ik weet niet of er slachtoffers waren. De search button verwees mij naar niets.
Ik heb dit enkel van de bekende zelf gehoord.
Bedankt,
502
V-1 crash in Almelo
Re: V-1 crash in Almelo
Klopt er is een V 1 in Almelo neergekomen te weten op de Zwanebloemstraat,Rietsraat,van Donkelaarsplein, veldkersstraat,502 schreef:Rond januari/februari 1945 lag in het gebied tussen Deventer en Almelo een dozijn V-1 lanceerplaatsen. Deze onbetrouwbare raketten lieten het nog wels afweten. Weet iemand misschien of er zo'n V-1 terecht is gekomen in de omgeving van Almelo. De oma van een bekende van mij was eens getuige van zo'n crash op een woonhuis. Ik weet niet of er slachtoffers waren. De search button verwees mij naar niets.
Ik heb dit enkel van de bekende zelf gehoord.
Bedankt,
502
Daarbij is een meisje omgekomen.
Nemo Me Impune Lacessit
- 502
- Lid
Nee die is er niet , Mijn moeder kom uit de Zwanebloemstraat in Almelo , vandaar.502 schreef:Is er een link naar die informatie? Thx voor de snelle reply!
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
IK weet wel dat er rond die tijd ook eentje moet zijn neergekomen in Krabbendijke zeeland een aantal doden maar dat is wat anders
Succes met zoeken!.
mvg,
coco
Succes met zoeken!.
mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- 502
- Lid
Ja, er zijn er wel meer neergegaan daar dan eigenlijk de bedoeling was. Den Haag is het meerdere malen gebeurt met slachtoffers.
Is er nog misschien een datum van de betreffende V 1 crash te achterhalen?
Is er nog misschien een datum van de betreffende V 1 crash te achterhalen?
- Bert-Jan
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 14 keer
Klopt dat is ongeveer 100 meter van mijn huis.Klopt er is een V 1 in Almelo neergekomen te weten op de Zwanebloemstraat,Rietsraat,van Donkelaarsplein, veldkersstraat,
Daarbij is een meisje omgekomen.
Veel glas in lood ramen hier in de buurt staan bol vanwege de druk toen.
De V-1 lagen bijna bij mijn oma in de achter tuin ik kan haar wel eens vragen over hoe en wat.