Wie heeft er voorbeelden van Geallieerde oorlogsmisdaden?

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
Ruimteaapje
Lid
Lid

Re: Wie heeft er voorbeelden van Geallieerde oorlogsmisdaden?

Bericht door Ruimteaapje »

Aaaah, okay. Ik dacht al :)
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Sturmkreuz
Lid

Bericht door Sturmkreuz »

Misschien eens wat beter lezen, dan zie je dit misschien nog staan ipv alleen de Amerikanen
Ruimteaapje schreef:En waarom is dat een oorlogsmisdaad? Het per ongeluk bombarderen van je eigen troepen is vooral dom maar niet misdadig.
Ik reken deze toch niet aan als Amerikaanse soldaten. Of ik moet zeer slecht gelezen hebben, indien: sorry.
Malmedy had 202 slachtoffers te betreuren, 129 van hen waren "malmédiens"
Ruimteaapje
Lid
Lid

Wie zegt dat het alleen om de Amerikanen ging? Dit is gewoon geen oorlogsmisdaad aangezien het per ongeluk gebeurde. De Amerikanen waren er niet op uit slachoffers te maken onder de bevolking en hun eigen troepen.
Sturmkreuz
Lid

Dus perongeluk een stad bombarderen is geen oorlogsmisdaad? 3 keer na elkaar nog wel?
Ruimteaapje
Lid
Lid

Als jij bewijzen hebt dat de Amerikanen met opzet burgers en hun eigen soldaten bombardeerden dan zie ik die graag. Dat zou groot nieuws zijn. Heb je die niet dan zijn het enkel insinuaties.
Isaf13
Lid

Bericht door Isaf13 »

Hallo, ik denk als je het bevel geeft een stad te bombarderen, ben je bezig met een oorlogsmisdaad!
En dat heeft niks te maken aan welke kant je staat.
Als camoeflage heeft men nu een prachtig(?) woord voor uitgevonden"Collateral Damage".

Groeten
In oorlogstijd dient de waarheid altijd omringd te worden door een lijfwacht van leugens.
Sturmkreuz
Lid

Ruimteaapje schreef:Als jij bewijzen hebt dat de Amerikanen met opzet burgers en hun eigen soldaten bombardeerden dan zie ik die graag. Dat zou groot nieuws zijn. Heb je die niet dan zijn het enkel insinuaties.
Dat hun troepen daar uitrustte was puur toeval. Er bestaat geen toeval om perongeluk een stad 3x te bombarderen. Amerikanen/Engelsen altijd met "perongeluk" een stad bombarderen. Als ze nu eens zouden toegeven dat ze niet meteen naar de burgers keken maar eerst naar de Duitse industrie of troepen.. Maar nee.
Ruimteaapje
Lid
Lid

Isaf13 schreef:Hallo, ik denk als je het bevel geeft een stad te bombarderen, ben je bezig met een oorlogsmisdaad
Ah, jij kent de orders die die dag zijn uitgedeeld? Graag een citaat dan
Sturmkreuz schreef:Dat hun troepen daar uitrustte was puur toeval.
Ach, en dat kun je bewijzen? Het is niet zo moeilijk hoor: Malmédy lag in de frontlinie en de geallieerden hebben daar niet moedwillig terreur gebruikt tegen burgers. Dat is het grote verschil met veel Duits optreden.
Sturmkreuz
Lid

Ruimteaapje schreef:
Isaf13 schreef:Hallo, ik denk als je het bevel geeft een stad te bombarderen, ben je bezig met een oorlogsmisdaad
Ah, jij kent de orders die die dag zijn uitgedeeld? Graag een citaat dan
Sturmkreuz schreef:Dat hun troepen daar uitrustte was puur toeval.
Ach, en dat kun je bewijzen? Het is niet zo moeilijk hoor: Malmédy lag in de frontlinie en de geallieerden hebben daar niet moedwillig terreur gebruikt tegen burgers. Dat is het grote verschil met veel Duits optreden.
a) Ik vind het bullcrap wat je verteld, niet dat je liegt, maar ik heb het zeer moeilijk met het feit dat je zegt: dat het perongeluk is en dat de burgers gewoon pech hadden dat ze daar waren. Het was perongeluk dus ze dragen geen schuld. Dat eigen troepen geraakt worden, dat gebeurt nu eenmaal, dat gebeurde ook bij de Duitse eerste salvo van de artillerie. Waarom moest Malmédy eigenlijk gebombardeerd worden?

b) Waarom begin je het ineens te veralgemenen?
Isaf13
Lid

Bericht door Isaf13 »

De opdracht van de Amerikaanse bommenwerpers (9. Air Force) was doelen in Duitsland te bombarderen.
Hier is het dan fout gelopen tijdens hun vlucht (afgeweken van hun vliegroute) , en hebben ze Malmedy verwisselt met een stad in Duitsland en daar hun dodelijke last afgeworpen.
In oorlogstijd dient de waarheid altijd omringd te worden door een lijfwacht van leugens.
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Sturmkreuz, als je het over bombardementen hebt.

Een plaats dicht bij mij in de buurt is ook gebombardeerd door de Engelsen, de stad lag helemaal plat.

Wat was het probleem? De Engelsen dachten al bij het ruhr gebied te zijn, omdat er ook een rivier liep, probleem was echter dat het veel op elkaar leek maar helaas niet de juiste plaats was.

Net zoals Isaf13 zegt, dat ze de verkeerde stad bombardeerde.
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

dennisb schreef:Sturmkreuz, als je het over bombardementen hebt.

Een plaats dicht bij mij in de buurt is ook gebombardeerd door de Engelsen, de stad lag helemaal plat.

Wat was het probleem? De Engelsen dachten al bij het ruhr gebied te zijn, omdat er ook een rivier liep, probleem was echter dat het veel op elkaar leek maar helaas niet de juiste plaats was.

Net zoals Isaf13 zegt, dat ze de verkeerde stad bombardeerde.

De stad was Doetinchem,en niet alleen door de engelsen , maar ook door de amerikanen gebombadeerd
en hoe kom je bij het Rhurgebied, de andere stad was Isselburg, die ligt niet in het Rhurgebied.
Isselburg lijkt van uit de lucht precies op Doetinchem.De amerikaen dachten bij Doetinchem al dat ze boven Isselburg zaten.
(door rook in de hogere luchtlagen)vandaar de vergissing.
Laatst gewijzigd door ammo op 28 sep 2008, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Nemo Me Impune Lacessit
Isaf13
Lid

Bericht door Isaf13 »

Als je de juiste afloop wil weten zou je het boek " Der verhängnisvolle Irrtum" moeten lezen.
Hierin staat het verloop tot in detail weergegeven.
Het boek is wel het duits geschreven.
Uitgeverij: Grenz-Echo-Verlag
ISBN 3-923099-26-6
Ruimteaapje
Lid
Lid

Sturmkreuz schreef:Ik vind het bullcrap wat je verteld, niet dat je liegt, maar ik heb het zeer moeilijk met het feit dat je zegt: dat het perongeluk is en dat de burgers gewoon pech hadden dat ze daar waren. Het was perongeluk dus ze dragen geen schuld. Dat eigen troepen geraakt worden, dat gebeurt nu eenmaal, dat gebeurde ook bij de Duitse eerste salvo van de artillerie. Waarom moest Malmédy eigenlijk gebombardeerd worden?
Misschien moet je even lezen...
Isaf13 schreef:De opdracht van de Amerikaanse bommenwerpers (9. Air Force) was doelen in Duitsland te bombarderen.
Hier is het dan fout gelopen tijdens hun vlucht (afgeweken van hun vliegroute) , en hebben ze Malmedy verwisselt met een stad in Duitsland en daar hun dodelijke last afgeworpen.
Met andere woorden: Malmédy was geen oorlogsmisdaad maar een domme vergissing. De Amerikanen zijn niet naar Malmédy gevlogen met het doel om eens flink wat Belgische burgers te doden. Dus inderdaad, de burgers die daar woonden hadden pech dat ze daar waren. Dat maakt het niet minder erg wat hen is overkomen, maar het is geen oorlogsmisdaad. Sturmkreuz, nogmaals, als je bewijzen hebt dat het geen toeval was dan wil ik die zien. Maar wat je nu doet is enkel insinueren dat er opzet in het spel was zonder dat je dit op enige wijze met feiten onderbouwt.

Ik veralgemeniseer omdat ik een tendens bespeur om de geallieerden af te schilderen als net zo misdadig als de nazi's.
Isaf13
Lid

Bericht door Isaf13 »

Hierin heb je zeker gelijk, maar het bevel geven een stad te bombarderen is al een oorlogsmisdaad ( zowel van duitse als van geallieerde kant) , met als gevolg de tragische gebeurtenissen in Malmedy.
Plaats reactie