Op een kaft van een boekje, heb ik gelezen dat Churchill plannen had om Noord-Frankrijk te bestoken met Mosterdgas. Om zo tegen de V1 plaag te kunnen bestrijden. Wellicht om de bemanning van de V1 installatie uit te schakelen. want bommen kunnen hun doelen missen. Wat onderlijnt werd, is mijn vast stelling.
Iemand een idee of het klopt dat Churchill plannen had om Mosterdgas in te zetten in Noord-Frankrijk? Zoja, waarom precies?
Mosterdgas in Noord-Frankrijk.
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Mosterdgas in Noord-Frankrijk.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 67 keer
- Ontvangen: 116 keer
Miltvuurbommen
Op welk boek/kaft heb je dit gelezen? Ik heb er nog nooit van gehoord. Gaat het hierbij dan echt om een mogelijk uitgewerkt plan of alleen maar om een uitlating die Churchill zou hebben gedaan?
Wel hadden de Britten plannen om Duitsland te bombarderen met Miltvuurbommen. Dit zouden zij wellicht doen als Duitsland zijn V2 raketten zou uitrusten ment een nucleaire lading. Om deze dan vervolgens op Groot Brittannië af te schieten.
Wel hadden de Britten plannen om Duitsland te bombarderen met Miltvuurbommen. Dit zouden zij wellicht doen als Duitsland zijn V2 raketten zou uitrusten ment een nucleaire lading. Om deze dan vervolgens op Groot Brittannië af te schieten.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Re: Miltvuurbommen
Zoals ik heb gezegd, had hij plannen. Maar die zouden wellicht niet uitgevoerd zijn. Dit staat op de kaft van "V1 in West-Vlaanderen".asjemenou schreef:Op welk boek/kaft heb je dit gelezen? Ik heb er nog nooit van gehoord. Gaat het hierbij dan echt om een mogelijk uitgewerkt plan of alleen maar om een uitlating die Churchill zou hebben gedaan?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
- Alex
- Beste Signature 2007
Re: Mosterdgas in Noord-Frankrijk.
Lijkt me niet echt handig... Krijg je als vergelding dat ze ipv explosieven, mosterdgas in de v1 en v2's gingen stoppen en zo heel londen vergassen.... enz enz
Retreat?!? We're just advancing in another direction..