Marine op D-Day in Europa.
- sniper snoop
- Beste Signature 2010
- Contacteer:
Marine op D-Day in Europa.
Iemand probeert mij te overtuigen dat de marine (Niet de USMC maar een andere marine ????????) heeft geland op Omaha Beach. Dit kan best zijn, want eenheden ken ik niet. Ik weet dat er Rangers hebben geland. De persoon kan enkel films als bron geven.......Saving Private Ryan...... Verder geen bronnen. Kan iemand hem helpen door eventjes te verklaren dat de marine (niet) heeft geland in Normandië?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
-
- Lid
- Contacteer:
Re: Marine op D-Day in Europa.
De vuurgeleidingsofficieren (zij die het scheepsgeschut hun coördinaten doorseinden) en de beachmasters (zij die instonden voor lossen en laden op het strand) waren marinepersoneel, maar in grote hoeveelheden waren ze niet.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Verschillende US Naval Beach Battalions zijn op D-Day op de Amerikaanse Stranden Utah en Omaha Beach geland. Al van bij de eerste aanvalsgolven...
Ook de Naval Combat Demolition Units waren onderdeel van de USN, met daarnaast eveneens SeaBees ...
De USN was in grote aantallen aanwezig op de stranden...
Ook de Naval Combat Demolition Units waren onderdeel van de USN, met daarnaast eveneens SeaBees ...
Laatst gewijzigd door johan willaert op 23 jan 2009, 16:49, 3 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Het boek: 'Spearheading D-day' door Jonathan Gawne zou je een gedetailleerd antwoord kunnen geven op je vraag
Daarin staat alle uitleg over de reeds genoemde eenheden.

Daarin staat alle uitleg over de reeds genoemde eenheden.
- Westwall
- Lid
Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beachjohan willaert schreef:Verschillende US Naval Beach Battalions zijn op D-Day op de Amerikaanse Stranden Utah en Omaha Beach geland. Al van bij de eerste aanvalsgolven...

- Alex
- Beste Signature 2007
Net of dat lekker betrouwbaar is..Westwall schreef:Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beachjohan willaert schreef:Verschillende US Naval Beach Battalions zijn op D-Day op de Amerikaanse Stranden Utah en Omaha Beach geland. Al van bij de eerste aanvalsgolven...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Eigenlijk best wel tegenwoordig, zeker in vergelijking met de originele GI Joe en Action Man...alex schreef:Net of dat lekker betrouwbaar is..Westwall schreef:Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beach
29th Let's Go!!!!!
- Westwall
- Lid
En het is een Dragon Action Figure en die kosten gemiddeld rond de 60 euro en staan bekend om hun details qua historische achtergrondjohan willaert schreef:Eigenlijk best wel tegenwoordig, zeker in vergelijking met de originele GI Joe en Action Man...alex schreef:Net of dat lekker betrouwbaar is..Westwall schreef:Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beach

(kijk maar op internet)