Marine op D-Day in Europa.

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Marine op D-Day in Europa.

Bericht door sniper snoop »

Iemand probeert mij te overtuigen dat de marine (Niet de USMC maar een andere marine ????????) heeft geland op Omaha Beach. Dit kan best zijn, want eenheden ken ik niet. Ik weet dat er Rangers hebben geland. De persoon kan enkel films als bron geven.......Saving Private Ryan...... Verder geen bronnen. Kan iemand hem helpen door eventjes te verklaren dat de marine (niet) heeft geland in Normandië?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
LEO
Lid
Contacteer:

Re: Marine op D-Day in Europa.

Bericht door LEO »

De vuurgeleidingsofficieren (zij die het scheepsgeschut hun coördinaten doorseinden) en de beachmasters (zij die instonden voor lossen en laden op het strand) waren marinepersoneel, maar in grote hoeveelheden waren ze niet.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Verschillende US Naval Beach Battalions zijn op D-Day op de Amerikaanse Stranden Utah en Omaha Beach geland. Al van bij de eerste aanvalsgolven...
Ook de Naval Combat Demolition Units waren onderdeel van de USN, met daarnaast eveneens SeaBees ...
De USN was in grote aantallen aanwezig op de stranden...
Laatst gewijzigd door johan willaert op 23 jan 2009, 16:49, 3 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Opgeheven account 942

Bericht door Opgeheven account 942 »

Het boek: 'Spearheading D-day' door Jonathan Gawne zou je een gedetailleerd antwoord kunnen geven op je vraag :wink:
Daarin staat alle uitleg over de reeds genoemde eenheden.
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

johan willaert schreef:Verschillende US Naval Beach Battalions zijn op D-Day op de Amerikaanse Stranden Utah en Omaha Beach geland. Al van bij de eerste aanvalsgolven...
Ook de Naval Combat Demolition Units waren onderdeel van de USN, met daarnaast eveneens SeaBees ...
Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beach :P
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Westwall schreef:
johan willaert schreef:Verschillende US Naval Beach Battalions zijn op D-Day op de Amerikaanse Stranden Utah en Omaha Beach geland. Al van bij de eerste aanvalsgolven...
Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beach :P
Net of dat lekker betrouwbaar is..
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

alex schreef:
Westwall schreef:Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beach :P
Eigenlijk best wel tegenwoordig, zeker in vergelijking met de originele GI Joe en Action Man...
29th Let's Go!!!!!
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

johan willaert schreef:
alex schreef:
Westwall schreef:Inderdaad want ik heb ook een pop (1:6) van de USN op Omaha Beach :P
Eigenlijk best wel tegenwoordig, zeker in vergelijking met de originele GI Joe en Action Man...
En het is een Dragon Action Figure en die kosten gemiddeld rond de 60 euro en staan bekend om hun details qua historische achtergrond :)
(kijk maar op internet)
Plaats reactie