Documentatie rond Franse Alpen

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
DonorNL
Lid

Documentatie rond Franse Alpen

Bericht door DonorNL »

Hey,

Zijn er boeken, docu's, sites over de Franse alpen (Savoie, Haute-savoie) in de 2de wereldoorlog. Ik kom er vaak, maar weet nauwelijks wat er gebeurd is, terwijl er wel in elk dorpje een monument staat met namen op van gesneuvelden.
Alvast bedankt :)
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Jan Klaassen
Lid

Re: Documentatie rond Franse Alpen

Bericht door Jan Klaassen »

Die monumenten zijn volgens mij niet speciaal van een bepaalde slag of van operaties.
In Frankrijk, en ook in België, vind je deze monument-palen bijna in elk dorp als een gedenkteken aan de mensen uit dat dorp welke zijn omgekomen tijdens de Eerste of Tweede Wereldoorlog.
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 08 sep 2009, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

In (bijna) elk Frans dorp vind je een monument voor de gesneuvelden. Deze zijn voor 98% opgericht net na wo1 en na de tweede wereldoorlog zijn daar dan namen bijgeschreven van eventuele gesneuvelden.

Heeft dus niks te maken met gebeurtenissen ter plaatse.
DonorNL
Lid

Bericht door DonorNL »

Jan Klaassen schreef:Die monumenten zijn volgens mij niet speciaal van een bepaalde slag of van operaties.
In Frankrijk, en ook in België, vind je deze monument-palen bijna in elk dorp als een gedenkteken aan de mensen uit dat dorp welke zijn omgekomen tijdens de Eerste of Tweede Wereldoorlog.
Aha, ok. Thanks :)
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
wdw
Lid

Bericht door wdw »

Jan Klaassen schreef:Die monumenten zijn volgens mij niet speciaal van een bepaalde slag of van operaties.
jep zelfs op de plaatsen waar je er geen verwacht.
Plaats reactie