Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb dus gisteren de film 'To end All Wars' gezien.
Het gaat dus over Ierse, Engelse en Amerikaanse Krijgsgevangen in Thailand. Niet Italië.
Maar wat ik niet snap, is hoe komen deze daar terecht?
De Ieren & Engelsen dan, die moeten dan via Amerika naar Japan gaan?
Heeft iemand meer info hierover?
Thnx Nicolas
Laatst gewijzigd door Akko op 17 dec 2009, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Ow verdorie
was juist over de 92th division aan het opzoeken en daarmee.
Ok dus in Thailand.
En ahzo, maar dat is toch vrij ver voor te reizen voor de engelsen?
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Akko schreef:Ow verdorie
was juist over de 92th division aan het opzoeken en daarmee.
Ok dus in Thailand.
En ahzo, maar dat is toch vrij ver voor te reizen voor de engelsen?
Dat boeide de Jappaners niks. Zo had je ook de lange Butaan mars van de Amerikanen. Hielden ook veel soldaten niet vol.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
De Ieren en Britten vormen samen met tientallen landen de Gemenebest Landen. Bijvoorbeeld Indië behoord daarbij. Ze reizen gewoon via de zee naar Japan. Ik denk gewoon Spanje en Italië omreizen met het schip. Hoe weet ik niet, maar ik weet wel best dat er genoeg landen behoren tot GB. Overigens hadden de Britten goeie contacten met Chinezen, bijvoorbeeld de Chinese Labour Corps uit Wo1. Dus prima land om erbij te liggen + Nieuw-Zeeland.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
sniper snoop schreef:De Ieren en Britten vormen samen met tientallen landen de Gemenebest Landen. Bijvoorbeeld Indië behoord daarbij. Ze reizen gewoon via de zee naar Japan. Ik denk gewoon Spanje en Italië omreizen met het schip. Hoe weet ik niet, maar ik weet wel best dat er genoeg landen behoren tot GB. Overigens hadden de Britten goeie contacten met Chinezen, bijvoorbeeld de Chinese Labour Corps uit Wo1. Dus prima land om erbij te liggen + Nieuw-Zeeland.
Lekker warrige uitleg. Indië? Je bedoelt India neem ik aan want Indië was destijds een Nederlandse kolonie. India behoort overigens pas sinds 1947 tot de gemenebest. Engeland was in 1941 (toen de Japanners aanvielen) een groot wereldrijk en vooral in Afrika en Azië hadden zij grote kolonies met overal Britse bestuurders en militairen om de zaak onder controle te houden (vergelijkbaar met het Nederlandse bestuur en de KNIL in Nederlands-Indië). Toen de Japanners aanvielen werden deze Britse troepen vrij makkelijk verslagen en krijgsgevangen gemaakt. Zo kwamen deze Britten en Ieren in die Japanse kampen terecht. Sniper Snoop, Nieuw-Zeeland was sinds 1931 lid van de gemenebest en leverde troepen voor het Britse leger.
Na de val van Singapore rukte het Keizerlijke Japanse leger langs twee richtingen op naar India. Vanuit het zuiden via Malakka (Malaya) en vanuit het oosten via Thailand (Siam). Daarbij dreven ze de Britten ( en Amerikanen) noordwaarts door Birma ( nu Myanmar) tot aan de grenzen van Birma met India en China. Hun inval in India liep uit op een sisser, verder dan Kohima kwamen ze niet. De eerste tegenstand die het Japanse leger stopte in zijn opmars gebeurde in Birma door de plaatselijke junglestammen, de Kachin's en de Naga. De geurrilla-aanvallen van deze primitieven bewezen dat het Keizerlijke leger niet onoverwinbaar was.
De tegenaanval van de geallieerden kwam in 1943 onder het bevel van enkele opmerkelijke personen. Generaal Joe 'Vinegar' Stilwell, Frank Merrill (Merrill's Marauders), Orde Wingate en zijn Chindits, Claire Chennault en zijn Vliegende Tijgers, Carl Eifner en zijn Detachment 101.
De films " De brug over de rivier Kwai" en "Merrill's Marauders" gaan over dit oorlogsgebied.
sniper snoop schreef:De Ieren en Britten vormen samen met tientallen landen de Gemenebest Landen. Bijvoorbeeld Indië behoord daarbij. Ze reizen gewoon via de zee naar Japan. Ik denk gewoon Spanje en Italië omreizen met het schip. Hoe weet ik niet, maar ik weet wel best dat er genoeg landen behoren tot GB. Overigens hadden de Britten goeie contacten met Chinezen, bijvoorbeeld de Chinese Labour Corps uit Wo1. Dus prima land om erbij te liggen + Nieuw-Zeeland.
Je bedoelt India neem ik aan want Indië was destijds een Nederlandse kolonie. India behoort overigens pas sinds 1947 tot de gemenebest.
Als het pas behoord tot de Gemenebest vanaf 1947, mag jij mij eens uitleggen waarom er in mijn streek (Ieper) duizenden troepen van India liggen onder een witte militaire zerk met een datum tussen 1914 en 1918!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Precies, die doden in Ieper zijn soldaten uit India en niet zoals Sniper Snoop stelde uit Indië, en kwamen uit het Britse Rijk en niet zoals Sniper Snoop stelde uit het Britse Gemenebest.
Gast schreef:Precies, die doden in Ieper zijn soldaten uit India en niet zoals Sniper Snoop stelde uit Indië, en kwamen uit het Britse Rijk en niet zoals Sniper Snoop stelde uit het Britse Gemenebest.
Vergissen tussen Indië en India kan ook zeker? Maak je liever bekend, gasten deugen voor mij niet.
Gast schreef:LOL, omdat ik je fouten corrigeer werk ik op je zenuwen?
Niet daarvoor. Ik weet dat er op de wereld mensen rond lopen die anoniem iemand zit te kloten. Vandaar dat ik gasten op forums mij niet deugen. Ik wil je hiermee natuurlijk niet beschuldigen als één van die personen.