Ik wist niet dat men ook al houte tankt bouwde

voor D-day zijn de bunkers op pointe du hoc zwaar gebombardeert.US army schreef:Ik ben het boek "Het einde van het Derde rijk" aan het lezen. Hier in staat dat de Geallieerden een "Gostarmy" hadden.
Met rubberen opgeblazen tanks, heeft iemand een idee hoe deze er uit zouden hebben gezien?
En op Point-Du-Hoc staan/stonden bunkers met zwaar geschut in, maar toen de Rangers boven waren, merkte ze dat deze leeg waren.
Waarom hebben de Duitsers die kanonnen verplaats?
thanks
s
Bedankt,wdw schreef:voor D-day zijn de bunkers op pointe du hoc zwaar gebombardeert.US army schreef:Ik ben het boek "Het einde van het Derde rijk" aan het lezen. Hier in staat dat de Geallieerden een "Gostarmy" hadden.
Met rubberen opgeblazen tanks, heeft iemand een idee hoe deze er uit zouden hebben gezien?
En op Point-Du-Hoc staan/stonden bunkers met zwaar geschut in, maar toen de Rangers boven waren, merkte ze dat deze leeg waren.
Waarom hebben de Duitsers die kanonnen verplaats?
thanks
s
daarom verplaatsten ze de kannonen uit de bunkers verder het land in.
toen "de rangers" de top bereikten waren ze er niet meer.dus hergroepeerde ze gewoon op de top,maar algauw werd ook de artillerie vernietigt.
even werden de rangers geisoleerd door de duitsers wachtend tot de geallieerde versterkingen kwamen.
en toen konden ze verder oprukken.
een bombardement op pointe du hoc.
wat die drijvende sherman tanks betreft:daat gingen ze mee aan land bij omaha. velen van dezen werden vrijwel direct vernietigt door de duitsers.
met als gevolg:de amerikanen kregen geen artillerie of dekking.
daarom ligt het aantal slachtoffers op omaha hoger dan bij de andere stranden.
mvg
ward
sr. daar weet ik nog niets van.Bedankt,
Maar ik bedoelde niet de drijvende Sherman's.
Ik had het over tanks en andere voertuigen die gemaakt zijn uit rubber of wat het ook mocht zijn. Om als afleiding te dienen. Als Gostarmy
Geen probleem!wdw schreef:sr. daar weet ik nog niets van.Bedankt,
Maar ik bedoelde niet de drijvende Sherman's.
Ik had het over tanks en andere voertuigen die gemaakt zijn uit rubber of wat het ook mocht zijn. Om als afleiding te dienen. Als Gostarmy
maar het lijkt een interessant onderwep
Het dodental bij Omaha ligt hoger maar niet alleen daardoor.wdw schreef:wat die drijvende sherman tanks betreft:daat gingen ze mee aan land bij omaha. velen van dezen werden vrijwel direct vernietigt door de duitsers.
daarom ligt het aantal slachtoffers op omaha hoger dan bij de andere stranden.
In het Legermuseum (Brussel) vind je alvast dergelijke poppetjes. Tijdens/vanaf Erfgoeddag (25/04/2010, thema "FAKE" ) kun je in dit museum trouwens wat meer leren over fake-oorlogsvoering.Stevo schreef:Er bestonden tenandere ook namaak parachutisten tijdens D-day die ze Rupert's noemden en die werden gedropt om het werkelijke aantal para's te masceren. Geniaal!
Nee. In ieder geval niet op pointe du hoc zelf.panzer lehr schreef: maar de kannonen op point du hoc zijn vernietigt door de rangers