4.PzDiv, Frankrijk 1940

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
Gi collector
Lid

4.PzDiv, Frankrijk 1940

Bericht door Gi collector »

Hallo mensen,

Ik ben met een modelbouwproject bezig en de tank is van de 4.PzDiv in Franrijk 1940. Nu vindt ik nergens echt goede info, op Wikipedia staat wat oppervlakkige info waar ik niet veel mee opschiet. Ik zou graag willen weten waar ze precies in 1940 in Franrijk hebben gezeten en of ze veel weerstand hebben gekregen van het Franse leger? Zodat ik een beetje weet welk landschap ik erbij moet maken en eventuele schade e.d. Alvast bedankt!

Mvg Kevin
Opgeheven account 4914

Re: 4.PzDiv, Frankrijk 1940

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Hier mss iets;

French Campaign
During the Battle of France in 1940, the division came under the command of Erich Hoepner's XVI Panzer Corps, part of von Kleist's Panzer Group in the 6th Army commanded by Walther von Reichenau. After a blitzkrieg assault through Liege and Charleroi, it reached the area of Bethune, where it fought against the British Expeditionary Force in what became known as the battle of Dunkirk. However, due to Adolf Hitler's orders, it did not manage to capture Dunkirk itself. In early June 1940, the division managed to cross a large part of France in several days. By the time the cease fire was signed it had reached Grenoble almost unopposed. After several months of occupation duty in France, in late November the 4th Division was again withdrawn to Würzburg, where it was reorganized and reinforced. The 36th Panzer Regiment was detached and assigned to the newly-formed 14th Panzer Division, while the 103rd Artillery Regiment was reinforced with a third battalion.
Gi collector
Lid

Bericht door Gi collector »

Dat is gewoon het stukje van Wikipedia waaraan ik niet zo veel heb maar toch bedankt :wink: . Er staat ''In early June 1940, the division managed to cross a large part of France in several days''. Ik zou graag willen weten welke plaatsen dat in Frankrijk waren.
Opgeheven account 4914

Bericht door Opgeheven account 4914 »

Dat was vooral in de streek van Duinkerken. En daar was er denk ik een kleiige grond
Bolt Action
Lid

Bericht door Bolt Action »

Wat voor type tank zoek je? Ze gebruikten er een stuk meer, alle Panzers zo ongeveer (nm. de Panzer I, II, III en IV)
Westwall
Lid

Bericht door Westwall »

Naar mijn weten heeft de IV niet deelgenomen aan de Frankrijk veldtocht
Bolt Action
Lid

Oh ja, das waar ook :bonk:
micky
Lid

Bericht door micky »

Despite increasing production of the medium Panzer IIIs and IVs prior to the German invasion of France on 10 May 1940, the majority of German tanks were still light types. According to Heinz Guderian, the Wehrmacht invaded France with 523 Panzer Is, 955 Panzer IIs, 349 Panzer IIIs, 278 Panzer IVs, 106 Panzer 35(t)s and 228 Panzer 38(t)s.[63]
http://en.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_IV

De Panzer IV was al vanaf Polen in actieve dienst...
Dus je kan tussen een 6tal tanks kiezen!
Bolt Action
Lid

Ik was dus toch niet gek :)
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Als ik het toch echt goed begrijpt zoekt Kevin informatie over de 4e Panzerdivisie !! :zapped:
En geen informatie over de Panzer IV... :bonk:

Sorry Kevin kan je helaas niet helpen !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Bolt Action
Lid

Oeps :? Op dit moment lees ik een boek over het algemene aspect van WO2 (groot dik boek pfff) Dus ik zal morgen ofzo ff kijke, er zat wel wat over pantserdivisies in Frankrijk tussen.
Plaats reactie