afrika korps

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
TomDordrecht
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2013, 23:08

afrika korps

Bericht door TomDordrecht »

Ik vroeg mij af, wat hitlers mogelijjheden hadden kunnen zijn, als hij geen inzet had hoeven tonen naar afrika toe.

Had hij engeland of rusland dan toch kunnen hebben?

Ik wil het jullie vragen, aangazien jullie hier beter inzitten als ik.

Ik ben trouwens gewoon op zoek naar meningen etc :p
Gebruikersavatar
halftrack
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 mei 2013, 19:58

Re: afrika korps

Bericht door halftrack »

Ja, dat is zeer lastig. Omdat dit nooit is gebeurd zal je nooit zeker weten of dat er andere uitkomsten waren geweest.
maar een driepuntenoorlog was geen slimme zet van hitler, aangezien je gewoonweg minder soldaten op alle fronten hebt.
Ik zou bij beide vraagtekens zetten, aangezien rusland een zeer groot leger had en engeland het voordeel heeft dat het een eiland is.
When it comes to the day of judgment
Who will carry the can
For this dreadful demonstration
Of man's inhumanity to man?

-Een onbekende Engelse WOI veteraan
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: afrika korps

Bericht door Jan Klaassen »

Bekijk ook de andere kant: als het AK niet naar Afrika was gestuurd, maar in andere eenheden over andere fronten was verspreid, hadden de Italianen in no-time Noord-Afrika verloren zien gaan. En de Vichy-Fransen waren al van dezelfde kwaliteit, dus was heel Afrika waarschijnlijk nog voor half 1941 onder de voet gelopen. Een invasie van Italie had dan misschien niet realistisch, maar wel mogelijk geweest (in plaats van 1943, had het dus al 1941 kunnen zijn geweest): had Hitler dat prettig gevonden? Waarschijnlijk niet...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie