Ja, maar daar ging het in deze topic niet echt over. Het ging vooral over plan barbarossa dat duurde tot de herfst van 1941.Sbf.Koch schreef:Wel in die zin dat we het hadden/hebben over de inzet van troepen in Afrika/Italië die al dan niet de campagne in Rusland hadden kunnen winnen/verlengen.
Niet later. Volgens mij was er van het Afrikakoprs nog niet echt spraken in 1941?
Allé ik wil niet muggenziften hé, maar ik denk dat het wel zoiets is, en dus heeft de Afrikacampagne helemaal niets te maken met de situatie van het Russische leger in de aanloop en vlak na de Duiste inval in de Sowjetunie.
Al vin ik het leuk dat de topic ooit nog door mij opgestart nog steeds leeft, al is het dan over iets helemaal anders,
Groeten
Gertos.
En om mee off topic te gaan,
ik denk dat de Afrika campagne de veldtocht in het Oosten wel enigsinds beïnvloed heeft, in die zin dat de Italianen er zo'n potje van maakten in 1940-41 in Libië zodat Duitland verplicht was om in te grijpen.
Beetje zoals met de Italiaanse inval in Griekenland. De Italianen hadden gewoon geen zin in oorlog, zij waren absoluut niet gemotiveerd.
Maar dat si weer een andere topic waard als we het overzicht een beetje willen behouden.