Mysterieuze Amerikaanse (commando?) eenheid
-
- Lid
Harro, Lees je eigenlijk wel wat ik schrijf?
Ik zeg ZOU KUNNEN.
Voor dat je begint met rucksichtlos falcificeren, is er eerst een inductie-fase in onderzoek. En de "vage internetbronnen" zoals ik ze
aanhaal zijn aanzienlijk meer voorzien van verifieerbare voetnoten
dan jouw "Nee, nietes, Harro heeft altijd gelijk".
BTW je hebt wel gelijk dat het 38e niet in Frankrijk heeft gevochten.
Was toen nog niet gevormd.
Ik zeg ZOU KUNNEN.
Voor dat je begint met rucksichtlos falcificeren, is er eerst een inductie-fase in onderzoek. En de "vage internetbronnen" zoals ik ze
aanhaal zijn aanzienlijk meer voorzien van verifieerbare voetnoten
dan jouw "Nee, nietes, Harro heeft altijd gelijk".
BTW je hebt wel gelijk dat het 38e niet in Frankrijk heeft gevochten.
Was toen nog niet gevormd.
Ever considered you may have lived before?
- Harro
- Lid
Waar zeg ik "nee nietes"? Ik zeg alleen dat je met grote stappen snel thuis tot conclusies komt.
Thunderbirds:
Thunderbirds:
30. SS:The 45th participated in its fourth assault landing, 15 August 1944, at St. Maxime in Southern France. Against slight opposition, it spearheaded the drive for the Belfort Gap. It took the strongly defended city of Epinal, 24 September, crossed the Moselle River and entered the western foothills of the Vosges, taking Rambervillers on the 30th, and crossing the Mortagne River, 23 October.
After a brief rest the 45th cracked the forts north of Mutzig, an anchor of the Maginot Line, 25 November, crossed the Zintzel River and pushed through the Maginot defenses.
It was sent to France in Aug with the first elemets arriving 17 Aug. The French resistance were informed about the poor morale and equipment of the division and promtly began making attacks on the troops. Some elemts of the division did not put up much of a fight, while others fought bravely winning several battles against the resistance.
It suffered large losses, both in the fighting and through desertions.
It withdrew along with the rest of the German forces and in Oct it, apart from the time spent on training the still not battle-worthy unit, guarded brigdes along the Rhine. Soon however it saw action agaist the Allied forces, the first action being against a Glider unit that landed 26 Oct near Grussenheim.
In Nov it saw a lot of action against the 1st French Army, fighting bravely against the 1st French Armored Division despite a lack of anti-tank weapons.
After suffering heavy losses in these battles, it was withdrawn from the front and ordered to the German-Swiss border. It was disbanded Dec 1944
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Harro
- Lid
Aha, de "toon". Wat een objectieve waarneming. Zoals de waard is zullen we dan maar zeggen.
Interesse in jouw vraag? Nee. Je basisinfo is zo vaag dat het zinloos is.
Interesse in jouw vraag? Nee. Je basisinfo is zo vaag dat het zinloos is.
- Harro
- Lid
Het lijkt mij zinvol om eerst eens na te gaan of het wel om de Vogezen gaat, daarna, een timeframe te bepalen en dan op een rijtje te zetten welke Amerikaanse en Duitse eenheden zich binnen dat timeframe in de Vogezen bevonden. Pas daarna kun je je focusen op specifieke eenheden.
-
- Lid
Dat is waar.
1. Ik vermoed dat het om het 45e gaat, of een eenheid die contact met hen had omdat mijn broer en ik menen in juist dat verband de beelden van die eenheid te hebben gezien.
2. Waarschijnlijk Frankrijk omdat er een vrouw van de resistance bij was.
3. Waarschijnlijk juist NIET oosteuropa, omdat de aanwezigheid van
slavisch sprekende Duitsers zo raar was.
Maar goed de blijvende vraag:
waarom GEEN armpatches?
Enig idee, Harro?
1. Ik vermoed dat het om het 45e gaat, of een eenheid die contact met hen had omdat mijn broer en ik menen in juist dat verband de beelden van die eenheid te hebben gezien.
2. Waarschijnlijk Frankrijk omdat er een vrouw van de resistance bij was.
3. Waarschijnlijk juist NIET oosteuropa, omdat de aanwezigheid van
slavisch sprekende Duitsers zo raar was.
Maar goed de blijvende vraag:
waarom GEEN armpatches?
Enig idee, Harro?
-
- Lid
Waarom dan niet de uniformen ook verwijderen?Simon schreef:Om niet te laten merken dat ze Amerikanen zijn?
Briljant simpel.Simon schreef:Omdat het mischien kleurrijke patches waren die te hard opvielen?
Inderdaad. Dat kan eigenlijk heel goed.
In het (half) donker kun je zo wellicht doorgaan voor fabrieksarbeiders.
Het was ook maar een klein groepje dat te zien was, minder dan twaalf.
Dus dan zijn rangtekens etc ook minder essentieel...
En tegen oorlogsrecht, tja, ik denk dat ze dat voor zo'n missie
wel aan hun laars zouden kunnen lappen. Misschien hadden
ze nog wel dogtags om.
Ja, dat zou kunnen. Thanx.
- Harro
- Lid
Dat is nogal een uitspraak.castor schreef:En tegen oorlogsrecht, tja, ik denk dat ze dat voor zo'n missie wel aan hun laars zouden kunnen lappen. Misschien hadden
ze nog wel dogtags om.
- Dodo
- Lid
Pakje Lucky Strike.Even een standaard-ranger foto, zie jij iets kleurrijks? Ik niet... De amerikanen waren niet zo van de kleuren op hun Uniformen!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944