Informatie zoeken

De gevechten en operaties tijdens WOII
Plaats reactie
Thomas V
Lid

Informatie zoeken

Bericht door Thomas V »

Waar kan je eigenlijk uitgebreide informatie vinden over operatie Overlord. Je kan wel boeken lezen maar daar staat overal min of meer hetzelfde in. Op het internet vind je duizenden sites maar allemaal oppervlakkig, de gegevens die de meeste mensen die met WOII bezig zijn al weten. Ik vraag me af waar je nu wel gedetailleerde informatie kan vinden.

Hopelijk kan er mij iemand helpen :D :D :D
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Staatsarchieven bezoeken lijkt mij dan de beste oplossing, daar zullen allicht documenten in zitten die nog niet zijn gebruikt in gelijk welke publicatie. In dit geval denk ik dat je het in Duitsland, Groot-Brittanië en de VS moet gaan zoeken.
KevinP
Lid
Contacteer:

Re: Informatie zoeken

Bericht door KevinP »

Naar wat voor informatie ben je dan specifiek op zoek? Er zullen heus nog wel wat kleine details onbeschreven zijn, maar die vind je als amateur echt niet zomaar in een willekeurig archief.

En in alle boeken over operatie Overlord staat min of meer hetzelfde? In algemene boeken over Overlord voor een breed publiek is dat uiteraard het geval, maar er is zoveel over dit onderwerp geschreven dat je heus wel boeken kunt vinden met een heleboel informatie die jou nog onbekend zal zijn.
Yannick
Lid

Bericht door Yannick »

Over Overlord is nog veel te vinden, zoek maar eens informatie over de inval in België in 1940

Bij operatie Overlord is het nog mogelijk om éénheidspecifiek te werken, zo in de stijl van wat heeft die infanteriedivisie die dag gedaan en dan is het een questie van informatie samenbrengen
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Zoek de Battalionsgeschiedenis van Battalions die mee hebben gedaan. De grotere operatie's bestuderen op Battalion niveau is interessant omdat daar de meeste persoonlijke informatie instaat.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

D-day van Stephen E. Ambrose gaat al wat dieper in op de regimenten die deelnamen, door dit boek te lezen wordt het gemakkelijker om te beslissen om meer te weten te komen over bepaalde regimenten, divisies,...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Plaats reactie