hulzen
- Harro
- Lid
Is "39" niet gewoon het produktiejaar? Dat mensen hier over een fabriek uit 1911 schrijven dat hij te "nieuw" is voor WO2 vind ik trouwens bedenkelijk. De zogenaamde experts 

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Harro
- Lid
- Oberschütze
- Lid
- Contacteer:
- Oberschütze
- Lid
- Contacteer:
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 15 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
omdat....Oberschütze schreef:Lijkt me ook niet wo2 nee......
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
http://www.norma.cc
Lees eens hier op het einde van de tweede kolom.... Ze maakten blijkbaar wel oorlogsmunitie in de jaren 40...
Ze profiteerden zelfs van de oorlog (voor zover ik Duits versta...)
http://www.norma.cc/sida/foretaget/bild ... 05-web.pdf
Johan
Lees eens hier op het einde van de tweede kolom.... Ze maakten blijkbaar wel oorlogsmunitie in de jaren 40...
Ze profiteerden zelfs van de oorlog (voor zover ik Duits versta...)
http://www.norma.cc/sida/foretaget/bild ... 05-web.pdf
Johan
29th Let's Go!!!!!
Ok, vanwege dat jij het niet willen geloven... Zweden leverde zover ik weet geen munitie aan de Engelse, Duitsers, en heb ook nog nooit een WO II gedateerd exemplaar hiervan gezien. Verder hoeft 39 zeker het jaartal niet te zijn, lotnummers bestaan ook
Of bijvoorbeeld .39. Dit komt van de website van hun:
1950 Norma starts exporting ammunition for hunting.
Lijkt me dat dit de eerste keer is dat ze exporteren, is dan dus naoorlogs! En ze hebben het over 1950 (Ruim tweede helft 20ste eeuw), zeggen ze dit: Norma started to make contacts on the international market at this time. Dus ze bedoelen dat ze ervoor geen internationale contacten hadden. En in 1939 was zweden nog niet veroverd, dus lijkt me sterk dat het verkocht is aan de duitsers die zelf genoeg munitiefabrieken hadden toen.

1950 Norma starts exporting ammunition for hunting.
Lijkt me dat dit de eerste keer is dat ze exporteren, is dan dus naoorlogs! En ze hebben het over 1950 (Ruim tweede helft 20ste eeuw), zeggen ze dit: Norma started to make contacts on the international market at this time. Dus ze bedoelen dat ze ervoor geen internationale contacten hadden. En in 1939 was zweden nog niet veroverd, dus lijkt me sterk dat het verkocht is aan de duitsers die zelf genoeg munitiefabrieken hadden toen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
- Harro
- Lid
Zucht. Zoals ik via msn al vertelde: waar lees jij dat ik je niet wilde geloven?RelicHunter44 schreef:Ok, vanwege dat jij het niet willen geloven...

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
- Oberschütze
- Lid
- Contacteer:
Nooit, maar ik bedoel van, toen stonden ze nog niet onder druk van Duitsers door neutraliteit.johan willaert schreef:Wanneer wel????RelicHunter44 schreef:En in 1939 was zweden nog niet veroverd
![]()
Johan
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- Oberschütze
- Lid
- Contacteer:
Ik heb het toch tegen johan en proos...Harro schreef:Zucht. Zoals ik via msn al vertelde: waar lees jij dat ik je niet wilde geloven?RelicHunter44 schreef:Ok, vanwege dat jij het niet willen geloven...