Kreta 1941

De gevechten en operaties tijdens WOII
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ik vertelde het Harro net ook al; ik heb eens in een boek gelezen dat deze specifieke 3 foto's (er bestonden er meer) in scéne gezet zijn. Dit was het onderschrift van de 3 foto's, in zwart-wit overigens. Helaas is dat zo'n 5 jaar geleden en uit een boek dat niet van mij is/was en was het bijschrift te kort om details te vermelden. De researcher die dit bewezen zou hebben stond er wel bij genoemd maar die naam ben ik kwijt.

Laten we de mogelijkheid in ieder geval openhouden!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Zoals ik net al vertelde kan ik weinig met de mededeling zonder de naam van de onderzoeker, zijn bronnen en wat hij bedoelde met "in scène gezet".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Nee, maar het is de moeite waard om er bij te vermelden dat het fake's kunnen zijn... misschien dat het bij iemand een belletje doet rinkelen?
LEO
Lid
Contacteer:

Kreta 41

Bericht door LEO »

Het zou me verwonderen dat ze hun eigen oorlogsmisdaden op kleurenfoto's gaan vastleggen voor het nageslacht. Ik hou toch mijn twijfels.

Leo
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hoezo, daar zijn honderden als niet duizenden foto's van. Zelfs kleurenfilm.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Re: Kreta 41

LEO schreef:Het zou me verwonderen dat ze hun eigen oorlogsmisdaden op kleurenfoto's gaan vastleggen voor het nageslacht. Ik hou toch mijn twijfels.

Leo
Wie zegt dat het door de Duitsers zelf in scéne is gezet :?
LEO
Lid
Contacteer:

Kreta 41

Bericht door LEO »

Er moet toch een fotograaf ter plaatse geweest zijn. Vermoedelijk een Duitse. Ik denk niet dat een Duitse para ,een medecombattant van de getoonde para's, op dat ogenblik in het bezit zou zijn van een kleuren fototoestel.

Bij de bevrijding van Mussolini op de Gran Sasso was er ook een beroepsfotograaf aanwezig ( noemde trouwens Van Der Heiden).
Mijn twijfel zit hem hierin: Waarom zouden Duitse soldaten een moord op gevangenen vereeuwigen en tastbaar bewijs nalaten.

Aan de andere kant meen ik te weten dat Gen.Brauer (de eerste Duitse para) na de oorlog door de Engelsen uitgeleverd is aan de Grieken, die hem in 1948 in Athene terechtstelde wegens ( niet bewezen) oorlogsmisdaden tegen de burgerbevolking tijdens zijn regentschap op het eiland.

Leo
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Denken jullie dat die denken zo van "oei, dat mogen we niet fotograferen want daar gaan ze ons later over aanpakken?".
Je moet denken in de tijdsgeest, hé.

Anders zou er geen enkele foto te vinden zijn van moorden, executies en dergelijke.

"Gelukkig" voor ons dachten ze zo niet en is er dus genoeg bewijs van deze misdaden te vinden. De mensen stonden 60 jaar geleden totaal anders tegenover beelden van vernietiging dan nu. Dat zie je ook goed in de propaganda.

Als ik die foto's goed bekijk, dan is het precies of die 2e en 3e zijn een eindje van elkaar genomen.
Misschien zijn het gesneuvelden, misschien zijn het vermoorde gevangenen.
Enkel zij die er waren zullen het zeker weten.

Iemand die zich met Fallschirmjägers bezig houdt kan misschien achterhalen wat er hier van waar is.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

De foto's zouden een misdaad kunnen uitbeelden, maar zouden ook niets kunnen voorstellen. Aan de hand van de foto's op zich kan je juridisch geen enkele conclusie trekken.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Opgeheven account 1427

Maar leg nou eens uit waarom het Duitse para's moeten zijn en een Duitse fotograaf? Er zijn honderden, zo niet duizenden foto's en filmpjes bekend waarop de tegenpartij (kan dus ook de partizanen of het verzet zijn), aan welk front dan ook, buitgemaakte of replica kleding en wapens gebruikt om bepaalde foto's in scéne te zetten. Dat zou bij deze toch ook goed kunnen?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Volgens mij is het überhaupt niet waar dat er honderden, zo niet duizenden foto's en filmpjes bekend waarop de tegenpartij dit soort dingen in scene zet. Laat mij er eens een aantal zien waarop de geallieerden Duitse oorlogsmisdaden in scene gezet hebben. En dan ook nog foto's die zich in het Bundesarchiv in Koblenz bevinden als zijnde originele foto's van een Kriegsberichter.

Zo kan ik elke foto wel naar het rijk der fabelen verwijzen :roll:
Opgeheven account 1427

Nee, dat zeg ik niet... Ik doel nu niet op deze specifieke foto. Tuurlijk zijn er honderden foto's bekend waarvan bewezen is dat ze fake zijn, de meeste komen van het oost-front.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik heb helemaal nog nooit een foto gezien waarop de tegenpartij, aan het Oostfront dus Russen of Joegoslaven, in Duitse uniformen gestoken een moord in scène zetten. Kun je er evan die honderden een paar tonen?
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Of Roemenen :P
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Die vochten aan Duitse kant.
Plaats reactie