Kreta 1941
- Harro
- Lid
- Jeeper704
- Lid
Van welk forum komen die foto's?
Kan je die nog bekijken?
25 Jaar ervaring heeft me geleerd niet alles klakkeloos aan te nemen.
Daarom dat ik zo reageer.
Nogmaals: het is niet mijn bedoeling om dit in twijfel te trekken, maar ik wil gewoon zeker weten of het wel degelijk zo is zoals men hier beweert.
Kan je die nog bekijken?
25 Jaar ervaring heeft me geleerd niet alles klakkeloos aan te nemen.
Daarom dat ik zo reageer.
Nogmaals: het is niet mijn bedoeling om dit in twijfel te trekken, maar ik wil gewoon zeker weten of het wel degelijk zo is zoals men hier beweert.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
- Harro
- Lid
- Brianlinden
- Lid
Gebeurde dit niet vaker door duitse troepen, door in een bepaald tijdsbeeld hadden ze geen tijd om krijgsgevangen mee te nemen en vrijlaten was ook riskant.Harro schreef:Gertos,
Eerste foto is genomen tijdens de gevechten.
Tweede foto toont de gevangenen
Derde foto toont de para's als ze verder trekken.
- Harro
- Lid
Dit gebeurde idd. naar mijn weten wel vaker. En bij zulke kleine, verspreide groepjes parachutisten is het al helemaal niet onverklaarbaar waarom het gebeurde.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Jeeper704
- Lid
En je bent zeker van de volgorde?
Het is uitgesloten dat de 3e foto eigenlijk op de 2e plaats moest komen?
In dat geval is het logisch: opmars --> gesneuvelden --> gevangenen.
Jammer dat er geen tripje richting Koblenz inzit voor mij, want ik zou dat graag eens willen bekijken.
Het is uitgesloten dat de 3e foto eigenlijk op de 2e plaats moest komen?
In dat geval is het logisch: opmars --> gesneuvelden --> gevangenen.
Jammer dat er geen tripje richting Koblenz inzit voor mij, want ik zou dat graag eens willen bekijken.
- Harro
- Lid
In dat geval zouden ze op foto twee (nu nog drie) geen gevangenen hebben en op foto drie (nu nog twee) opeens wel. Lijkt mij vreemd. Temeer omdat ze op de foto met die doden niet de indruk maken nog tegenstand te verwachten (ze lopen rechtop over de weg).
- Brianlinden
- Lid
Mja of er waren al verkenners eerder op pad geweest ik denk dat we het in dit geval nooit zullen wetenHarro schreef:In dat geval zouden ze op foto twee (nu nog drie) geen gevangenen hebben en op foto drie (nu nog twee) opeens wel. Lijkt mij vreemd. Temeer omdat ze op de foto met die doden niet de indruk maken nog tegenstand te verwachten (ze lopen rechtop over de weg).
- Jeeper704
- Lid
Is niet enkel bij Duitse parachutisten zo.Harro schreef:Dit gebeurde idd. naar mijn weten wel vaker. En bij zulke kleine, verspreide groepjes parachutisten is het al helemaal niet onverklaarbaar waarom het gebeurde.
Ik heb tijdens m'n bezoek aan Normandië met twee Britse parachutisten gesproken. Eentje vertelde me dat hij en z'n maat 2 officieren van de Kriegsmarine neerkogelden.
De twee Duitse officieren hadden enkel een brieventas bij en waren zinnens om zich over te geven.
De Engelsman en z'n maat konden ze niet bijhouden, daar zij eigenlijk een beetje verdwaald waren ("we were a little bit lost").
Het ergste is dat zij eerst een officier neerknalden en pas achteraf hoorden dat de oorlog in feite over was ("the Naval Officer reached in his suitcase and my mate shot him thinking he was going for his arm ..... this was in error as the gentleman reached for papers"). De officieren hadden zo'n papiertje bij waarmee ze zich aan de eerste Geallieerde eenheid die ze tegenkwamen konden overgeven.
Toen zij dat hoorden " ..... there was no other option than to shoot the other chap too ..... we we're not eager to spend time in a military compound" ...".
Dit was in 1994 aan Pegasus Bridge (het interview, de gebeurtenis was ergens in Duitsland).
- Wilco Vermeer
- Lid
Nogmaals, de foto geeft een beeld weer dat op 2 manieren is uit te leggen.
A) inderdaad als je ze als volgordelijk en op dezelfde plaats beschouwd, kan hier een foto van een executie zijn genomen. Ik spreek niet direct van een misdaad omdat we het hier wel over para's hebben die niet ten alle tijde in staat waren om gevangenen mee te voeren. Dit soor executies vonden ook plaats door Amerikaanse en Britse para's, 'Geallieerde Commando's enz. Het zit zelfs in de training ingebakken bij elitetroepen. Een ieder die ooit bij mariniers of commando's is opgeleid kan beamen dat dergelijke situaties voor kunnen komen en er ook op getraind werd.
B) De foto's zijn in hetzelfde gebied genomen, na een gevecht met Britse soldaten. De doden kunnen dan net zo goed gesneuvelden zijn. De gevangen genomen soldaten staan dan niet op de derde foto of zijn al voor de weglopende para's uit weggevoerd.
Dan even over in scene gezette beelden:

Allen, ook de liggende zijn hier Duitse militairen in de buurt van Kursk
foto: Wilco Vermeer
A) inderdaad als je ze als volgordelijk en op dezelfde plaats beschouwd, kan hier een foto van een executie zijn genomen. Ik spreek niet direct van een misdaad omdat we het hier wel over para's hebben die niet ten alle tijde in staat waren om gevangenen mee te voeren. Dit soor executies vonden ook plaats door Amerikaanse en Britse para's, 'Geallieerde Commando's enz. Het zit zelfs in de training ingebakken bij elitetroepen. Een ieder die ooit bij mariniers of commando's is opgeleid kan beamen dat dergelijke situaties voor kunnen komen en er ook op getraind werd.
B) De foto's zijn in hetzelfde gebied genomen, na een gevecht met Britse soldaten. De doden kunnen dan net zo goed gesneuvelden zijn. De gevangen genomen soldaten staan dan niet op de derde foto of zijn al voor de weglopende para's uit weggevoerd.
Dan even over in scene gezette beelden:

Allen, ook de liggende zijn hier Duitse militairen in de buurt van Kursk
foto: Wilco Vermeer
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
- Lid
volgens mij. ben er moet ik eerlijk zeggen niet 100% zeker van. als ik het fout heb zou ik het zekers willen horen. men is nooit te oud om te leren. vallen die er buiten. ik dacht dat inwoners van een land dat zich heeft overgegeven en in burger niet zichtbaar als soldaat de wapens opneemt tegen de bezetter buiten de derde conventie van geneve vallen. als dat niet zo is zou ik dat graag willen horen. wat betreft die foto's. ze geven wel de schijn weer dat de britten zijn neer geschoten na gevangename. maar 100% zekers kan men bij zoiets nooit zijn. kan er wel inkomen dat het gebeurde. keur het zekers niet goed, maar maakt oorlog in het algemeen niet het beest in de mens los?
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
-
- Lid
Op basis van deze 3 foto's valt slechts het volgende waar te nemen:
foto 1: Fallschirmjäger lijken in gevecht te zijn
foto 2: Fallschirmjäger houden gevangenen onder schot
foto 3: Er liggen ogenschijnlijk dode militairen op de voorgrond met ontspannen ogende Fallschirmjäger op de achtergrond
Zeker, de beelden suggeren dat er hier een oorlogsmisdaad gepleegd is.
Echter er is niets dubieuzer dan conclusies trekken op basis van fotomateriaal, zeker als je meerdere foto's in een causaal verband gaat plaatsen.
Gr.
Edwin
foto 1: Fallschirmjäger lijken in gevecht te zijn
foto 2: Fallschirmjäger houden gevangenen onder schot
foto 3: Er liggen ogenschijnlijk dode militairen op de voorgrond met ontspannen ogende Fallschirmjäger op de achtergrond
Zeker, de beelden suggeren dat er hier een oorlogsmisdaad gepleegd is.
Echter er is niets dubieuzer dan conclusies trekken op basis van fotomateriaal, zeker als je meerdere foto's in een causaal verband gaat plaatsen.
Gr.
Edwin
- jan willem
- Lid
wat is het doel?
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is het doel van het plaatsen van deze foto's? Ik denk dat elke oorlogsmisdaad opzich al verschrikkelijk genoeg is, sterker nog oorlog opzich zelf is al verschrikkelijk.
Maar ben wel benieuwd naar het doel? als het moet kan ik ook een heel verhaal opstellen over Franse ss mannen die bij overgave zonder pardon door Fransen in USA uniform zonder enige vorm van wat maar op een proces moet lijken in koelen bloede zijn doodgeschoten.
Of het onderzoek wat ik recent ontving van een duitse veteraan over de moord op een groep jonge ss soldaten door Amerikanen. De manier waarop zal ik maar niet openbaar maken, doen we wel op later moment!
Elke oorlog is K.T elke oorlogsmisdaad is K.T maar werden al gepleegd voor de jaartelling en vandaag de dag nog steeds. Zelfs door de "bevrijders" van Irak.
JW
Maar ben wel benieuwd naar het doel? als het moet kan ik ook een heel verhaal opstellen over Franse ss mannen die bij overgave zonder pardon door Fransen in USA uniform zonder enige vorm van wat maar op een proces moet lijken in koelen bloede zijn doodgeschoten.
Of het onderzoek wat ik recent ontving van een duitse veteraan over de moord op een groep jonge ss soldaten door Amerikanen. De manier waarop zal ik maar niet openbaar maken, doen we wel op later moment!
Elke oorlog is K.T elke oorlogsmisdaad is K.T maar werden al gepleegd voor de jaartelling en vandaag de dag nog steeds. Zelfs door de "bevrijders" van Irak.
JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
- Harro
- Lid
Als dat soort gebeurtenissen besproken worden is dat geen probleem. Misdaden van beide zijden zijn even erg. Ik geloof niet dat je mijn standpunt daarin gemist hebt in de afgelopen jaren. Ik kwam de para foto's na jaren weer tegen op een floppy.