Jeeper704 schreef:Interessante wending.
De gevallene heeft inderdaad een lange broek aan en geen korte zoals de Britten op de vorige foto.
Kan slechts toeval zijn.
Langs andere zijde vraag ik me af wat Irak met Kreta te maken heeft.
Vergeet niet dat BEIDE partijen zich schuldig maakten aan misdaden ..... zoals het vergassen van Koerden destijds en het toetakelen van gevangengenomen piloten om maar iets te noemen.
Maar het is inde mode om de USA met de vinger te wijzen deze dagen en effe al de rest te vergeten.

(off-topic)
Denk als je goed tussen de regels doorleest en ook mijn latere posting over dit onderwerp dat ik heel duidelijk stel dat beide kanten misdaden hebben begaan.
Bij al mijn vorige postings hamer ik heel duidelijk op het feit dat geschiedenis nu eenmaal 2 kanten heeft. En dat heb plegen van oorlogsmisdaden al bestaat zolang de mens het leuk heeft gevonden om oorlog te maken.
En ik nog geen doel/motivatie zag in het plaatsten van alleen maar 3 foto's waar op de laatste foto een groep dode soldaten ligt zonder enig duidelijk bewijs van wie nu wie is. Zoals je nu weer ziet door het uitlichten van aantal "bewijsstukken" kan het net zo goed gaan om Duitse soldaten.
Het heeft voor mij niets te maken met het wijzen naar USA, aangezien ik mij terdege bewust ben van de inzet en opoffering van de Amerikaanse soldaat. Neemt niet weg dat ik wel een heel duidelijk mening heb over de gemiddelde politicus en aantal bewegingen in de USA. Maar goed dat is een andere discussie en niet van belang.
Goed lezen en geschiedenis van meerdere kanten bekijken en niet zonder meer afgaan op foto's. Het kan net zo goed zijn dat deze foto's in een andere volgorde geplaatst moeten worden. Dus lijken zien liggen, evt. van duitse para's of van k.i.a. Engelsen en als laatste dat de overgebleven Engelsen zich aan de Duitsers overgeven?! Zou ook kunnen?!
JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".