Kreta 1941

De gevechten en operaties tijdens WOII
jan willem
Lid

KLOPT!

Bericht door jan willem »

Nee dat klopt als een grote bus :wink:
Was ook bedoeld om te laten zien en mensen duidelijk te maken dat in oorlogstijd geen enkele partij vrij is gewaard van misdaden.
Recent hebben we nog gesproken over de bekende ss arts van de 9e SS Hohenstaufen! Voorbeeld hoe het zou "moeten" in oorlogstijd. Hoop trouwens binnenkort daarover wat nieuwe info te hebben voor je uit eerste hand.

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ja, ik ben nog steeds bang dat hij overleden is vlak voordat ik hem schreef. Peter I. meende zoiets te hebben gehoord :(
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Ik heb het plaatje nader onderworpen wat vinden jullie hiervan

P.s. ik kan het fouthebben

Afbeelding
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Interessante wending.
De gevallene heeft inderdaad een lange broek aan en geen korte zoals de Britten op de vorige foto.
Kan slechts toeval zijn.

Langs andere zijde vraag ik me af wat Irak met Kreta te maken heeft. :?
Vergeet niet dat BEIDE partijen zich schuldig maakten aan misdaden ..... zoals het vergassen van Koerden destijds en het toetakelen van gevangengenomen piloten om maar iets te noemen.
Maar het is inde mode om de USA met de vinger te wijzen deze dagen en effe al de rest te vergeten. :roll: (off-topic)
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
vincent
Lid

Bericht door vincent »

maar heeft de onderste man wel weer geen korte khaki broek?
Ik heb er geen kracht meer voor
LEO
Lid
Contacteer:

Kreta 1941

Bericht door LEO »

Ik heb zo de stille indruk dat Harro er meer over weet en ons een beetje aan het uittesten is. Tenslotte is het de examenperiode nu.

Harroooo......!!!!!

Leo.
jan willem
Lid

Bericht door jan willem »

Jeeper704 schreef:Interessante wending.
De gevallene heeft inderdaad een lange broek aan en geen korte zoals de Britten op de vorige foto.
Kan slechts toeval zijn.

Langs andere zijde vraag ik me af wat Irak met Kreta te maken heeft. :?
Vergeet niet dat BEIDE partijen zich schuldig maakten aan misdaden ..... zoals het vergassen van Koerden destijds en het toetakelen van gevangengenomen piloten om maar iets te noemen.
Maar het is inde mode om de USA met de vinger te wijzen deze dagen en effe al de rest te vergeten. :roll: (off-topic)
Denk als je goed tussen de regels doorleest en ook mijn latere posting over dit onderwerp dat ik heel duidelijk stel dat beide kanten misdaden hebben begaan.

Bij al mijn vorige postings hamer ik heel duidelijk op het feit dat geschiedenis nu eenmaal 2 kanten heeft. En dat heb plegen van oorlogsmisdaden al bestaat zolang de mens het leuk heeft gevonden om oorlog te maken.

En ik nog geen doel/motivatie zag in het plaatsten van alleen maar 3 foto's waar op de laatste foto een groep dode soldaten ligt zonder enig duidelijk bewijs van wie nu wie is. Zoals je nu weer ziet door het uitlichten van aantal "bewijsstukken" kan het net zo goed gaan om Duitse soldaten.

Het heeft voor mij niets te maken met het wijzen naar USA, aangezien ik mij terdege bewust ben van de inzet en opoffering van de Amerikaanse soldaat. Neemt niet weg dat ik wel een heel duidelijk mening heb over de gemiddelde politicus en aantal bewegingen in de USA. Maar goed dat is een andere discussie en niet van belang.

Goed lezen en geschiedenis van meerdere kanten bekijken en niet zonder meer afgaan op foto's. Het kan net zo goed zijn dat deze foto's in een andere volgorde geplaatst moeten worden. Dus lijken zien liggen, evt. van duitse para's of van k.i.a. Engelsen en als laatste dat de overgebleven Engelsen zich aan de Duitsers overgeven?! Zou ook kunnen?!

JW
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Brian, ik zie alleen een kruisje.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

jan willem schreef:
Goed lezen en geschiedenis van meerdere kanten bekijken en niet zonder meer afgaan op foto's. Het kan net zo goed zijn dat deze foto's in een andere volgorde geplaatst moeten worden. Dus lijken zien liggen, evt. van duitse para's of van k.i.a. Engelsen en als laatste dat de overgebleven Engelsen zich aan de Duitsers overgeven?! Zou ook kunnen?!

JW
Dit is onder andere door mij ook al gezegd geweest.

De onderste persoon kan een Engelsman zijn, de andere een Duitsers. Het is toch logisch dat hun lijken door elkaar liggen?
Stel dat de Engelsman sneuvelde terwijl z'n makkers wegvluchtten.
De Duitsers arriveren en eentje (of meerdere) wordt neergeschoten door de wegvluchtende Engelsen.
Dan krijg je deze foto.

Nogmaals, dit is een veronderstelling en geenszins het proberen wegpraten of goedpraten van oorlogsmisdaden!
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Brianlinden
Lid
Lid

Nee dat doe ik ook niet, het viel me op dat hij een helm achtig ding ophad en na vergroten en verscherpen vielen me meer dingen op
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

En ik zie alleen een kruisje
Brianlinden
Lid
Lid

Harro schreef:En ik zie alleen een kruisje
Kan ik het je mailen misschien ? (pm maar)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Liever niet (is niet persoonlijk)
Brianlinden
Lid
Lid

Harro schreef:Liever niet (is niet persoonlijk)
:) Ik weet het.... ik zal het opnieuw uploaden
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Bedankt voor de pm. Daar doet hij het idd. wel :)

Goed gezien. De volgorde van de foto's schijnt wel goed te zijn, dus hoe het dan precies zit. Mysterieus.
Plaats reactie