slag bij Lanzerath

De gevechten en operaties tijdens WOII
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:
Jeeper704 schreef:Je bent niet de enige die met Veteranen spreekt of gesproken heeft, Harro. Ik ken dergelijke situaties maar al te goed.
Maar wat is dan het probleem? Voor hun weerstand mochten ze, indien van enige importantie voor het verloop van de strijd, natuurlijk wel onderscheiden worden. Alleen twijfel ik sterk of er überhaupt serieuse weerstand is geboden en blijft het een punt dat ze een zeer hoge onderscheiding hebben gekregen op basis van verzinsels, en staan ze in allerlei publicaties te boek met hun absurde verhaal.
Voor mij is er geen probleem. Maar blijkbaar voel jij je wel aangesproken of zo?
Wel, aan de auteurs of de onderzoekers de eer om deze verhalen te corrigeren mét sterke tegenbewijzen.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:
Jeeper704 schreef:Welke sentimenten?
Dat van "the bigger picture"?
Wel, het verklaart al vele misvattingen in ooggetuigenverslagen en dergelijke.
Nee, ik heb het over jouw opmerking dat het weerleggen van Bouck voortkomt uit "anti-Amerikaanse sentimenten".
Jeeper704 schreef:Btw, denk je dat het leuker is te moeten verzwijgen tegenover de enige overlevende van een TD-crew het feit dat men na de slag het wrak met 3 verkoolde lijken van z'n maten er nog in gewoon weggesleept heeft?
Nee, maar wat heeft dat met "anti-Amerikaanse" sentimenten temaken?
Geen linken leggen waar er geen zijn, aub.
Ik maakte deze opmerking gewoon omdat het tegenwoordig de mode is om al wat Amerikaans is te gaan verwerpen of te gaan afkraken.
Het was misschien niet gepast deze opmerking hier te maken, maar ik krijg er de bibber van.
Dus indien jij niet van die "strekking" bent, mijn welgemeende excuses ervoor.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Is het dan vreemd als ik "verbanden leg" en mij persoonlijk aangesproken voel als jij in deze discussie over Bouck schrijft...
Jeeper704 schreef:Of is het soms de bedoeling om elke Amerikaanse actie de grond in te boren om te voldoen aan de "weg met de USA"-stemming die momenteel in Europa heerst? (sorry, off-topic)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:Is het dan vreemd als ik "verbanden leg" en mij persoonlijk aangesproken voel als jij in deze discussie over Bouck schrijft...
Jeeper704 schreef:Of is het soms de bedoeling om elke Amerikaanse actie de grond in te boren om te voldoen aan de "weg met de USA"-stemming die momenteel in Europa heerst? (sorry, off-topic)
Precies of ik weet wie jij bent!
Daarom ook de laatste opmerking in mijn vorig bericht.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ach, ik zag het als een zinloze insinuatie. Maar excuses geaccepteerd hoor :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Sehr gut! :wink:
Plaats reactie